Michał Białek

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Michał Białek wciąga rogale!

Michał o sobie

Czym się różni jajko od Białka? Jajko ma białko a Białek nie ma jajek

Popularna rymowanka wśród użytkowników wykopu

Michał Białek kończył nocną wartę w serwerowni wykopu…

Popularna historia opowiadana na wykopie, za którą można dostać bordo

Michał Białek (ang. Michael Protein, właśc. Мичаил Биалков) – polski informatyk, główny dostawca rogali w Poznaniu, główna głowa na portalu wykop.pl, organizator akcji „Cenzopapa” mającego na celu oczernienie papieża-Polaka. Współzałożyciel marki cukierków Michałki, udziałowiec w reklamach Żubra oraz wieloletni przyjaciel Jarosława Sokołowskiego. Zajmuje się głównie promowaniem ksenofobii, rasizmu i nietolerancji wśród młodzieży.

Biografia

Michał studiował na Wydziale Prawa i Administracji oraz Informatykę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesował się internetem i marketingiem – do tego stopnia, że w 2002 roku zaczął rozsyłać spam, podszywając się pod nigeryjskiego biznesmena. W 2004 roku odbył praktyki zawodowe jako tech-support w Bombaju. W 2008 roku znalazł zatrudnienie na portalu wykop.pl. Jesienią 2017 roku ukazała się seria dysput filozoficznych "Białek. O życiu!" Która wyklarowała drogę dla nowoczesnej polskiej myśli filozoficznej.

Pasta o serwerowni

Michał Białek jest jednym z bohaterów pasty o serwerowni, czyli opowiadania na miarę XIII Księgi Pana Tadeusza. Według jednej z teorii wydarzenia opisane w historii są prawdziwe. Do dzisiaj główne postacie z pasty nie ustosunkowały się do sprawy. Jakiekolwiek zapytanie się o „serwerownie” grozi na wykopie blokadą konta przy jednoczesnym otrzymaniu bordo na 10 sekund oraz wpisów pożegnalnych od innych.

Sukcesy biznesowe

  • Stworzenie nowej waluty – rogala;
  • opieka nad portalem wykop.pl, gromadzących wykolejeńców życiowych z gimnazjów;
  • stworzenie marki cukierków Michałki;
  • wydanie książek: Masa o kobietach polskiej mafii, Masa o pieniądzach polskiej mafii oraz Masa o kilerach polskiej mafii;
  • zarobienie dwudziestu tysięcy rogali za umieszczenie reklamy piwa Żubr;
  • współpraca z Prawem i Sprawiedliwością na zasadzie: my reklamujemy program 500+, a partia daje 20 mln rogali – program polegał na pomocy przy wypełnianiu formularza, za co Michał zarabiał 10 złotych. W wyniku dużego sukcesu programu Michał otrzymał dotacje państwową oraz milion złotych od patologicznych rodzin biednych rodzin, którym pomógł program;
  • naprawa tagów, w wyniku czego Wykop sprzedano Elonowi Muskowi.