Fiat: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
OdWyrzyska (dyskusja • edycje) (Dodanie ciekawostki i zdjecia) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:Fiat 500 front.jpg|thumb|200px|Fiat jutro]] |
[[Plik:Fiat 500 front.jpg|thumb|200px|Fiat jutro]] |
||
[[Plik:Fiut logo.JPG|thumb|200px|Prawdziwe oblicze Fiata...]] |
[[Plik:Fiut logo.JPG|thumb|200px|Prawdziwe oblicze Fiata...]] |
||
[[Plik:Fiat3000.jpg|thumb|250px|Czołgi według Fiata]] |
|||
{{cytat|Jestem dumny z mojego Fiata!|[[Ktoś]] dzień po zakupie swego Fiacika}} |
{{cytat|Jestem dumny z mojego Fiata!|[[Ktoś]] dzień po zakupie swego Fiacika}} |
||
{{cytat|Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?| Ten sam [[Ktoś]] rok po zakupie swego Fiacika}} |
{{cytat|Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?| Ten sam [[Ktoś]] rok po zakupie swego Fiacika}} |
||
Linia 28: | Linia 29: | ||
* Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik. |
* Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik. |
||
* Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku. |
* Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku. |
||
* Fiat produkował również [[Czołg|czołgi]], na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały że wycofali go ze służby już na początku [[II wojna światowa|II wojny światowej]]. |
|||
== Niektóre modele == |
== Niektóre modele == |
Wersja z 15:20, 21 kwi 2018
Jestem dumny z mojego Fiata!
- Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika
Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?
- Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika
Fabbrica Italiana Automobili Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, niem. Fehler in allen Teilen, ang. Fix It Again Tomorrow – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.
Historia
- W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
- W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
- W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
- W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
- W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.
Ciekawostki
- Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
- Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
- Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
- Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
- W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
- Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
- W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
- Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 30 lat.
- Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
- Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
- Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
- Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
- Fiat produkował również czołgi, na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały że wycofali go ze służby już na początku II wojny światowej.