Autobusy w Łodzi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red., międzyzapis)
M (i koniec red.)
Linia 27: Linia 27:
* '''60A, 60B, 60C, 60D''' – Stryków/Nowy Imielnik/Michałówek/Tęczowa aż do Wydawniczej. Linia która posiada aż sześć wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie.
* '''60A, 60B, 60C, 60D''' – Stryków/Nowy Imielnik/Michałówek/Tęczowa aż do Wydawniczej. Linia która posiada aż sześć wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie.
* '''65A i 65B''' – Radogoszcz Wschód – Lublinek (rzadziej Sortownia). Dość ciekawe linie bo pojawiają się często, a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien, co zastanie wewnątrz. 
* '''65A i 65B''' – Radogoszcz Wschód – Lublinek (rzadziej Sortownia). Dość ciekawe linie bo pojawiają się często, a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien, co zastanie wewnątrz. 
* '''<del>666</del> 66''' – diabelska linia ściągająca ludzi z [[modrzew]]i na Bałuty.
* '''<del>666</del> 66''' – diabelska linia ściągająca ludzi z [[modrzew]]i na [[Bałuty]].
* '''74A i 74B''' – linie zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz nieprzypadkowo nazwany Mania. W szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź.
* '''73''' – Radogoszcz Zachód – Plac Barlickiego. W godzinach rannych i popołudniowych gości [[Kujon|mądrzejszych uczniów]], jadących do liceów w centrum, małe dzieci do (chyba) 200 przedszkól i szkół w okolicy. Resztę czasu wypełniają emeryci. Na 90% trasy pokrywa się z 79, które kursuje w relacji Świtezianki – Plac Barlickiego. W międzyczasie 73 skierowano na Plac Wolności, 79 zaorano, a po zamknięciu ul. Legionów dla tramwajów puszczono 73 na Koziny.
* '''80 i 80A''' – nikt nie wiedział czym się od siebie różnią, obie jechały z Kusocińskiego na Janów. Nikt w ZDiT się nie dowiedział i dlatego zlikwidowano 80A.
* '''74A i 74B''' – linie zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz Mania opanowana przez maniakalnych osobników obojga płci, w szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź.
* '''75A i 75B''' – linie szpitalno – socjalne (Korczak, Jonscher, Jan Boży, Matka Polka), trasa najbardziej powyginana, średnia wieku pasażerów 75, około południa cudne zapachy za sprawą menelstwa zdążającego do jadłodajni Caritasu.
* '''75C''' – mały pokrak kursujący pomiędzy Dąbrową a dworcem na Widzewie.
* '''76''' – Kusocińskiego – Cmentarz na Szczecińskiej. Specjalna linia dla żałobników (przejeżdża obok 3 cmentarzy), jednak nie jest przez nich wykorzystywana. Zamiast tego przewozi na Retkinię (lub Teofilów) różnych pasażerów z tramwajów jeżdżących po Zdrowiu. Też kursują Solarisy.
* '''77''' – Dworzec Fabryczny – Stare Rokicie – w zależności od natężenia ruchu (bardzo) długa podróż przez Księży Młyn. Mogliby z niej korzystać studenci PŁ z Koluszek, gdyby nie fakt, że obok działają linie 3, 10 i 55.
* '''78''' – pl. Wolności – Aleksandrów Łódzki (nikt nie wie gdzie jest druga krańcówka, bo co tydzień ją zmieniają). Główna trasa Kolegów z Teofilowa.
* '''80 i 80A''' – nikt nie wie czym się od siebie różnią. Obie jadą z Kusocińskiego na Janów. Nikt w ZDiT się nie dowiedział i dlatego zlikwidowano 80A.
* '''81''' – Jedzie ze Stokowskiej na „Szczecińska Cmentarz”. Jest to linia typowo hipermarketowa. Trasę zaczyna przy Realu (M1), dalej mija Leclerc, Tesco i Carrefour.
* '''82A i 82B''' – wozi głównie zmutowane gimbusy i babcie autobusowe. Na tych liniach MPK lubi dorzynać stare Volva. W normalny dzień aż roi się w nich od kanarów.
* '''83''' – pl. Mikulskiego – Cmentarz na Szczecińskiej. Nie wyróżniająca się łódzka linia autobusowa. Awarie, rozpadające się podwozia autobusów, opóźnienia oraz zapachy wpływające na wyobraźnię. Jednak widowiskowa bitwa o wolne miejsca między babciami autobusowymi przy cmentarzu Mania rekompensuje wszystkie niedogodności.
* '''84A i 84B''' – ze względu na miejsca, w których staje, wozi specyficzne osoby.
* '''85A i 85B''' – jedzie z Fabrycznego na Arturówek lub Marysin. Kiedyś na Janów, ale z okazji uruchomienia tramwajów na Olechów skrócili tę linię ku uciesze pasażerów. Jeżdżą produkty [[Solaris Urbino|polskiej]], a sporadycznie [[Volvo|szwedzkiej]] myśli technicznej. Kursuje podobnie jak 57, jednak w przeciwnie do niego, na większości odcinków trasa pokrywa się z innymi liniami. Dlatego też chyba najczęściej na tej linii występują problemy z zamknięciem drzwi ze względu na liczbę pasażerów.
* '''86A i 86B''' – Retkinia – [[Łódź Fabryczna]]. Jej pasażerowie to głównie [[narkoman|ćpuny]], [[alkoholik|menele]] itp. Od lutego 2018 posiekana na warianty A i B. Jedna jedzie przez "Nowe Polesie" a druga obok Carrefoura.
* '''87A i 87B''' – linia dla ponuraków, przeprawia się z Telefonicznej lub Smutnej na Żubardź.
* '''89''' – jedyna linia, z której można przedostać się z Włókniarzy-Liściastej na Radogoszcz Wschód.
* '''90A''' – skrócona 90C, wozi powietrze z Widzewa na Feliksin.
* '''90B''' – jak wyżej, z tą różnicą że wozi powietrze na Andrzejów.
* '''90C''' – 6 razy dziennie wozi powietrze z Widzewa do Brzezin.
* '''91A, 91B i 91C''' – typ podobny jak 53-ki, tyle że odjeżdżają z Janowa.
* '''92''' – Stróża – Dąbrowa. Tylko dla stróżów prawa.
* '''93''' – Matka Polka – [[Łódź Kaliska]]. Linia zasuwa z zabójczą prędkością 30 km/h po nowej trzypasmowej Trasie Górna.
* '''93''' – Matka Polka – [[Łódź Kaliska]]. Linia zasuwa z zabójczą prędkością 30 km/h po nowej trzypasmowej Trasie Górna.
* '''201 i 202''' – wsiowe linie do Bedonia i Janówki. Do tej pory niewyjaśniona pozostaje tajemnica ich numeracji.
* '''94''' – przywrócili, ale dubluje 68, z tą różnicą, że jeździ do [[Konstantynów Łódzki|Kanzas]].
* '''96''' – rekordowe opóźnienia. Zwykle jak czekamy np. 60 min na autobus i żaden nie przyjedzie, po godzinie przyjedzie stado liczące ich 6. ZDiT uznał że najlepiej pokroić ją na trzy fragmenty, przy czym '''96C''' to oryginalna trasa.
* '''97A i 97B''' – z Łodzi Kaliskiej za Złotno na obrzeża Kanzas, a nawet do Aleksandrowa. Ponieważ za mało autobusów wypuszczono do tej miejscowości.
* '''99''' – dawna retkińska trasa zakupowa, obecnie przeprawia się z opóźnieniami przez Stare Polesie i nie podjeżdża pod Manufakturę. MPK planuje po zielonym EXPO w 2024 skierować ją na przystanek kolejowy Łódź Polesie.
* '''201 i 202''' – typowo wsiowe linie, podjeżdżają z Bedonia i Janówki na Rondo Inwalidów.
* '''B''' – popierdziela z Dąbrowy tam, gdzie 10B nie dojedzie, czyli na drugą stronę torów w Olechowie.
* '''B''' – popierdziela z Dąbrowy tam, gdzie 10B nie dojedzie, czyli na drugą stronę torów w Olechowie.
* '''H''' jak '''Hojny''' – króciak chojeński, średnio jedzie tylko przez 3,5 ulicy.
* '''G1''' – trasa retkińsko-specjalnoekonomiczna, wozi pracowników Gilette'a z 98% powierzchni Łodzi.
* '''G2''' – to samo co wyżej, ale podjeżdża na Janikę.
* '''H '''– króciak chojeński, średnio jedzie tylko przez 3,5 ulicy.
* '''W''' – dawna linia [[kibol]]i [[Widzew Łódź|Widzewa]] łącząca stadion z Zarzewem i Dąbrową. Miłośnicy [[Łódzki Klub Sportowy|ŁKS-u]], [[Chojeński Klub Sportowy|ChKS-u]] oraz [[Budowlani Łódź|Budowlanych]] narażają się na otrzymanie [[Wpierdol|prezentu]] od współpasażerów. Ostatecznie skrócona do Ronda Inwalidów z lekkim jęzorkiem w stronę dworca.
* '''Z13''' – linia za tramwaj, ale na Niższą z placu Dąbrowskiego. Ulubionym zajęciem kierowców i pasażerów jest tłuczenie się przez Skrzyżowanie Marszałków i rondo Broniewskiego.


== Zajezdnie autobusowe ==
== Zajezdnie autobusowe ==
Ludzie mieszkający w okolicy zajezdni jak mają szczęście, to dojadą wszędzie bez przesiadek. Żeby było przejrzyściej, autobusy wyjeżdżające z zajezdni mają już właściwe numery.
W mieście Łodzi znajdują się aż dwie zajezdnie autobusowe – do wyboru są Nowe Sady i Limanowskiego. Każdy autobus, który tylko pojawił się na trasie, pochodzi właśnie stamtąd; mało tego, w końcu tam wróci. Ludzie mieszkający w okolicy są w fajnej sytuacji, bo w zasadzie jak mają szczęście to dojadą wszędzie bez przesiadek. Żeby było przejrzyściej, autobusy wyjeżdżające z zajezdni mają już właściwe numery, czyli nie zdziw się, że stojąc przy kebabie na Bałutach nagle podjedzie 58. Będziesz mógł dojechać bez problemu na Dworzec Łódź Fabryczna, a potem, jeżeli na postoju kierowca cię nie wyrzuci, dojedziesz do CKD lub do szpitala na Stokach (co kto lubi). Możesz nawet jechać dalej na Skalną, a jeżeli masz szczęście i wsiadłeś do 58B, możesz dojechać do słynnej dzielnicy willowej, Mileszki, a może nawet dalej, na Janów. Jest to więc świetna konkurencja dla zwykłej i nudnej 96.


== Korzystający z komunikacji autobusowej ==
== Korzystający z komunikacji autobusowej ==
* ''[[Kontroler biletów|Mili, uśmiechnięci pracownicy MPK]]'' – Zwykle prowadzą ciekawe konwersacje z pasażerami zaczynające się od „Bilecik…”
* '''[[Kontroler biletów|Mili, uśmiechnięci pracownicy MPK]]''' – zwykle prowadzą ciekawe konwersacje z pasażerami zaczynające się od „Bilecik…”
* ''Kierowcy'' – Gdy tylko wsiadasz i kierowca zauważy, że podchodzisz, bo chcesz kupić bilet – ten już patrzy na Ciebie, jakby zaraz miał Cię rozjechać tym Ikarusem.
* '''Kierowcy''' – gdy tylko wsiadasz i kierowca zauważy, że podchodzisz, bo chcesz kupić bilet – ten już patrzy na ciebie, jakby zaraz miał cię rozjechać tym Ikarusem.
* '''[[Tomasz Zimoch]]''' – siedzi w suficie i od czasu do czasu wykrzykuje losowe nazwy ulic.
* ''[[Pokemon (osoba)|Pokemony]]'' – Kursują na każdej linii, która mija jakiekolwiek Centrum Handlowe.
* '''Paseżerowie''' – stwierdzono ich obecność.
* ''[[Rodzaje babć autobusowych|Babcie autobusowe]]'' Podróżują na tej samej zasadzie, co w innych miastach. Ich ulubione linie to te, które przejeżdżają obok cmentarzy.
* ''[[Emo]]'' – Siedzą same (wszyscy boją się do takiego podejść), wpatrując się w okno swoimi czarnymi oczami. Obraz nędzy i rozpaczy po prostu. Spotykane głównie wieczorową porą.
* ''Pan Zapowiadacz'' – występuje we wszystkich autobusach MPK Łódź oprócz 15 Volvo 7000 z rocznika 2003.
* ''Pani Zapowiadacz'' – występuje we wszystkich autobusach MARKAB Zgierz

== Przewoźnicy ==
* Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością
* MARKAB Zgierz
* KORO
* i inni.


== Bilety ==
== Bilety ==
* ''zwykłe'' – jeżeli go skasujesz, po napotkaniu pierwszego lepszego [[Kontroler biletów|Uśmiechniętego, miłego pracownika MPK]] nie musisz nabywać biletu ''bez kasowania'', o którym poniżej.
* '''Zwykłe''' – jeżeli go skasujesz, po napotkaniu pierwszego lepszego [[Kontroler biletów|Uśmiechniętego, miłego pracownika MPK]] nie musisz nabywać biletu ''bez kasowania'', o którym poniżej.
* ''Bez kasowania'' – Kiedy nie skasowałeś biletu ''zwykłego'', po napotkaniu na grupę (jeden wystarczy) [[Kontroler biletów|Pracowników MPK]], musisz wręczyć mały upominek dla [[MPK Łódź|MPK]] w postaci 70-200zł.
* '''Bez kasowania''' – kiedy nie skasowałeś biletu ''zwykłego'', po napotkaniu na grupę [[Kontroler biletów|pracowników MPK]], musisz wręczyć mały upominek dla [[MPK Łódź|MPK]] w postaci 70-200 zł.


== Tabor ==
== Tabor liniowy ==
* '''[[Jelcz|Jelcz M121MB]]''' – wyjący Voith, trzaskające drzwi. To jest Jelcz, tego nie zrozumiesz.
* ''[[Jelcz|Jelcz M081MB]]'' – mini-mini. Kursuje na liniach takich jak 62, 62A, 63, 68, 84, 93, w weekendy na 90A. Tzw. Traktorek. Stan techniczny jak w Volvo, czyli rozlatuje się podczas jazdy.
* '''Volvo 7000''' – stary i dziurawy trup. Telepie się jakby miał padaczkę nawet jak stoi. Ma niedomyte okna, przez które nic nie widać. Nie masz pewności, czy dojedziesz nim do celu. Przed wejściem załóż kask, bo możesz dostać w łeb podsufitką. MPK ma bardzo ambitne plany je kiedyś zezłomować.
* ''[[Jelcz|Jelcz M121MB]]'' – wyjący Voith, trzaskające drzwi. To jest Jelcz, tego nie zrozumiesz.
* ''[[Mercedes-Benz Conecto|Mercedes O345G]]'' – po prostu ''Conecto''. Nic dodać nic ująć. Średniopodłogowe więc niezbyt przyjazne dla [[Rodzaje babć autobusowych|babć autobusowych]].
* ''Mercedes O405N'' – stary porządny Mercedes. Obecnie do spotkania tylko na liniach 6 i 58A. Niektóre egzemplarze nie posiadają otwieranych okienek przez co jest w nich latem piekarnik.
* ''Mercedes O405'' – starsza wersja powyższego. Jest średniopodłogowy. Kursuje tylko na 58 i 58A.
* ''MAN NL202'' Jest to taki Mercedes O405N tylko, że z innym logiem producenta. Kursuje tylko na 58A.
* ''[[Mercedes-Benz Citaro|Mercedes O530]]'' – typ lubiący wybuchać. Występuje w nich zapowiadacz. Zgierskie Citaro mają klimę.
* ''Mercedes O530G'' – Jak wyżej, ale przegubowy. Ten znowu lubi gubić koła.
* ''Mercedes Conecto LF'' – [[Turcja|tureccy]] inżynierowie wymyślili niskopodłogowe Conecto. Ma drzwi zamykane automatycznie więc przycina [[rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]], dlatego jak swój poprzednik jest dla nich nieprzyjazny. Niektóre posiadają klimatyzację i ekran LCD z przystankami. Podczas jazdy wszystko telepie się w środku jak w starym Volvo.
* ''Mercedes Conecto G LF'' – jak wyżej, ale przegubowy.
* ''Volvo 7000'' – stary i dziurawy trup. Telepie się jakby miał padaczkę nawet jak stoi. Z zapowiadaczem (nie dotyczy tych z pomarańczowymi wyświetlaczami). Ma niedomyte okna, przez które nic nie widać. Nie masz pewności, czy dojedziesz nim do celu. Przed wejściem załóż kask, bo możesz dostać w łeb podsufitką. MPK ma plany je zezłomować i kupić Solarisy.
* ''Volvo 7700'' – identyczne jak 7000, ale z takim czymś dużym na dachu. Taki odpicowany, z spoilerem
* ''Volvo 7700A'' – przegubowe 7700.
* ''[[Solaris Urbino]] 12'' – wersja full wypas. Ma ekran LCD z przystankami, klimę i automat biletowy.
* ''[[Solaris Urbino]] 18'' – dobry, polski Solaris. W środku słodko śmierdzi zgniłym jajem. Jedyne co w nich wkurza, to pisk przy zamykaniu drzwi. Mają fajnego, zielonego jamnika na przodzie. Część z nich posiada klimę, ekran LCD i automat biletowy. Jedyny autobus, który nie rozpada się w połowie drogi.


Inne niby też są, ale te nam najbardziej zapadły w pamięć.
{{Przypisy}}


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[tramwaje w Łodzi]]
* [[MPK Łódź]]
* [[Łódź]]
* [[Łódź]]
* [[Tramwaje w Łodzi]]
* [[autobus]]
* [[MPK Łódź]]
* [[Autobus]]


{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}

Wersja z 12:52, 29 sie 2020

Niezapomniane wrażenia gwarantowane

Autobusy w Łodzi – najbardziej chaotyczny system linii autobusowych w Polsce. Jedna z nielicznych sieci autobusowych w Polsce, której autobusy lubią gubić koła lub wybuchać, robiąc przy tym widowisko na pół dzielnicy. Warto dodać, że jako jedyne autobusy na świecie posiadają w oknach „mini akwaria” co znacząco wpływa na komfort podróży. Niestety, projekt by wpuścić do tych akwariów rybki upadł w stadium planowania.

Plusy

  • Dojedziesz zawsze i wszędzie – bez względu czy z 100 przesiadkami czy z 1000.
  • W żadnym mieście nie doznasz takich atrakcji jak w Łodzi – jedziesz autobusem, aż w pewnym momencie widzisz, że cały przód płonie.
  • Możesz porobić dużo ciekawych rzeczy na przystanku, oczekując na autobus spóźniony o dwie godziny.
  • Niektóre mają fajnego zielonego jamnika na przodzie.

Minusy

  • Szybciej będzie z buta.
  • Łodzianie się nie myją.
  • Zamszowe siedzenie oznacza menelstwo.

Ważniejsze linie

Typowa retkińska pustka na linii 99A
  • Awaria przepraszamy – najczęściej kursująca linia w Łodzi.
  • ZAJ – jak sama nazwa wskazuje to taka zajCenzura2.svg linia jadąca w kierunku zajezdni Limanowskiego lub Nowe Sady.
  • 6. – nie mylić z linią tramwajową numer 6, z którą nie ma nic wspólnego. Ta kropka jest bardzo ważna. Z powodu obsługi przez firmę Markab Zgierz jest to jedna z najlepszych linii autobusowych w mieście.
  • 50A – z pl. Niepodległości, ale zamiast do metropolii, zasuwa do Gadki Starej (pot. Dialektów Archaicznych i Wymarłych).
  • 50B – z pl. Niepodległości do metropolii rzgowskiej. Linia głównie okupowana przez MKM-ów tęskniących za tramwajem.
  • 51A i 51B – jedne z przyjemniejszych linii autobusowych bo wiodące przez las Łagiewnicki. Nieraz uświadczysz patrząc przez okno sarnę, dzika, watahę wilków, zagubionego zgierzaka czy inne zwierzęta leśne.
  • 53ABCDE – jeździ z Fabrycznego do eee… yyy… No, jeździ. To jest pewne.
  • 57 – Marysin Stadion – Karpacka. W związku z tym, że jest to magistralna, prawdopodobnie najważniejsza w kierunku północ-południe, linia w Łodzi, odstępy między kursami przekraczają zazwyczaj 30 minut, szczególnie w okresie zimowym (w końcu wtedy zapotrzebowanie na autobus jest większe). Dzięki temu bywa zapchana do granic możliwości, a dodatkowo ku uciesze pasażerów ZDiT kazał puszczać tylko autobusy krótkie. Pełna zdesperowanych i żądnych nauki dzieci, które wybierają się do szkoły oraz poirytowanych babć pędzących na cmentarz.
  • 58A, 58B – niegdyś najmniej zawodne linie w Łodzi, z racji tego że nie były obsługiwane przez MPK, a przez prywatną firmę KORO. Jako jedna z nielicznych łódzkich linii nigdy się nie spóźnia, mało tego – czasami przyjeżdża przed czasem, a kierowca musi stać bez sensu na przystanku! Czasami jednak autobus spóźnia się o jakieś trzy minuty, bo na Pomorskiej ktoś akurat przeprowadzał stado krów lub kaczek na pastwisko.
  • 59 – kosmicznie długa trasa prowadząca od Świtezianki na Plac Wolności. Autobusy zazwyczaj jadą tyłem. Stają w płomieniach między Limanowskiego a Lutomierską.
  • 60A, 60B, 60C, 60D – Stryków/Nowy Imielnik/Michałówek/Tęczowa aż do Wydawniczej. Linia która posiada aż sześć wariantów swojej trasy. Jedynie wybitni znawcy tematu i zagadnień łódzkiego MPK, są zorientowani, gdzie dany kurs pojedzie.
  • 65A i 65B – Radogoszcz Wschód – Lublinek (rzadziej Sortownia). Dość ciekawe linie bo pojawiają się często, a jak się już pojawią to człowiek nie jest pewien, co zastanie wewnątrz. 
  • 666 66 – diabelska linia ściągająca ludzi z modrzewi na Bałuty.
  • 74A i 74B – linie zahaczająca o pl. Barlickiego i cmentarz nieprzypadkowo nazwany Mania. W szczycie można poczuć się jak bydło przewożone na rzeź.
  • 80 i 80A – nikt nie wiedział czym się od siebie różnią, obie jechały z Kusocińskiego na Janów. Nikt w ZDiT się nie dowiedział i dlatego zlikwidowano 80A.
  • 93 – Matka Polka – Łódź Kaliska. Linia zasuwa z zabójczą prędkością 30 km/h po nowej trzypasmowej Trasie Górna.
  • 201 i 202 – wsiowe linie do Bedonia i Janówki. Do tej pory niewyjaśniona pozostaje tajemnica ich numeracji.
  • B – popierdziela z Dąbrowy tam, gdzie 10B nie dojedzie, czyli na drugą stronę torów w Olechowie.
  • H jak Hojny – króciak chojeński, średnio jedzie tylko przez 3,5 ulicy.

Zajezdnie autobusowe

Ludzie mieszkający w okolicy zajezdni jak mają szczęście, to dojadą wszędzie bez przesiadek. Żeby było przejrzyściej, autobusy wyjeżdżające z zajezdni mają już właściwe numery.

Korzystający z komunikacji autobusowej

  • Mili, uśmiechnięci pracownicy MPK – zwykle prowadzą ciekawe konwersacje z pasażerami zaczynające się od „Bilecik…”
  • Kierowcy – gdy tylko wsiadasz i kierowca zauważy, że podchodzisz, bo chcesz kupić bilet – ten już patrzy na ciebie, jakby zaraz miał cię rozjechać tym Ikarusem.
  • Tomasz Zimoch – siedzi w suficie i od czasu do czasu wykrzykuje losowe nazwy ulic.
  • Paseżerowie – stwierdzono ich obecność.

Bilety

  • Zwykłe – jeżeli go skasujesz, po napotkaniu pierwszego lepszego Uśmiechniętego, miłego pracownika MPK nie musisz nabywać biletu bez kasowania, o którym poniżej.
  • Bez kasowania – kiedy nie skasowałeś biletu zwykłego, po napotkaniu na grupę pracowników MPK, musisz wręczyć mały upominek dla MPK w postaci 70-200 zł.

Tabor liniowy

  • Jelcz M121MB – wyjący Voith, trzaskające drzwi. To jest Jelcz, tego nie zrozumiesz.
  • Volvo 7000 – stary i dziurawy trup. Telepie się jakby miał padaczkę nawet jak stoi. Ma niedomyte okna, przez które nic nie widać. Nie masz pewności, czy dojedziesz nim do celu. Przed wejściem załóż kask, bo możesz dostać w łeb podsufitką. MPK ma bardzo ambitne plany je kiedyś zezłomować.

Inne niby też są, ale te nam najbardziej zapadły w pamięć.

Zobacz też