Volkswagen Gol: Różnice pomiędzy wersjami
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{stub|mot}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 22:52, 8 sie 2018
Volkswagen Gol – samochód produkowany przez brazylijski oddział Wieśwagena od 1980 roku, dostępny tylko na rynek Brazylii. Nie jest to dresowóz, w odróżnieniu od wielu modeli Wieśwagena. Nie mylić z VW Golfem!
Nazewnictwo modelu
Nazwa Gol wzięła się z tego, że Brazylijczycy uznali piłkę kopaną wręcz za religię[1]. Canarinhos wpadli na pomysł nazwania tego modelu VW Golem, gdy padł pierwszy w 1979 roku gol na 1:0 przeciwko Peru.
Dostępność
VW Gol jest dostępny tylko w Brazylii. Większość świata nie chce tego modelu, bo piłka (s)kopana nie jest znana w takich krajach jak Kanada czy Australia. Zamiast tego Europa sprowadza od Canarinhos ten model, zmieniając – po wylądowaniu promu z Wieśwagenami – jego nazwę na Fox.
Dane techniczne
Nie zezwalają na rozegranie jakiegokolwiek meczu piłki kopanej, gdyż nie od tego jest samochód. VW Gola nie można też zmodyfikować, bo byłby zbyt miejski. A że to jest Wieśwagen, nadaje się tylko na nieduże wiochy.
- Prędkość – 160 km/h max;
- Przyspieszenie – od 0 do 50 km/h – góra 5 sekund, do 100 – góra 17 s, z kolei prędkość maksymalną osiąga po 8 godzinach;
- Zawieszenie – bardzo twarde, nadające się na wyboiste bezdroża na rajdach Brazylii i krajów Ameryki Łacińskiej;
- Silnik – od 1.0 litra do zaledwie 1.4 litra, moc od 16 koni mechanicznych do góra 74;
- Elektryka – żarówki się psują po godzinie od zamontowania Osramów.
Przypisy
- ↑ Podobnie jak w Anglii
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.