Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 87.206.194.129; przywrócono ostatnią wersję autorstwa SH3VEK.)
M (Bot robi drobne poprawki, replaced: <s> → <del>, </s> → </del>)
Znacznik: przez API
Linia 5: Linia 5:
[[Plik:GNIOTEX.jpg|left|thumb|250px|Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...]]
[[Plik:GNIOTEX.jpg|left|thumb|250px|Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...]]


{{t|Jelcz M121|''gniot''}}autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od [[1994]] do [[2009]] przez [[Jelcz|Jelczańskie Zakłady Samochodowe]] w [[Jelcz-Laskowice|Jelczu-Laskowicach]].
'''Jelcz M121''' (''gniot'') – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od [[1994]] do [[2009]] przez [[Jelcz|Jelczańskie Zakłady Samochodowe]] w [[Jelcz-Laskowice|Jelczu-Laskowicach]].


== Wersje gniotów ==
== Wersje gniotów ==
* {{t|Jelcz MN120M}}prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]].
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]].
* {{t|Jelcz M121M}}produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121M''' – produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* {{t|Jelcz M121I1}}produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
* {{t|Jelcz M121MB}}to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]].
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]].
* {{t|Jelcz M121E}}[[trolejbus]] wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, [[Gdynia|Gdyni]] i [[Lublin]]ie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
* '''Jelcz M121E''' – [[trolejbus]] wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, [[Gdynia|Gdyni]] i [[Lublin]]ie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
* {{t|Jelcz M121}}wyposażona w polski silnik, który spala 40l paliwa na 100 km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.
* '''Jelcz M121''' – wyposażona w polski silnik, który spala 40l paliwa na 100&nbsp;km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.


== Cechy wspólne gniotów ==
== Cechy wspólne gniotów ==
Linia 20: Linia 20:
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
* Eksploatowany w Polsce;
* Eksploatowany w Polsce;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <s>gruchot</s> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[Polonez]]em przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>.
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[Polonez]]em przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>.



Wersja z 20:18, 26 sty 2017

Plik:GNIOT1.jpg
1. generacja gniotów. Widoczny ryjek od peerki
Plik:GNIOT2.jpg
2. generacja gniotów. To jest ta panoramiczna szyba
Plik:GNIOT3.JPG
3. generacja gniotów. Normalnie Kosmos
Plik:ELEKTROGNIOT.JPG
Elektrogniot. Jeden z czterech
Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...

Jelcz M121 (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 do 2009 przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.

Wersje gniotów

  • Jelcz MN120M – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 dla MPK Wrocław.
  • Jelcz M121M – produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
  • Jelcz M121I1 – produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
  • Jelcz M121MB – to samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007.
  • Jelcz M121Etrolejbus wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
  • Jelcz M121 – wyposażona w polski silnik, który spala 40l paliwa na 100 km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.

Cechy wspólne gniotów

Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:

  • Zardzewiały Zrobiony ze stali nierdzewnej[1];
  • Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
  • Eksploatowany w Polsce;
  • Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy gruchot gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
  • Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy panie Ferdku.

Strój maskujący Jelcza

  • Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
    • Te z lat 1994-1997 są podobne do starych peerek;
    • Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
    • Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
  • Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
  • Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.

Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:

Ciekawostki

  • Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
  • Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.

Zajrzyj też

  • Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Na pewno któregoś spotkasz.

Przypisy

  1. Taaak, akurat.

Szablon:Ciężarówki

Szablon:Komunikacja Rzeszów

Szablon:KM Lublin