Stadler FLIRT: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (+zoczteż) |
(→Kto się tym wozi?: Dodano wzmiankę o ER160) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== Kto się tym wozi? == |
== Kto się tym wozi? == |
||
[[Plik:Stadler FLIRT (Koleje Mazowieckie) outside as ER75-006.jpg|thumb|200px|FLIRT mazoski]] |
[[Plik:Stadler FLIRT (Koleje Mazowieckie) outside as ER75-006.jpg|thumb|200px|FLIRT mazoski]] |
||
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować. |
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować, oraz NIUŁ! ER160, w tej chwili tylko 6 sztuk, ale kontrakt ma wnieść 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów. Produkcja i dostawa tych dzieł sztuki jest w toku. |
||
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible. |
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible. |
||
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk '''L4258''', bo ŁKA to [[hipster]]y i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów<ref>Ulepszenie na miarę EN71</ref>. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest ''Skra'', od zespołu siatkarskiego z [[Bełchatów|miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską]]. |
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk '''L4258''', bo ŁKA to [[hipster]]y i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów<ref>Ulepszenie na miarę EN71</ref>. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest ''Skra'', od zespołu siatkarskiego z [[Bełchatów|miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską]]. |
Wersja z 20:48, 11 maj 2021
Stadler FLIRT – elektryczny zespół trakcyjny produkowany przez Stadlera w dawnej siedleckiej hali PKP jako rywal dla Darta, na złość Pesie. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na EN57 i Pesę postanowili dla odmiany kupić coś, co dla odmiany będzie w stanie przejechać pół kilometra bez awarii.
Co ciekawe, mimo że Stadler jest szwabską szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w Siedlcach. Jest to jedyny argument powstrzymujący prawdziwych Polaków przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów.
Kto się tym wozi?
- Koleje Mazowieckie – 10 sztuk ER75, PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować, oraz NIUŁ! ER160, w tej chwili tylko 6 sztuk, ale kontrakt ma wnieść 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów. Produkcja i dostawa tych dzieł sztuki jest w toku.
- Koleje Śląskie – tylko 4 sztuki EN75, ponieważ woleli stare dobre kible.
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna – 20 sztuk L4258, bo ŁKA to hipstery i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów[1]. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest Skra, od zespołu siatkarskiego z miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską.
- PKP Intercity – 20 sztuk 8-członowych ED160, kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Ulepszenie na miarę EN71