Syrena (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Zupomaniak (dyskusja • edycje) M |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:Syrena_Sport_-_FSO.jpg|right/left|200px|thumb|Wypasiona sportowa wersja]] |
[[Plik:Syrena_Sport_-_FSO.jpg|right/left|200px|thumb|Wypasiona sportowa wersja]] |
||
[[Plik:Syrena 105 Bosto.jpg|thumb|200px|Bosto jak zwykle wymiata]] |
[[Plik:Syrena 105 Bosto.jpg|thumb|200px|Bosto jak zwykle wymiata]] |
||
'''Syrena''' (także znana jako '''skarpeta''' lub '''kurołapka''') – polski <del>[[dresowóz]]</del> [[samochód]] produkowany w latach [[1957]]–[[1972]] w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w [[1972]]–[[1983]] w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej. |
|||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
*'''Prędkość maksymalna''' – 80 km/h |
*'''Prędkość maksymalna''' – 80 km/h<ref>Z górki przy mocnym wietrze</ref> |
||
*'''Moc silnika''' – 10 KM |
*'''Moc silnika''' – 10 KM |
||
*''' |
*'''Przyspieszenie 0–100''' – 10 min (tylko z górki) |
||
[[Plik:Porsche-911-GT2-RS-03.jpg|right/left|xxxpx|thumb|Nowy model syrenki]] |
[[Plik:Porsche-911-GT2-RS-03.jpg|right/left|xxxpx|thumb|Nowy model syrenki]] |
||
Linia 20: | Linia 21: | ||
* [[piwo]]; |
* [[piwo]]; |
||
* [[mleko]]; |
* [[mleko]]; |
||
* |
* jeszcze jedną flaszkę; |
||
* lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki; |
* lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki; |
||
* dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!); |
* dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!); |
||
Linia 28: | Linia 29: | ||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
* Sport – wypasiona i w |
* Sport – wypasiona i w ogóle… |
||
* 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów. |
* 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów. |
||
* Pikap – konkurent Dodża Rama. |
* Pikap – konkurent Dodża Rama. |
||
* Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem. |
* Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem. |
||
* Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u. |
* Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u. |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{stub|mot}} |
{{stub|mot}} |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
Wersja z 23:39, 11 cze 2015
Ten artykuł dotyczy polskiego samochodu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Na piechotę szybciej
- Przeciętny człowiek o Syrenie
Syrena (także znana jako skarpeta lub kurołapka) – polski dresowóz samochód produkowany w latach 1957–1972 w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w 1972–1983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej.
Dane techniczne
- Prędkość maksymalna – 80 km/h[1]
- Moc silnika – 10 KM
- Przyspieszenie 0–100 – 10 min (tylko z górki)
Wyposażenie dodatkowe
Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład:
- Silnik;
- kota w worku;
- klatkę na teściową;
- zgrzewkę czystej;
- jeszcze pół litra;
- piwo;
- mleko;
- jeszcze jedną flaszkę;
- lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki;
- dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!);
- czarno-biały telewizor;
- koło od składaka;
- nawigację po wsi.
Wersje
- Sport – wypasiona i w ogóle…
- 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów.
- Pikap – konkurent Dodża Rama.
- Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem.
- Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u.
Przypisy
- ↑ Z górki przy mocnym wietrze
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.