Pesa Swing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Wersje: podmianka, replaced: {{Ciężarówki}} → {{Komunikacja miejska}})
(Linki do Łodzi, Torunia, Bydgoszczy i Warszawy, szwabska nazwa Torunia, poprawa Łodzi na wieś, zapis "chujowa" jako "jullowa".)
Linia 6: Linia 6:
* Są długie;
* Są długie;
* mają pantografy po środku;
* mają pantografy po środku;
* można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?)
* można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi<ref>Bo po co?</ref>).


== Wady ==
== Wady ==
Linia 14: Linia 14:
* mają zderzaki jak tarany;
* mają zderzaki jak tarany;
* wydają nieprzyjemnie dźwięki;
* wydają nieprzyjemnie dźwięki;
* warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
* [[Warszawa|warszawiejskie]] sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
* zaś uckie są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej.
* zaś [[Łódź|uckie]] są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej;
* wszystkie mają stabilizator toru jazdy, przez to nie mogą się ślizgać po torach jak Konstale.


== Zastosowanie ==
== Zastosowanie ==
Na początku powody do szpanu miała [[Warszawa|Stolyca]], bo to ją Swingi podbiły jako pierwsze. Potem trafiły do [[Gdańsk|Danzig]]. [[Szczecin|Szczękocin]] by móc zaszpanować <del>jedyną</del> jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę). Kolejne miasta, czyli Toruń i Bydzia, by nie być gorsze, też sobie Swingi kupiły dla sławy. [[Łódź|Miasto, którego nie ma na żadnej mapie pogodowej]] kupiło jako ostatnie te wynalazki.
Na początku powody do szpanu miała [[Warszawa|Stolyca]], bo to ją Swingi podbiły jako pierwsze. Potem trafiły do [[Gdańsk|Danzig]]. [[Szczecin|Szczękocin]] by móc zaszpanować <del>jedyną</del> jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek<ref>A tym bardziej od Pes</ref>, Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez jullową<ref>Czyt. ''Chujową''</ref> nazwę). Kolejne miasta, czyli [[Toruń|siedziba Rydzyka]] i [[Bydgoszcz|Bydzia]], by nie być gorsze, też sobie Swingi kupiły dla sławy. [[Łódź|Pływająca wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]] kupiła jako ostatnie te wynalazki.


== Wersje ==
== Wersje ==
* '''119Na''' – trzyczęściowa, wąska (jeszcze nikt takiej nie kupił);
* '''119Na''' – trzyczęściowa, wąska (jeszcze nikt takiej nie kupił);
* '''120Na''' – pięcioczęściowa (Warszawieś, Danzig, Szczękociny);
* '''120Na''' – pięcioczęściowa (Warszawieś, Danzig, Szczękociny);
* '''121Na''' – trzyczęściowa, wąska (Toruń);
* '''121Na''' – trzyczęściowa, wąska ([[Toruń|Thorn]]);
* '''122Na''' – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Tyfusów]], [[Toruń|Rydzykowa]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]).
* '''122Na''' – pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Tyfusów]], [[Toruń|Rydzykowa]] i [[Łódź|pływającej wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]).
{{przypisy}}

{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}
{{Komunikacja Trójmiasto}}
{{Komunikacja Trójmiasto}}

[[Kategoria:Tramwaje]]
[[Kategoria:Tramwaje]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]]

Wersja z 15:51, 10 wrz 2018

120Na Warszawieś
Lepiej nie zadzierać z mechanikami Swingów

Pesa Swingpseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, , Tyfusowo, Rydzykowo, Elbląg, Danzig oraz Szczękocin miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju Tramicus na świecie.

Zalety

  • Są długie;
  • mają pantografy po środku;
  • można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi[1]).

Wady

  • Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
  • pikają przy zamykaniu drzwi;
  • mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
  • mają zderzaki jak tarany;
  • wydają nieprzyjemnie dźwięki;
  • warszawiejskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
  • zaś uckie są wyposażone w tryb jazdy autonomicznej;
  • wszystkie mają stabilizator toru jazdy, przez to nie mogą się ślizgać po torach jak Konstale.

Zastosowanie

Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to ją Swingi podbiły jako pierwsze. Potem trafiły do Danzig. Szczękocin by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek[2], Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez jullową[3] nazwę). Kolejne miasta, czyli siedziba Rydzyka i Bydzia, by nie być gorsze, też sobie Swingi kupiły dla sławy. Pływająca wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej kupiła jako ostatnie te wynalazki.

Wersje

Przypisy

  1. Bo po co?
  2. A tym bardziej od Pes
  3. Czyt. Chujową