Syrena (samochód)
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 19:25, 12 paź 2015 autorstwa 83.31.48.20 (dyskusja)
Ten artykuł dotyczy polskiego samochodu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Na piechotę szybciej.
- Przeciętny człowiek o Syrenie
Syrena (także znana jako skarpeta lub kurołapka) – polski dresowóz samochód produkowany w latach 1957–1972 w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w 1972–1983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej.
Dane techniczne
- Prędkość maksymalna – 80 km/h[1];
- Moc silnika – 10 KM;
- Przyspieszenie 0–100 – 10 min (tylko z górki).
Silnik S-31 (104-105) a tak naprawdę, to nie było źle, bo ten silnik od motopompy mocniejszy niż w małym fiacie
rodzaj – dwusuwowy, 3-cylindrowy, gaźnikowy z przepłukiwaniem zwrotnym pojemność skokowa – 842 cm³ stopień sprężania 7,0-7,2 moc maksymalna – 40 KM przy 4300 obr./min maksymalny moment obrotowy (wg PN) – 8 kGm (78 Nm) przy 2750 obr./min gaźnik – poziomy JIKOV 35 POH/048 masa suchego silnika – 88 kg prędkość maksymalna – 120 km/h prędkość ekonomiczna – 60-80 km/h średnie zużycie paliwa – 8,8 l/100 km zużycie paliwa: eksploatacyjne – 7,5–9,5 l/100 km
Wyposażenie dodatkowe
Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład:
- Silnik;
- Kota w worku;
- Klatkę na teściową;
- Zgrzewkę czystej;
- Jeszcze pół litra;
- Piwo;
- Mleko;
- Jeszcze jedną flaszkę;
- Lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki;
- Dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!);
- Czarno-biały telewizor;
- Koło od składaka;
- Nawigację po wsi.
Wersje
- Sport – wypasiona i w ogóle…
- 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów;
- Pikap – konkurent Dodża Rama;
- Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem;
- Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u.
Przypisy
- ↑ Z górki przy mocnym wietrze
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.