Kumitsu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Kumitsu|thumb|250px|right|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu]]
[[Plik:Kumitsu|thumb|250px|right|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu]]
'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap.]] [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej [[ręce]]. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010, mimo to szybko zdobył popularność. Jednakże niewielu na świecie jest mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu [[Żmija|żmii]].
'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap]]. [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej [[ręka|ręce]]. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010; jednakże mimo to szybko zdobył popularność, chociaż na świecie jest niewielu mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu [[Żmija|żmii]].


== Zasady Wojownika Kumitsu ==
== Zasady Wojownika Kumitsu ==
* Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej.
* Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej.
* Wojownicy Kumitsu muszą być [[honor]]owi.
* Wojownicy Kumitsu muszą być [[honor]]owi.
* Muszą darzyć szacunkiem swojego Mistrza-Żmiję.
* Muszą darzyć [[szacunek|szacunkiem]] swojego Mistrza-Żmiję.
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik.
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik.
* Mistrz Kumitsu musi być wytrzeźwiały.
* Mistrz Kumitsu musi być [[trzeźwość|wytrzeźwiały]].
* Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie.
* Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie.
* Mistrz walczy tylko na twardym.
* Mistrz walczy tylko na twardym.
Linia 15: Linia 15:


== Główne ataki wojownika kumitsu ==
== Główne ataki wojownika kumitsu ==
* '''Szybkość czasu''' – najsilniejszy atak mogący być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim rękami oraz ataku lewą ręką.
* '''Szybkość czasu''' – najsilniejszy atak, który może być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim obiema rękami oraz ataku lewą ręką.
* '''Grom Króla węży''' - drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu ''Żmii zabijającej nieboszczyka'' (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewobrażalną mocą uderza w czaszkę przeciwnika wydając przy tym ''okrzyk bojowy''- "Paaaa" ([[jap.]][[ヒープ]]) .
* '''Grom króla węży''' - drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu ''Żmii zabijającej nieboszczyka'' (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewyobrażalną mocą uderza w [[czaszka|czaszkę]] przeciwnika wydając przy tym ''okrzyk bojowy''- „Paaaa” ([[Język japoński|jap]].[[ヒープ]]) .
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]].
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]].
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący, używając mocy żmii, uchyla się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (lewą mocniej, prawą tylko symbolicznie) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (lewą mocniej, prawą tylko symbolicznie) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]].
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]].
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.



Wykrzyknięcie „Kumitsu!” przed wykonaniem ataku zwiększa siłę, skuteczność i szybkość ataku. Wykrzykując to stanowimy jedność ze żmiją.
Wykrzyknięcie „Kumitsu!” przed wykonaniem ataku zwiększa siłę, skuteczność i szybkość ataku. Wykrzykując to stanowimy jedność ze żmiją.
Linia 28: Linia 27:
== Wielcy Mistrzowie Kumitsu ==
== Wielcy Mistrzowie Kumitsu ==
* '''Mistyczny Wojownik''' – Niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. Podobno jego ruchy są tak szybkie, że potrafi odbijać strzały.
* '''Mistyczny Wojownik''' – Niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. Podobno jego ruchy są tak szybkie, że potrafi odbijać strzały.
* '''Marek''' – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył on wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ alkoholu pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo.
* '''Marek''' – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ [[Napój alkoholowy|alkoholu]] pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo.
* '''Klakier''' – Były mistrz pokonany na Mistrzostwach Pijanego Ringu. Gdy stracił szacunek i majątek, postanowił popełnić ''[[kumikiri]]'', lecz Mistrz Marek ustrzegł go od tego, od tamtej pory są nierozłącznymi przyjaciółmi, choć ich przyjaźń zastała już chwilę zwątpienia.
* '''Klakier''' – Były mistrz pokonany na Mistrzostwach Pijanego Ringu. Gdy stracił szacunek i majątek, postanowił popełnić ''[[kumikiri]]'', lecz Mistrz Marek ustrzegł go od tego. Od tamtej pory są nierozłącznymi przyjaciółmi, choć ich przyjaźń spotkała już chwila zwątpienia.

{{memy}}
{{memy}}

[[Kategoria:Memy]]
[[Kategoria:Memy]]
[[Kategoria:Sztuki walki]]
[[Kategoria:Sztuki walki]]

Wersja z 10:05, 1 wrz 2015

Plik:Kumitsu
Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu

Kumitsu (jap. くみつ) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej ręce. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010; jednakże mimo to szybko zdobył popularność, chociaż na świecie jest niewielu mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu żmii.

Zasady Wojownika Kumitsu

  • Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej.
  • Wojownicy Kumitsu muszą być honorowi.
  • Muszą darzyć szacunkiem swojego Mistrza-Żmiję.
  • Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary dresik.
  • Mistrz Kumitsu musi być wytrzeźwiały.
  • Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie.
  • Mistrz walczy tylko na twardym.
  • Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze.
  • Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”.
  • Wojownik musi uświadomić przeciwnika, że już przegrał.

Główne ataki wojownika kumitsu

  • Szybkość czasu – najsilniejszy atak, który może być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim obiema rękami oraz ataku lewą ręką.
  • Grom króla węży - drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu Żmii zabijającej nieboszczyka (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewyobrażalną mocą uderza w czaszkę przeciwnika wydając przy tym okrzyk bojowy- „Paaaa” (jap.ヒープ) .
  • Żmija zabija nieboszczyka – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj duszenia.
  • Powalenie żmii – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
  • Pchnięcie żmii – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (lewą mocniej, prawą tylko symbolicznie) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
  • Żmija zmyla węża – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie gardy.
  • Kopnięcie węża – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.

Wykrzyknięcie „Kumitsu!” przed wykonaniem ataku zwiększa siłę, skuteczność i szybkość ataku. Wykrzykując to stanowimy jedność ze żmiją.

Wielcy Mistrzowie Kumitsu

  • Mistyczny Wojownik – Niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. Podobno jego ruchy są tak szybkie, że potrafi odbijać strzały.
  • Marek – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ alkoholu pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo.
  • Klakier – Były mistrz pokonany na Mistrzostwach Pijanego Ringu. Gdy stracił szacunek i majątek, postanowił popełnić kumikiri, lecz Mistrz Marek ustrzegł go od tego. Od tamtej pory są nierozłącznymi przyjaciółmi, choć ich przyjaźń spotkała już chwila zwątpienia.