Michał Białek
Ten artykuł dotyczy polskiego zjadacza rogali. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Michał Białek wciąga rogale!
- Michał o sobie
Czym się różni jajko od Białka? Jajko ma białko a Białek nie ma jajek
- Popularna rymowanka wśród użytkowników wykopu
Michał Białek kończył nocną wartę w serwerowni wykopu…
- Popularna historia opowiadana na wykopie, za którą można dostać bordo
Michał Białek – polski informatyk, główny dostawca rogali w Poznaniu, główna głowa na portalu wykop.pl, organizator akcji „Cenzopapa” mającego na celu oczernienie papieża-Polaka. Współzałożyciel marki cukierków Michałki, udziałowiec w reklamach Żubra oraz wieloletni przyjaciel Jarosława Sokołowskiego. Zajmuje się głównie promowaniem ksenofobii, rasizmu i nietolerancji wśród młodzieży.
Biografia
Michał studiował na Wydziale Prawa i Administracji oraz Informatykę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesował się internetem i marketingiem – do tego stopnia, że w 2002 roku zaczął rozsyłać spam, podszywając się pod nigeryjskiego biznesmena. W 2004 roku odbył praktyki zawodowe jako tech-support w Bombaju. W 2008 roku znalazł zatrudnienie na portalu wykop.pl. Jesienią 2017 roku ukazała się seria dysput filozoficznych "Białek. O życiu!" Która wyklarowała drogę dla nowoczesnej polskiej myśli filozoficznej.
Pasta o serwerowni
Michał Białek jest jednym z bohaterów pasty o serwerowni, czyli opowiadania na miarę XIII Księgi Pana Tadeusza. Według jednej z teorii wydarzenia opisane w historii są prawdziwe. Do dzisiaj główne postacie z pasty nie ustosunkowały się do sprawy. Jakiekolwiek zapytanie się o „serwerownie” grozi na wykopie blokadą konta przy jednoczesnym otrzymaniu bordo na 10 sekund oraz wpisów pożegnalnych od innych.
Sukcesy biznesowe
- Stworzenie nowej waluty – rogala;
- opieka nad portalem wykop.pl, gromadzących wykolejeńców życiowych z gimnazjów;
- stworzenie marki cukierków Michałki;
- wydanie książek: Masa o kobietach polskiej mafii, Masa o pieniądzach polskiej mafii oraz Masa o kilerach polskiej mafii;
- zarobienie dwudziestu tysięcy rogali za umieszczenie reklamy piwa Żubr;
- współpraca z Prawem i Sprawiedliwością na zasadzie: my reklamujemy program 500+, a partia daje 20 mln rogali;
naprawa tagów, w wyniku czego Wykop sprzedano Elonowi Muskowi.