Team Fortress 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Saxton Hale propert damage!.png
Saxton Hale Versus The World by ZombieDiaries.jpg

UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!

PAMIĘTAJ O TYM!
Team Fortress 2 style logo.svg

Team Fortress 2 – sieciowa gra ze stajni zaworowców, pierwotnie FPS oparty na podziale klas. Dziś, według części graczy, wojenny symulator czapek. Premiera miała miejsce 10 października 2007, lecz stała się grą free-to-play grubo ponad cztery lata później. Przejście na model pozornie darmowy przyciągnęło wielu graczy, a zwłaszcza z Polski.

Rozgrywka

W grze otrzymujemy dziewięć różniących się od siebie klas. Od pomykającego jak gazela fana baseballu i narkomana Scouta poprzez ex-nazistę Medyka, a kończąc na Grubym, wielkim i potężnie zbudowanym Rosjaninie, który chętnie wpierdala steki, kanapki lub czekolady. Wbrew pozorom, każda klasa po perfekcyjnym opanowaniu pokona każdą. Zwykle nooby lekceważąc Scouta, lub Spy'a dostają bolesne wciry. Tak było na początku. Później zostały wprowadzone nowe bronie, czapki, akcesoria, które spowodowały zmianę sieciowego FPSa w bal przebierańców. Wspomniane czapki są powodem westchnień graczy z darmowymi kontami i powodem irytacji starych wyjadaczy mających generalnie w dupie akcesoria kosmetyczne. Do tego aż 98% broni w grze nie ma możliwości robienia headshotów.

Styl graficzny

Z początku Valve chciało zrobić poważną grę, jednak najbardziej, zamiast normalnej realistycznej grafiki autorzy zdecydowali się na grafikę z Iniemamocnych Pixara. Przez to części graczy podoba się, a innym wypala oczy.

Postacie

W drużynie każdy ma zadania. Tu mamy przykład Grubego

Skaut

Info.png Główny artykuł: Skaut (Team Fortress 2)


Cquote2.svg

Nigdy nie trafisz mnie w mój mały łeb! Jest taki malutki!!
Cquote2.svg

Szybki[1], ma możliwość robienia podwójnego skoku, a prócz tego jest konsumentem napojów o podejrzanej nazwie „Bonk!”. Główny odwalacz czarnej roboty, to on najczęściej zapierCenzura2.svgflagę. Nooby go nie doceniają, dostając wciry od ogarniętych graczy. Na jego uzbrojenie składa się:

  • Dubeltówka – niedoceniana broń, służy do zajścia od boku i odstrzelenia połowy życia pierwszym atakiem. I dobicia drugim.
  • Pistolet – słaby, ale za to przeładowanie trwa tylko sekundę. Niestety ma tylko 3 magazynki zapasowe. Przydatny do walki na dystans.
  • Kij baseballowy – coś do walki wręcz.

Żołnierz

Info.png Główny artykuł: Żołnierz (Team Fortress 2)

Główny obiekt zainteresowania pr0. Nosi bazookę dla lansu, dzięki czemu chodzi wolniej. Podobno ma zdrowy rozsądek[2], a wali sobie rakietami pod nogi robiąc „roket dżampy”. Nooby nienawidzą ich, ponieważ nie mogą nikogo trafić. Jego ekwipunek to:

  • Bazooka – jedna z broni zagłady… a przynajmniej tak by mogło się wydawać. O dziwo każda postać z pełnym HP może dostać rakietą w ryj i przeżyje. Mieści 4 pociski. Potrafi zamienić zwykły pocisk krytyczny w bombę wodorową i zrównać tą rakietą połowę twojej drużyny z ziemią.
  • Strzelba – to samo co dubeltówka, tylko ma mniejszy rozrzut śrutu.
  • Saperka – nie możesz nią kopać, ale możesz przywalić komuś w łeb. Ten jednak przeżyje.

Pyro

Info.png Główny artykuł: Pyro


Cquote2.svg

Myph-mypay-mypm mpy mym!!
Cquote2.svg

Doświadczony i powszechnie lubiany żołnierz, inżynier-pirotechnik, niebezpieczny zabójca, jedyny właściciel Modnej i Niepodrabialnej Torebki w Kwiatki, wariat, który przez swoją maskę widzi szalony tęczowy świat, mistrz tajemniczych wschodnich sztuk walki oraz kandydat na Wielkiego Przedwiecznego. W jego wyposażeniu znajdziemy:

  • Miotacz ognia – przeczący zawodowi strażaka przedmiot. Wygląda jak rura połączona z butlą gazu. Ma długą lufę, więc nie nadaje się do kampienia.
  • Strzelba – jak się skończy paliwo, to z tą bronią jesteśmy skończeni.
  • Toporek strażacki – możesz ciąć wrogów, ale nie możesz ciąć drewna.
Pony tf2 red demoman by atryl-d4x7pay.jpg

Demoman

Info.png Główny artykuł: Demoman

Made in Scotland. Czarny ekspert od granatów i dynamitu. Kolejny obiekt pr0 playerów. Lubi tanie wino. Utracił oko w wypadku przy pracy u czarodzieja Merasmusa.

  • Granatnik – kupiony w Biedronce. 4 granaty plus 16 zapasowych. Jak trafimy tym prosto we wroga, to od razu wybucha. Granaty mogą odbijać się od ścian. Przekleństwo działek strażniczych. Podobnie jak z wyrzutnią rakiet może wybić cały team jednym granatem.
  • Wyrzutnia bomb samoprzylepnych – broń stworzona głównie dla kamperów i niszczycieli punktów z działkami. To właśnie dzięki niej Demoman jest tak popularny. Jak sama nazwa wskazuje, możesz nią strzelać specjalnymi bombami ze „sklejką”. Bomby nie są gorsze od granatnika, niestety nie można ich przylepić do ruchomych celów, przez co nie można bawić się w kamikadze. Używane też przez noobów, którzy nie umią wykonać „roket dżumpa” Żołnierzem.
  • Gorzała – najbardziej podstawowy przedmiot Demomana.

Gruby

Info.png Główny artykuł: Gruby


Cquote2.svg

PUTIS' PENS ARE HERE!
Cquote2.svg

Towarzysz ze wschodu, potężnie zbudowany. Darzy wielką miłością swoją broń towarzyszkę, Saszę. Jego ojciec był anty-rewolucjonistą, za co cała rodzina grubego została zesłana do łagrów. Po ucieczce zabił niedźwiedzia gołymi pięściami i zrobił z jego futra czapkę uszankę i rękawiczki na zimę i lato. Wygląda ospale i tępo, ale narodowość rosyjska dała naszemu bohaterowi końskie zdrowie. Jednak życie w Ameryce sprawiło że przytył i rusza się tak, jakby ciągnął wagon z węglem i lokomotywą. W grze waży 15 GB. Wyposażenie:

  • Minigun – broń dobra tylko na bliski dystans. Na dalekie cele szybciej skończy się amunicja niż HP wroga. Jakimś cudem strzela 6 pociskami korzystając z 1 kulki do kałacha.
  • Strzelba – jak wyżej.
  • Pięści „MMA” – choć wyglądają na mocne, są tak samo silne jak prawie wszystkie podstawowe bronie ręczne.

Inżynier

Info.png Główny artykuł: Inżynier (Team Fortress 2)


Cquote2.svg

Jestem Inżynierem, czyli kolesiem od rozwiązywania problemów. Nie takich w stylu czym jest piękno, ja rozwiązuję praktyczne problemy.
Cquote2.svg

Postać z wsi o nazwie „Teksas”. Jego umiejętnością jest to, że może postawić działko i potem je rąbnąć. Podobnie jak Skaut, to on odwala robotę, kiedy jego drużyna hasa sobie po polu bitwy. Chroni flagę, punkty, wózek, resp, przejścia, ewentualnie z braku zajęć kampi na respie przeciwnika.

  • Strzelba – dzięki tej broni Inżynier trafia wszystko, tylko nie cel.
  • Pistolet – ten sam pistolet który ma Skaut, jednak Inżynier przeładowuje go nieco wolniej i ma do niego kilkanaście magazynków zamiast tylko trzech jak Skaut.
  • Klucz francuski – kluczyk od MacGyvera. Waląc kluczem w działko, te dobudowuje sobie 2 miniguny, a nawet rakietnicę.
  • Działko strażnicze – czyli kolejny przyrząd do kampienia. Może stać do końca rundy chyba że jaki Żołnierz, Demoman lub Szpieg nie załatwi go. Na początek ma 1 działko, potem 2 miniguny, a jeszcze później rakietnicę. Niezwykle wkurCenzura2.svgące.
  • Zasobnik – stawiasz taki przy swojej drużynie a ta w ogóle z niego nie korzysta. Kiedy jednak Ty chcesz odnowić amunicję, to ten jest zniszczony. Przez noobów często używany do wkurCenzura2.svga Medyków.
  • Teleport – narzędzie szybkiego transportu. Jeśli nie chce nam się zapieprzać do wrogiej bazy na piechotę, to wchodzimy i jesteśmy w… naszej bazie.

Medyk

Info.png Główny artykuł: Medyk (Team Fortress 2)


Cquote2.svg

Wszystko, co mogę Ci powiedzieć o następnej procedurze to to, że będzie… rozdzierająca!.
Cquote2.svg

Neonazista wyposażony w magiczny karabin do leczenia. Najrzadziej wybierana klasa w grze bo jak mówią nooby „ne zdobyfa sie fraguff”. Ma aurę leczenia na nieskończoność. W dodatku ma super słuch i zaawansowaną analizę infradźwięków (potrafi usłyszeć „MEDYK!” nawet na drugim końcu mapy, i przez krótki czas może śledzić pozycję gracza który go zawołał).

  • Karabin strzykawkowy – takie same obrażenia co pistolet, tyle że 40 strzał, ale jak mówi nazwa, zamiast naboi są strzykawki, które lecą w dół.
  • Medigun – to właściwie nie broń, tylko super hiper nowoczesny przyrząd do leczenia. Mianowicie kierujesz promień w kolegę i nie tylko go leczysz, ale napełniasz pasek „uberczardż” który daje nieśmiertelność na 8 sekund (kiedyś 10). Jednak wybuchy oraz Pyra mogą cię odpychać, więc przeprowadzenie w ten sposób szarży jest trudne do wykonania.
  • Piła do kości – specjalny wynalazek do zadawania obrażeń. Małych, rzecz jasna.

Jedno jest pewne: kiedy nie potrzebujesz Medyka jest ich pięciu, a kiedy go potrzebujesz nie ma ani jednego.

Snajper

Info.png Główny artykuł: Snajper (Team Fortress 2)


Cquote2.svg

…muszę wam się przyznać, że moi staruszkowie mnie nie rozumieją…
Cquote2.svg

Coś dla ludzi z zezem. Wystarczy, że wejdziesz na serwer, a tam 1/3 2/3 ludu gra snajperem.

  • Karabin snajperski – coś co tylko przypomina snajperkę. Celując w głowę, nie zdziw się, jeśli trafisz w okolice kolana.
  • Peemka – mod pistoleta z 25 nabojami.
  • Kukri – fajnie wygląda, ale nogi tym nie amputujesz.

Najpopularniejsza klasa hackerów.

Szpieg

Info.png Główny artykuł: Szpieg (Team Fortress 2)


Cquote2.svg

Może twoi koledzy w końcu wyślą „mężczyznę” następnym razem.
Cquote2.svg

Trzecia postać dla pr0, ale nooby też nim grają. Wygląda jak koleś z FBI. Może stawać się niewidzialny, ale zazwyczaj tylko chwilowo.

  • Rewolwer – głupio wygląda i nie ma możliwości strzelenia headshota, więc się go praktycznie nie używa.
  • Saper – przekleństwo konstrukcji Inżyniera. Nooby nie wiedzą jak go zdejmować, więc strzelają w niego strzelbą i piszą na czacie wiadomości typu „cziter noob fak ju” i kilka innych słów.
  • Nóż – broń zagłady, jeśli zajdziesz kogoś od tyłu, to on ma „deda”. Zwykle po tym czat jest pełny niezrozumiałych wiadomości. Nooby pytają się jak kogoś dźgnąć.
  • Zestaw przebrań – sprytnie ukryty w pudełku na szlugi. Niektórzy go używają do robienia Spycraba.
  • Zegarek Niewidzialności – futurystyczny zegarek pozwalający być na chwilę niewidzialnym.

Szpieg jest już uniwersalnie znany jako męczennik nad męczenników, nooby zawsze jak tylko zaczynają się zastanawiać czemu wiecznie przegrywają oskarżają wszystkich Spajów o haxy i czity.

Archetypy klas

Czasami ludziom strasznie się nudzi i chcą wypróbować coś nowego, tzn. łombo kombo. Oto kilka efektów ich knowań:

  • Gilotynowy Skaut – nie dość, że szybki był wkurwiający to teraz może spowodować, że będziesz mniej groźny, niż on gdy stoi nieruchomo. Czyli po prostu stun + krwawienie = ragequit.
  • Krytyczna pchła – Skaut pod wpływem Kryt-O-Coli i włączonym trybem Odlotu na Buzowniku. Lata ci taki nad głową, waląc mini-kryty przy każdym strzale, a ty ni chCenzura2.svga go nie trafisz. No chyba, że jesteś pr0. Na szczęście rzadko spotykany, szczególnie po aktualizacji z 20 grudnia 2013.
  • Skaczący Żołnierz – jedyne osoby potrafiące wykorzystać rakietowego skoczka w „słusznej” sprawie. Praktycznie jeżeli cię taki zaatakuje, to stanie się z tobą to samo co z Goombą z Mario. Albo nie trafi i zabijesz go, bo ten nie ma nic do walki oprócz Ogrodnika z Arhnem. Przekleństwo mapy plr_hightower.
  • Furia Biedaka – typ Żołnierza wymuszony przez realia trybu mvm, czyli połączenie Bazooki Biedaka, Sztandaru Chwały i Postępowania Dyscyplinarnego.
  • W+M1+M2+Q+M1 Pyro – prawdziwe diabły. Jak mówi nazwa, najpierw się pod kogoś wpycha, podpala go Odtłuszczaczem, podmuchuje sprężonym tlenem oraz bije z Poskramiacza Płomieni lub Pocztowego Pogromcy. Najczęściej niewyżyte Pro obsypane itemami kosmetycznymi.
  • W+M1 – Pyro który nie zdejmuje ręki z tych dwóch klawiszy. Mając go w drużynie przegrasz, gdy jest w drużynie przeciwnej też przegrasz.
  • Pyro-shark – plaga 2fort'u, czyli Pyro kampiący w wodzie z Neonowym Niszczycielem. Zabija większość klas 1 (słownie: jednym) ciosem. Czasami występuje też w wersji lądowej – z Dupalaczem.
  • Demoknight – chciałbyś pędzić na kogoś z mieczem i tarczą bijąc na głowę rekordy Usaina Bolta? Jeżeli tak to zagraj jako Demorycerz. W końcu arsenał Demomana to głównie broń biała.
  • Srający Stickami – ulubiona podklasa Polaków/adminów/noobów (często i gęsto każdy na raz). Wystrzeliwuje bomby samoprzylepne i natychmiast je detonuje, ogromne obrażenia przy niewielkim wysiłku, nie raz zakazany na zagranicznych serwerach. Teraz już wiecie czemu Wyrzutnia Bombek Kuriozum tyle kosztuje.
  • Spadochroniarze – wkurwiający wymysł F2P, obecnie wzorcowy przykład klasy "dla jaj". Robią sticky jumpy i spadochronem spadają, aż wejdzie w pole Ulapoolskiego Pala. Zwykle pyro czeka na ciebie z miotaczem ognia w gotowości. 
  • Wakacyjny Grubas – dla sojuszników – najmilsza osoba we wszechświecie, dla wrogów – największy powód obaw, paradoksalnie dla obu – powód do śmiechu. Wszystkim rozdaje kanapki i waląc kryty z rękawic babuni powoduje, że umieramy ze śmiechu. Dosłownie. Często, gdy przeciwnik już się śmieje, zabija go z drwiny pięści.
  • Revengineer – zemsta jest słodka, a najlepiej smakuje, gdy masz korzyść z tego, że ktoś pozbył się czegoś co mu doskwierało. Czyli połączenie Samosądu i Jednorękiego Bandyty.
  • Medyk Bojowy – w teorii wielki pogromca Spajów, zabijający Grubasów strzykawkami i mający co chwilę ubera. W praktyce pół godziny marnuje na gonitwę za Skautem, a i tak zostaje zabity.
  • Mistrz Sikwondo z Buszu – specjalny gatunek Snajpera, który, w odróżnieniu od wszystkich innych sytuacji, jest niebezpieczny podczas rashowania. Strzela w przeciwników Sydnejskim Usypiaczem z bliska lub oblewa ich Sikwondem, po czym wali w nich Bandytą z Buszu. Radzimy trzymać się z daleka, bo wiadomo co.
  • Leniwy Łowca[3] – jedyny prawidłowy i możliwy sposób snajpienia na cp_degrootkeep, który ciągle stoi przy pochodniach. Jak sama nazwa mówi, nosi Łowcę/Bojowy Łuk Bloczkowy i Wygodnickiego Wczasowicza. Czasem łączy się z Mistrzem i powstaje Łowca z Buszu[4].
  • Saharyjski Szpieg – względnie wymarły gatunek, gdyż pewien zestaw przedmiotów nie daje już takich korzyści jak kiedyś. Jednakże powinien się do nich zaliczać każdy Pro grający Szpiegiem Nieaktualne od dodania Ambasadora.
  • Kamikadze – najczęściej spotyka się ich jako Żołnierza lub Demomana. Występuje w kilku wersjach:
  • Żołnierz może zarówno wystrzelać sobie całe życie poza 1 HP, po czym bierze Plan Ucieczki, podbiega do grupki wrogów od boku i wyzwala granat, ewentualnie wziąć Prawie Zatoichi i zrobić to, jak naród mający kamikadzowanie we krwi;
  • Demoman albo robi wielkie koło z min, a po przyjściu jego ofiary wiadomo co zrobi, albo używa Ullapoolskiego Pala i Tarczy;
  • W swoim czasie każda klasa może być Kamikadze, wystarczy podejść dość blisko Żołnierza lub Demomana, a oni może zginą od własnej broni.
  • Kieszonkowy medyk – najczęściej widywana podklasa z graczami f2p lub niektórymi pro w roli głównej. Nie robi nic innego oprócz leczenia tylko 1 osoby i ma wyCenzura2.svgbane na resztę teamu.

Tryby gry

  • 5CP – tryb, w którym na mapie jest 5 kręgów, a twój team ma zająć wszystkie. Zwykle żaden team nie wygrywa, bo wszyscy się leją i nie mają czasu na pierdoły.
  • 2CP – czerwoni mają 2 punkty, a niebiescy muszą je przejąć w wyznaczonym czasie. Zwykle czerwoni wygrywają przez koniec czasu. Strategia n00bów na granie na tego typu mapach sprowadza się do przechodzenia do obrony, wybierania inżyniera i stawiania działka w takich miejscach, żeby BLU było łatwo je zniszczyć. Nie dziw się więc, że masz 11 inżynierów w drużynie.
  • Ładunek – jesteśmy na mapie z torami i mamy pchać ciuchcię. Jak podejdziemy do wózka, to ten sam się popcha. Na koniec wybucha siłą granatu z Counter-Strike'a. Tu n00by mają dwie oddzielne strategie: jedna to totalny spam bombami na wózek, druga jest identyczna z tą stosowaną na CP2. N00by grają w obronie, rzecz jasna.
  • Wyścig ładunków – to samo, co wyżej, tyle że na mapie są dwie ciuchcie. Na pełnym serwerze jest taki burdel, że nikt nie jest w stanie tego ogarnąć.
  • CTF – klasyk, bierzemy flagę i zapCenzura2.svgdo bazy. Tyle, że zamiast flagi jest walizka, która nazywa się inteligencja[5].
  • Mannpower – kopia Capture the Flag z kotwiczką do wspinaczki oraz różnymi power-upami. Różni się też tym, że trzeba dostarczyć do swojej bazy inteligencję 7 razy, przez co mało kto przechodzi to od początku do końca.
  • Arena – deathmatch drużynowy. Giniesz i wracasz dopiero w następnej rundzie. Zwykle wszyscy grają spajami i runda trwa w nieskończoność.
  • Król wzgórza – 1 krąg, 2 teamy, 3 minuty... ogólny rozpierdol.
  • Kontrola Terytorialna – każdy team ma 3 kręgi (punkty) i ma zająć wrogie. Ponieważ większość uważa to za nudne, nikt w to już nie gra. Do tego trybu jest tylko jedna oficjalna mapa.
  • Dostawa Specjalna – nowy tryb gry. Mamy rakietę i teczkę z paliwem Czarnobylskim. Wygrywa ta drużyna, która wsadzi walizkę do rakiety i ją wystrzeli (A i tak zrobi „jebut!”).
  • Mann Vs. Machine – w tym trybie gry kopiesz tyłki robotom, zbierasz pieniądze i upgradujesz bronie. Twórcy obiecali, że będzie to co-op niebieskich i czerwonych, jednak jak można było się spodziewać po naszych kochanych producentach zaworów, metalowe tyłki kopią jedynie czerwoni.
  • Tryb średniowieczny – w tym trybie możemy wybrać sobie tylko niektóre bronie. Dozwolone są wszystkie do walki w zwarciu, napoje, żarcie, tarcze, łuk i kusza. W tym trybie wychodzi na jaw bezsilność Grubego, kozaczącego swoim minigunem, którego nie może użyć. Najczęściej wybiera się Demomana i Spaja, ze względu na ich broń do walki wręcz. Nie najgorszym pomysłem jest też wzięcie Żołnierza z jakimś kilofem[6] i Miażdżycielami. Jedyną mapą do tego trybu to cp_degrootkeep.
  • Podaniówka – hybryda piłki ręcznej z koszykówką, jeden z nowszych trybów gry.
  • Wyniszczenie – Valve było zajęte tworzeniem czapek do gry, więc opracowanie tego trybu zleciło fanom. Mianowicie mamy za zadanie zbierać ze zwłok wrogów butelki po piwie i dostarczyć je kosmitom. Najprawdopodobniej są jednak pełne, bo całość kończy się efektywną kraksą UFO spowodowaną ich kacem.
  • Tryb rankingowy – uboższa wersja trybu swobodnego z trzema powyższymi trybami, mniejszą ilością graczy i większym naciskiem na skilla. Niestety, żeby tam zagrać, trzeba zakupić specjalną przepustkę i poczekać kilka godzin, przez co większość graczy daje sobie z nim spokój.

Najpopularniejsze mapy

Oczywiście, jak w każdym FPS-ie, także tu jest nieskończoność różnych map, gdzie tylko 1% z nich jest autorstwa Valve. Oto kilka najczęściej wybieranych oryginalnych map oraz scenariusze z nimi związane:

  • cp_dustbowl – chyba w ogóle pierwsza mapa. Składa się z trzech stref, gdzie niemal wszędzie są dobre miejsca na kampienie[7]. Cały RED sobie fraguje przed kopalnią, aż do momentu, kiedy zajdzie do punktu jakiś ogarnięty Skaut lub Szpieg.
  • ctf_2fort – najpopularniejsza z najpopularniejszych map. Składa się z dwóch identycznych budynków i kanału z wodą. Używana najczęściej do wymyślania nowych rodzajów trików lub zabaw. Swoją popularność zawdzięcza zwłaszcza GModowi, bo jego użytkownicy używają akurat tej mapy jako sceny, do dziś nie wiadomo dlaczego. Do tej mapy są aż trzy możliwe scenariusze:
  • Na balkonie przeciwników stoi pierdyliard Snajperów, którzy zestrzelą wszystko i wszystkich. Zmienia się to, kiedy jakiś Żołnierz przeprawia się kanałami po walizkę, oczywiście po drodze wszystkich wybije.
  • W drużynie przeciwnej jest 6 Inżynierów – 4 ma działko w pokoju z walizką, a 2 w twoich kanałach.
  • Jakiś Gruby z Medykiem stoi pod twoim respem, aż ktoś zrespi się w drugim respie, podCenzura2.svgdoli walizkę i dostaniesz kryty.
  • ctf/cp/arena_well – mapa do miażdżenia noobów pociągami. Tu można wyskoczyć poza mapę, co wymaga podłożenia 8 bombek przez Demomana i oczywiście ubera.
  • pl_upward – trudno tam nie wygrać, grając w BLU. Na tej mapie jest przepaść, której nikt nie używa (czyt. nie wie o jej istnieniu).
  • pl_frontier – ciuchcia przybiera kształt krzyżówki lokomotywy i rekina, przez co bezpośrednie blokowanie jest niebezpieczne. Dla balansu, są tu najlepsze miejsca do kampienia i dźgania w plecy.
  • plr_hightower – na tej mapie nikt nie przejmie się żadną ciuchcią, aż ciuchcia przeciwnika znajdzie się na windzie. Zwykle w twojej drużynie jest pierCenzura2.svgliard rakietowych skoczków nie umiejących nikogo zabić.
  • sd_doomsday – do teczki mamy 6 dróg, z czego 5 się obstawia, a potem strzela do Skauta z Australium stojącego przy otwartym oknie rakiety. Inny scenariusz: walizka znika z windy ułamek sekundy przed tym, jak do niej podszedłeś, przy czym na moście z walizką czeka cała przeciwna drużyna.
  • tc_hydro – wiadomo – nikt[8] nie gra w kontrolę terytorialną, więc mapa jest zachowana jako eksponat na prywatnym serwerze Valve.
  • cp_degrootkeep – i czat głosowy i pisany, oba są pełne mało zrozumiałych wiadomości, z których czasami można domyślić się tekstów w stylu: CZITER Cenzura2.svg Blad.png HAXOR FAK JU DŻEMU NIE MMOGEM ZDŻELADŹ????////???//////////???????????/???????

Gracze

Gracze i jak ich rozpoznać.

  • F2P – osoba grająca w TF2 za darmo, czyli po prostu noob. Najczęściej spotyka się ich z Widmowym Cylindrem, Goglami Pyrowizyjnymi, Odznaką Najemnika i innymi przedmiotami z acziwmentów. Rzadziej używają samych domyślnych przedmiotów. Około 5 – 10% z nich na serio potrafi grać. Można ich spotkać na serwerach do osiągnięć wszystkich serwerach. Uwielbiają mapę ctf_2fort.
  • CoD kid – odmiana F2P. Przybył z „Wezwania do Podatku” z myślą, iż Team Fortress to to samo. Najczęściej bierze snajpera lub medyka strzelając ze strzykawek lub smg i dziwiąc się, czemu nikogo tym nie zabija na hita.
  • CS kid – podobnie, jak CoDowiec, gimbus, który zaczął grać w TF2, bo myśli, że to to samo. ZAWSZE gra snajperem, ewentualnie próbuje użyć granatu lub paki. Niektórzy z nich, szukając mapy de_dust lądują na mapie cp_dustbowl, gdzie, oczywiście, nie obchodzą ich jakieś tam kręgi.
  • Przeciętny – zwykle to osobnik grający w TF od dłuższego czasu. Czasem dostanie w dupę, czasem on da w dupę. Zawsze zrzędzi że ktoś ma Flogistynator/Wstrzymywacz/Dupalacz/inną frajerską broń. Zakłada wszystkie itemy, nawet jeśli wyglądają do dupy. Często Brony i fan marynowania prawdziwków. Często deklaruje że TF to jedyna rzecz trzymająca go przy oknach, mimo że TF2 jest dostępne także na Macu i Linuksie.
  • TryHard – kolejna odmiana F2P, mimo iż występują także w formie bardziej inteligentnej. Tak naprawdę to nikt nie wie czym dokładnie są, choć plotka głosi, że próbują grać normalnie na serverach 4fun. Znaczy to mniej więcej tyle że bije graczy tańczących Conge dopóty, dopóki jakiś pro nie zabije go pierdem. Wtedy nasz TryHard dokonuje rage quitu.
  • pr0 – wchodzą do jednej z drużyn, biorą żołnierza, demomana, lub spaja i łoją przeciwną drużynę.Dla nich broń nie ma znaczenia. Zabiją wachlarzem wojennym a na mapie cp_degrootkeep korzystają z przepaści do zabijania. Jeśli chociaż jeden jest w twojej drużynie – już wygrałeś, jeśli jest w przeciwnej – już możesz zacząć się modlić.
  • Default Pro – odmiana Pro. By zmylić wroga,nie zakładają nic, a działają z siłą bomby atomowej. Często zabijają drwiną strzelby Pyro albo pięści Grubego.
  • Nooby – cały czas ich ilość fragów nie jest większa niż 5.
  • Newbie – pytają się jak zmienić klasę.
  • Cheaterzyobecnie gatunek prawie wymarły , najczęściej grają snajperami i walą headshoty co sekundę. Mimo to co każdą aktualizację rodzą się luki które cheaterzy umią wykorzystać.
  • Dzieci Neo – nie różnią się niczym od noobów, ale mogą siedzieć na tym samym serwerze od rana do nocy.
  • Pokemony – ich czat jest widoczny na kilometr. Spamują czat wiadomościami typu Kt0 ChCe ByCz MoImFf ChlOpAKIeM
  • Klanowcy – siedzą w zgrupowaniach i wypędzają wszystkich z serwerów.
  • Nabijacze itemów – grają tylko po to żeby zdobyć itemy. W przypadku znalezienia niepotrzebnego przedmiotu są zdolni się pociąć a w przypadku zdobycia anjużuala albo broni z Australium zaczynają krzyczeć na całe osiedle.
  • Nabijacze osiągnięć – jak wyżej tyle że nabijają osiągnięcia.
  • Oszuści – zdecydowanie najbardziej opłacalna praca w TF2. Ponieważ oszuści mają bardzo duże powodzenie wśród noobów, lam, dzieci neo i newbie, zarabiają nawięcej. Ich wiadomości to np. Sprzedam konto Steam tf2 + premium, jedynie 100zł[9]
  • Grieferzy – inne określenie na trollów. Dają ubera wrogim szpiegom, robią pułapki z teleportów, biją nieustannie sojusznika patelnią itp itd.
  • Trejderzy – cali nafaszerowani Unusualami, Vintage'ami, Strange'ami, farbami i innymi gównami. Mają w swoim ekwipunku średnio od 200 do 1200 kluczy. Nie grają na żadnych normalnych serwerach. Siedzią cały czas na serwerach do trejdowania gdzie trejdują swoje anjużłale za inne anjużłale. Grają po to aby kolekcjonować wartościowe przedmioty i sprzedawać je za prawdziwe pieniądze (od niedawna jest taka funkcja). Ilość ich czapek jest odwrotnie proporcjonalna do umiejętności gry.
  • Frendli – przekleństwo mapy Hightower. Zamiast walczyć robią drwiny grupowe (jak papier kamień nożyczki lub Conga) i wkCenzura2.svgwiają się, gdy ktoś ich zabije. Zwykle gracze Premium znudzeni grą.

Rozwój normalnego gracza

Newbie

Ulubiona broń

  • Żadna, przecież ma tylko domyślne.

Jak rozpoznać

  • Na początku wybiera Skauta, bo jest pierwszy z brzegu;
  • Posądza Szpiegów o czitowanie;
  • Nie umie robić Rocket Jumpów;
  • Używa dubeltówki/strzelby do strzelania na dystans;
  • Albo tylko broni białej, bo boi się, że mu się amunicja skończy, co czasami rzeczywiście się staje;
  • Nie ogarnia zadań na mapach;
  • Nie umie stawiać budynków;
  • Pyta się, jak zdobywać broń.

Mało zaawansowany

Ulubiona broń

  • Wyrzutnia bomb samoprzylepnych;
  • Miotacz ognia;
  • Snajperka/Łowca;
  • Minigun.

Jak rozpoznać

  • Używa każdego dropa, jakiego znajdzie (nawet Pięści ze Stali na Medievalu);
  • Nie czyta informacji o broniach (efektem jest np. próbowanie trafić Headshota Sydnejskim Usypiaczem);
  • Nosi zwykle Upiorny Cylinder i Gogle Pyrowizyjne;
  • Trochę ogarnia zadania, ale ostatecznie zawsze je  Cenzura2.svgdoli;
  • Nadal nie umie robić Rocket Jumpów.

Podgatunek kampera

Ulubiona broń

  • Działko strażnicze + Poskramiacz;
  • Dragon's Fury
  • Zasobnik;
  • Szkocki Opór;
  • Machina;
  • Wyżymaczka Krów 5000 lub Pomson 6000.

Jak rozpoznać

  • Czasem próbuje robić zadania;
  • Powoli przestaje obrywać telefragiem;
  • Używa wyżymaczki na konstrukcjach;
  • Czasami budzi postrach swoim pomsonem jako „pogromca uberów”;
  • Zaczyna grać Skautem, Żołnierzem i Szpiegiem, ale mu nie idzie;
  • Kampi od cholery, żeby sobie wyrobić staty;
  • Wie już, na czym polega Ubercharge, więc samookalecza się, żeby go naładować[10];
  • Uwielbia specjalną funkcję Szkockiego Oporu (rozwalanie bombek przeciwników), przez co często go używa.

Zaawansowany gracz

Ulubiona broń

  • Neonowy Niszczyciel;
  • Burzyciel;
  • Saper;
  • Lugerczak;
  • Sydnejski Usypiacz;
  • Sikwondo;
  • Dupalacz;
  • Pistolet Sygnałowy;
  • Natasza.
  • Odtłuszczacz

Jak rozpoznać

  • Używa strategi stab+sap[11];
  • Jeśli gra Pyro, często pomaga swojemu Inżynierowi koledze;
  • Nadal obchodzą go statystyki;
  • Uwielbia mapy z wodą – wchodzi do niej z Neonowym Niszczycielem i udaje rekina;
  • Nie gra Medykiem;
  • Nadal kampi;
  • Próbuje używać zaawansowanych taktyk, często jednak mu one nie wychodzą.

Professional Premier Div

Ulubiona broń

  • Gra tylko stock'ami i ewentualnie bierze kryty na medyku.

Jak rozpoznać

  • Gra tylko Sniperem na pubie.
  • Ma medal z Tusk Premier Divison na ETF2L.
  • Daje call'e na publiku, których nikt nie rozumie.
  • Gra tylko na MGE i DM.
  • Uważa, że polskie pickupy to gówno (i słusznie)

Itemy

Żeby gra wyglądała (i działała) gorzej, producent dodał itemy, o które bije sie cała społeczność (lub przynajmniej większość). Na liście nie wymieniono czapek i misców przedmiotów kosmetycznych,kluczy,skrzyń,farb i innych narzędzi. W przeciwnym wypadku artykuł ten byłby dwukrotnie pięciokrotnie dziesięciokrotnie w piCenzura2.svgu dłuższy.

Skaut

  • Siła Natury – okrojona dubeltówka (znana też jako obrzyn). WkCenzura2.svgia ponieważ jak ktoś ci strzeli z bliska to odrzuca cię na jakieś 10 metrów.
  • Wstrzymywacz – połączenie strzelby i pistoletu, zajebisty wygląd i małe obrażenia.
  • Buzownik – siła natury z Szambo-Colą przymocowaną taśmą. Jak już się dużo nalatasz to zaczynasz się świecić jak żarówka i możesz z radością łamać prawa fizyki wykonując 5 dodatkowych skoków w powietrzu. Kiedyś zamiast skoków były minikryty, więc mało kto go już używa.
  • Browning Baby Face'a – na początku ślimaczysz się jak cholera, po zabiciu kilku noobów będziesz zapieprzał niczym moher do kościoła, a jak będziesz skakał, to wszystko będzie powoli szło w pCenzura2.svgdu.
  • Dupeltówka – Broń dla gwałcicieli, jako że zadaje większe obrażenia od tyłu, ale ma mniejszy magazynek i gorszą celność. Na dodatek wygląda jak penis.
  • Lugerczak – pistolet królika Max'a, niczym się nie różni od zwykłego.
  • Bonk! Atomowy Kop – pijesz i masz godmode na 8 sekund, ale nie możesz atakować. Zwykle gdy biegniesz z tym na działko okazuje się, że Inżynier ma przy sobie Poskramiacz.
  • Kryt-o-Cola – przeróbka Coca-Coli. Jak wypijesz to zadajesz większe obrażenia, ale… inni też zadają Ci większe obrażenia.
  • Skrzydłowy – zastępowy pistoletu. Znaleziony gdzieś w Czarnobylu.
  • Poręczny Pistolet Pretty Boya – najmniejszy pistolet wynaleziony przez człowieka. Nie da się nim nikogo zabić, ale daje więcej HP i chroni przed niezdarną śmiercią z wysokości. Niestety, noszenie go zwiększa podatność na ogień, co ułatwia Pyrom zrobienie z ciebie grilla.
  • Latająca Gilotyna – tasak do rzucania w ludzi, zarąbany chińskiej mafii.
  • Wściekłe Mleko – mleko,które po oblaniu przeciwnika zwraca 60% z damage w postaci życia,przydatne na MVM.
  • Zmutowane Mleko – reskin Wściekłego Mleka,gdy trafi się bezpośrednio w przeciwnika,przeterminowany chleb rzuca się na obrzuconego.
  • Piaskun – to samo co kil baseballowy ale możesz komuś pizCenzura2.svgnąć w łeb piłką.
  • Cukrowa Laska – skradziona (nie)Świetemu Mikołajowi. Jak kogoś zabijesz to wypada apteczka.
  • Atomizer – pozwala robić potrójny skok! Ale nie ma nic za darmo. Trzeci skok zabiera HP. Nooby potrafią się tym zabić Od Jungle Inferno Update 3 skok nie zabiera obrażeń, ale musisz trzymać Atomizera w ręku by go zrobić. Dodatkowo zadaje on w powietrzu obrażenia minikrytyczne.
  • Święta Makrela – „świeża” ryba owinięta Gazetą Polską The Gravel Pit Gazette. Przyjemnie się nią wali w wrogów.
  • Rękodzieło – to samo co Święta Makrela, z tym że bijesz ręką Szpiega.
  • Bostoński Tłuczek – kij nabity kolcami – marzenie każdego dresa. Szkoda tylko, że po spudłowaniu uderzasz się sam…idiota.
  • Trójruniczne ostrze – właściwości takie same jak Bostoński Tłuczek, srebrny miecz zaCenzura2.svgny Geraltowi z Rivii.
  • Słońce na Patyku – wygląda jak przepychaczka do kibla Diabła. Daje krytyki dla tych co się „jarają” by to zobaczyć.Najbardziej memowa broń w grze.
  • Wachlarz Wojenny – prawdopodobnie najgorsza broń w grze – obrażenia które by nie skrzywdziły Pimpusia, zaznacza na śmierć tego którego tym trafisz, co nie zmienia faktu że jeśli nie będziesz miał go wyekwipowanego na MVM to zostaniesz wyCenzura2.svgbany na zbity ryj z serwera.
  • Pakujący Zabójca – to samo co Piaskun tyle że jak w kogoś pizdniesz to krew go zalewa i zadaje  obrażenia gorsze od Wachlarza Wojennego.

Żołnierz

  • Celny Strzał – bazooka z lunetą snajperską,ale nie da się używać lunety. Obiekt westchnień pr0.
  • Czarna Skrzynka – przyrząd niedoszłych wampirów. Jak kogoś trafisz dostajesz HP. Ma mniejszą pojemność (prawdopodobnie siedzi w niej medyk). Mimo że nie ma jakichś kosmicznych właściwości, jest dość popularna, szczególnie wśród doświadczonych graczy.
  • Wyrzutnia Wolności – item nad którym znecają sie pr0, ale nooby też. Mowa o tym że pociski z niej lecą szybciej. Nooby płaczą ze szczęścia jak im to sie wylosuje.
  • Pierwowzór – reskin bazooki rodem z Quake'a. Młodzi gracze twierdzą, że wygląda jak penis.
  • Wyżymaczka kurw Krów 5000 – nowoczesna dojarka przerobiona na broń. Śmieszna i trudno tłuc fragi.
  • Bazooka Biedaka – wygląda jakby ją zrobił jakiś menel. Można załadować i wystrzelić z niej maksymalnie 3 rakietki, załadowanie 4-tej powoduje implozję, która boli.
  • Atak Powietrzny – ulepszona Bazooka Biedaka – z każdym killem zwiększa się liczba rakiet. W powietrzu strzela z prędkością miniguna, ale na początku jest beznadziejna (później też, ale n00by i tak dostają orgazmu jak to znajdą).
  • Rakietowy Skoczek – wyrzutnia rakiet która nie zadaje obrażeń – ani wrogom, ani tobie. Bezużyteczna, chyba że chcesz kogoś zabić skacząc na niego.
  • Sztandar Chwały – trąbka z plecakiem w zestawie. Jak naładujesz furię to możesz se podmuchać dla szpanu.
  • Wsparcie Batalionu – przefarbowany sztandar chwały na czarno, działa dokładnie odwrotnie do Sztandaru (chociaż podmuchać można). Nikt z niej nie korzystał, więc dodaje od niedawna 20 maksymalnego HP.
  • Saszimono Straceńca – jak wyżej tylko że zarąbany na japońskiej wojnie.
  • Prawy bizon – futurystyczny pistolet zarąbany kosmitom, nie da rady zniszczyć konstrukcji inżyniera.Obecnie zapomniany.
  • Kanonierki – buciory okute stalą, poprzednio przeznaczone dla Pudziana.
  • Miażdżyciele – inne kalosze, można spadać na przeciwników, by ich wkurzyć.
  • Rezerwista – szotgan, którego zapalenie używają pr0. Jeśli ktoś z tym czymś wybił cię w powietrze, możesz zmówić paciorek.
  • Wyrównywacz – zakrwawiony kilof, którym podobnie jak saperką nie da się kopać. Ale za to można bawić się w kamikadze, ponieważ jak klikniesz G to wywalasz odpięty granat w górę i BOOOM!! Nikt go nie używa od rozdzielenia w aktualizacji Pyromanii.
  • Plan Ucieczki – również kilof, powstał w wyniku rozdzielenia Wyrównywacza na silny i wolny oraz słaby i szybki Jak dostaniesz rakietą/kulą/płomieniem (niepotrzebne skreślić) w twarz, to biegasz prawie jak skaut.
  • Prawie Zatoichi – dla pewności to jest katana. Jednak jak ją wyjmiesz i nikogo nie zabijesz to nie możesz zmienić broni. I tak latasz po mapie aż ktoś cię zabije.
  • Pałka Sokisty – kij z gwoździem, szybciej przejmujesz, szybciej giniesz.
  • Postępowanie Dyscyplinarne – bicz którym można lać towarzyszy, żeby szybciej ich wysłać na śmierć.Szczególnie dobrze działa na Demomanów.
  • Ogrodnik z Arnhem – inna łopata. Zadaje kryty w czasie rocket jumpów. Pr0 uwielbiają używać tego z rakietowym skoczkiem żeby zakrycić wszystko co żyje. Tak, tym też nie da się kopać.
  • Spadochronowy Skoczek – gadżet stworzony dla pr0 z Ogrodnikiem z Arnhem – wciskając spację podczas rocket jumpa, zaczynasz majestatycznie opadać ze spadochronem. Tak długo jak jesteś w powietrzu, masz kryty na Ogrodniku, ale pewnie zginiesz zanim do kogoś dolecisz (no chyba, że jesteś pr0, ale prawdziwy pr0 takich rzeczy nie używa).

Pyro

  • Dupalacz – do odgrzewania dup wrogom. Ulubiona broni F2P.
  • Odtłuszczacz – szybciej zmieniasz broń, zadajesz mniejsze obrażenia. To wszystko.
  • Flogistynator – futurystyczny miotacz ognia z prymitywnym działaniem. Nosi to każdy lamer a okazyjnie nooby.
  • Tęczomiot – miotacz tęczy, czyli jak Pyro postrzega swój miotacz ognia. As seen in Meet the Pyro.
  • Furia Smoka – strzela na krótki[12] dystans ognistymi kulami z Dragon Balla. Można zdobyć za kontakty od Jungle Inferno Update.
  • Pistolet Sygnałowy – do odgrzewania dup wrogom na odległość.
  • Detonator – jak wyżej, ale możesz detonować pilotem przymocowanym taśmą do Sygnałowego.
  • Człekoroztapiacz – Pistolet Sygnałowy, który działa bez amunicji, za gaszenie nim ognia dostajemy kryty.
  • Doskwierczacz – jak Pistolet Sygnałowy, tyle ze nie odgrzewa dup, a eksploduje w twarz i odpycha. Najlepiej w piłę tarczową na mapie koth_sawmill.
  • Atak Paniki służąca do szybkiego napieCenzura2.svgnia w przeciwnika. Gorsze niż zwykły shotgun po Jungle Inferno z powodu zwiększonego rozrzutu po każdym strzale.
  • Cieplny Ciąg – pozwala na wyższy skok w wybrane miejsce, gasi sojuszników, a po wylądowaniu na wrogu zadajemy mu potrójne obrażenia. Można za pomocą drwiny na nim pierdzieć ogniem.
  • Podpałka – wysyła chmurę benzyny, która po podpaleniu może strawić również wrogiego Pyro. Kończy się po kilku sekundach, a odnawia się ich kilkadziesiąt.
  • Poskramiacz Płomieni – toporek owinięty drutem kolczastym, walnięcie nim płonącego przeciwnika zwykle kończy jego cierpienia sprawia, że stajemy się bezbronni.
  • Pocztowy Pogromca – skrzynka pocztowa zarąbana sąsiadowi, podobnie jak Poskramiacz Płomieni, kończy cierpienia płonących przeciwników sprawia, że stajemy się bezbronni.
  • Burzyciel – przekleństwo Sziegów, czyli młotek, który umie niszczyć sapery. Lamerzy i nooby myślą że wyglądają super z nim.
  • Maul – reskin powyższego w kształcie klucza.
  • Lewarek – często spotykany młotek zrobiony z akumulatora, Dostajesz zdrowie za zabijanie nim za cenę +20% podatności na obrażenia.
  • Drapaczka – grabki z ogródka babci, popularny. Spowalnia leczenie przez Medyków, ale jako że nikt nie gra Medykiem, jest to rozsądny wybór.
  • Trzeci Stopień – przerobiony toporek strażacki, wali nie tylko przeciwnika, ale też leczącego go Medyka. Tym również nie da się rąbać drewna. Nikt nie gra medykiem, więc jest bezużyteczny.
  • Naostrzony Fragment Wulkanu – największy szpanerski toporek w grze, podpala przeciwników.
  • Lizasiek – gigantyczny lizak do napełniania (rozłupywania) brzuszków (czaszek). As seen in Meet the Pyro.
  • Neonowy Niszczyciel – neonowy szyld skradziony z jakiegoś chińskiego baru. Możesz sobie z tym popływać – satysfakcja gwarantowana.
  • Gorący Plaskacz – możesz nią połaskotać przeciwnika, za co otrzymasz większą szybkość, a każde zrobienie tego liczy się w oknie zabójstw, tak jak Święta Makrela. Zadaje śmiesznie niskie obrażenia.

Demoman

  • Loch-n-Load – granatnik do rozpieprzania ludzi z bliska.
  • Działo Nawalone – przenośna armata wystrzeliwująca bomby.
  • Iron Bomber – granatnik niewiele różniący się od podstawowego. Jedynie granaty słabiej się odbijają od powierzchni, ale nie polecą zbyt daleko.
  • Malutkie Butki Ali Baby – męskie obcasy które nie tyle dodają uroku co Max HP. Zwiększają również kontrolę obracania się podczas szarży o 100%, ale jako że podczas szarży w ogóle nie da się obracać, ta funkcja jest bezużyteczna.
  • Kuternoga – reskin Butek Alibaby, dający starego chodaka i drewnianą nogę.
  • Tarcza Szarży – daje odporność na kilka rzeczy plus możliwość chargowania na przeciwnika.
  • Prześwietny Puklerz – jak wyżej, ale chargowanie jest skuteczniejsze a odporność mniejsza.
  • Szkocki Opór – odpicowana wyrzutnia bomb, pozwala na detonowanie tych bombek, które wybierzesz. WkurBlad.pngąca w użyciu, ale pozwala wyłożyć aż 14 bomb naraz.
  • Bombowy Skoczek – jak Rakietowy Skoczek u Żołnierza, tyle że tutaj używa się bomb do skakania.
  • Wyszczerbiec – jedyny poważnie wyglądający item w tej grze. Mowa o mieczu Claymore. Jak kogoś zabijesz to dostajesz szkockiej odmiany reumatyzmu – i tak do czterech zebranych głów.
  • Żelazna Nessie – Wyszczerbiec, tyle że o wyglądzie kija golfowego.
  • Ścinacz Głów Bezgłowego Bezkonnego Jeźdźca – kolejny reskin Wyszczerbca, tym razem o epickim wyglądzie ogromnego toporu.
  • Claidheamh Mòr – jak to się do cholery wymawia? Miecz, który pozwala na dłuższego (aż o pół sekundy!) charge'a,mało używany.
  • Czerpołamacz Szkota – wieeeeelki i ponury topór, możesz się pobawić w knajta wikinga.
  • Ullapoolski Pal – niemiecki granat pożyczony z muzeum, walnięcie nim robi z większości ludzi sos pomidorowy. W połączeniu z chargowaniem można się pobawić w terrorystę.
  • Prawie Zatoichi – jak u Żołnierza.
  • Pałka Sokisty – też jak u Żołnierza.
  • Perska Perswazja – szabla która zamienia zebraną amunicję na zdrowie naładowanie paska szarży, dodatkowo przyspiesza ładowanie się chargowania. Jeśli wiesz, gdzie znaleść amunicję, a team przeciwnika jest nieogarnięty, masz topscore'a jak w banku.
  • Sterburta – Najbardziej „zbalansowany” przedmiot w grze – ułamane koło, podpierdolone z pirackiego statku. Daje pełną kontrolę nad szarżowaniem, 25% odporności na ogień i eksplozje. Po zabiciu kogoś w czasie szarży, odnawia ją. Jeżeli przeciwna drużyna to n00by, możesz cały mecz szarżować.

Gruby

  • Żelazna Kurtyna – nie, nie chodzi tu o barierę wojskową z zimnej wojny, bodajże o miniguna, który niczym się nie różni od standardowego. Można ją zdobyć po pokonaniu Stalina w tryktraka.
  • Natasza – zastępczyni Saszy. Ma naboje na wierzchu i spowalnia wrogów. Nie zadaje ona poza tym żadnych znaczących obrażeń.
  • Mosiężna Bestia – miedziany minigun z przemytu z Azji Wschodniej. Gruby nosi ją dla lansu.
  • Tomisław – najbardziej dżezi gun z całej gry. Jednolufowiec w zastępstwie miniguna. Rozkręca się szybciej (aż o 0,09 sekundy!), więc jest ulubioną bronią noobów, którzy nie mają pojęcia o rozkręcaniu broni bez strzelania.
  • Wejście Smoka – połączenie miniguna i miotacza ognia, zwieńczone smokiem na lufie. Żre w Słuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment amunicji (6 ammo/s).
  • Kanapka – ulubiony item Grubego i wszystkich innych grubych.
  • Robo-Sandvich – kolejna Kanapka, tym razem zrobiona z metalu. DAFUQ?
  • Stek z Bizona – coś od kuchni, zjedzenie daje zatrucie od którego świecą łapy, a Gruby dostaje biegunki i szybciej biega.
  • Tabliczka Ladyczeko – nikt nie wie jak to się wymawia, mimo, że to czekolada, nie można się nią upierdolić.
  • Ciastko Rybne – podobnie jak Tabliczka Ladyczeko, nie można się tym upierdolić.
  • Rodzinny Interes – strzelba tylko dla lansu, bo ciężko jest nią kogokolwiek zabić.
  • Krytyczne Grzmoty Bokserskie – do zabawy w Butterbean'a/Rocky'ego. Najczęściej spotykane w trybie średniowiecznym.
  • Gorące Rękawice Uciekiniera – szybciej zaCenzura2.svgsz, szybciej giniesz. Nic nowego.
  • Dusza Wojownika – zrobione z misia Yogi, popularne łapy do lania noobków.
  • Pięści ze Stali – mimo że ze złomu, większych obrażeń nie robi.
  • Nakaz Eksmisji – fajne kastety gangstera. Rzadko kto już z nich korzysta.
  • Świąteczny Wigor – babcine rękawiczki z moheru. Łaskoczą przeciwnika.
  • Piąchokalipsa – z bardzo męskimi pierścionkami. Jak kogoś tym zabijesz, masz 100% pewności, że ta osoba ma połamane wszystkie kości.
  • Chlebogryzarka – chlebowy reskin Gorących Rękawic Uciekiniera.

Inżynier

  • Samosąd – kolejne połączenie strzelby i iphone'a.
  • Likwidator – nie wymaga ammo ale cennego metalu do strzałów. Najpopularniejsza jest ta broń na serwerach z pluginem na premium, gdzie Inżynier ma nieskończoną ilość metalu. Na dodatek otrzymujesz tyle metalu na 1 strzał ile zadałeś obrażeń – 30 (tyle metalu na strzał zużywa ta broń).
  • Pomson 6000 – kolejny item który nooby pragną mieć za wszelką cenę. Podobnie jak medigun zapożyczony gdzieś na Targach Wrocławskich.
  • Ryzykowny Ratunek – strzelba, która jakimś cudem naprawia i przenosi konstrukcje Inżyniera, lecz jednocześnie osłabia gracza.
  • Efekt Eureki – klucz francuski z nadajnikiem radiowym. Dzięki niemu uczymy się czarnej magii teleportacji. Znany jako FEAT (Fuck Everything And Teleport).
  • Lugerczak – tak jak u Skauta.
  • Poskramiacz – przerobiony dżojstik z C64, można nim kierować działkiem.
  • Krótkie Spięcie – takie coś co strzela prądem i niszczy rakiety, granaty, bomby i inne gówna które próbują zniszczyć nasze dzieła. Używa metalu (od ostatniej aktualizacji był bronią masowego mordu ale zostało to naprawione).
  • Złoty Klucz – największy przedmiot w grze, Zabijanie nim zamienia ludzi i noobki w posągi ze złota. Cenny jak cholera, istnieje tylko 100 80 78[13][14].
  • Jednoręki Bandyta – mechaniczna łapa czyli ćwierć terminator, zamienia nasze super-duper działko strażnicze na małe gówno które wkurza jak diabli.
  • Południowa Gościnność – klucz przerobiony na narzędzie do zabijania, otwieracz do piwa i kastet w jednym.
  • Kieł – klucz na haju, szybciej buduje konstrukcje.

Medyk

  • Blutsauger – czyli Wampir. Daje +3hp przy każdym trafieniu, ale noszącemu Medykowi prawie nie odnawia się hp. Używany głównie przez prosów.
  • Kusza Krzyżowca – item specjalnie dla noobów którzy lubią strzelać do swoich. Mianowicie strzał w swojego daje mu HP.Niestety mało który noob ma kuszę i gra medykiem.
  • Końska Dawka – im masz więcej Übera, tym szybciej ganiasz. Zadajesz mniej obrażeń. Rzadko wybierana.
  • Kritzkrieg – to samo co medigun ale jak naładujesz uberczardż to zadajesz trzy razy większe obrażenia. Zwykle brak wrogów przy pełnym ładunku.
  • Quick-Fix – ładuje szybciej ubera, szybciej leczy, podczas leczenia biegasz tak szybko jak osoba, którą leczysz (tyczy się to tylko Skautów). Zamiast nieśmiertelności daje 300% szybsze leczenie, nadleczenie tylko do 125% (domyślny 150%). N00by go uwielbiają.
  • Zaszczepiacz – Medigun, który zamiast ubera daje odporność na ogień, pociski lub wybuchy. Wolniej nadlecza, ale za to ma aż 4 ubery.
  • Überpiła – jak kogoś trafisz to dodajesz sobie 25% uberczardża. Pr0 latają z nią po całej mapie i mają po chwili 100% ubera.
  • Amputator – niech nie zmyli cię nazwa, to nie służy do amputowania tylko do dawania buffa na leczenie.
  • Uroczysta Przysięga – pokazuje punkty życia przeciwnika. Zabawne, chociaż nieprzydatne.
  • Vita-Piła – zostawia po śmierci 19% Übercharga. Ale obniża hp do 140, przez co nikt tego nie używa. Oczywiście zakładając, że ktoś w ogóle gra Medykiem.

Snajper

  • Ale Wielka Pukawka – AWP bez podwójnego przybliżenia, która działa tak samo jak normalna snajperka. Dzieci CS-a dałyby się za nią zabić.
  • Łowca – noobski łuk, kilka strzał i nic ciekawego.
  • Bojowy Łuk Bloczkowy – to samo co Łowca, mały, ulubieniec pr0sów bo drogi.
  • Sydnejski Usypiacz – to samo co snajperka, ale bez headshotów (WTF?). Jego naboje zawierają skoncentrowany roztwór moczu w kwasie solnym.
  • Dalekosiężny Dżezail – wygląda jak strzelba, ale co każdy headshot pasek obrażeń w lunecie ładuje się szybciej. Jak kogoś strzelisz w ciało, pasek ładuje się wolniej, chybienie resetuje bonus.
  • Machina – futurystyczna snajperka nielubiana przez drużynę przeciwną. Nooby marzą o niej jak o Flogistynatorze. Korzysta z amunicji smugowej: po oddaniu strzału, należy czym prędzej spierdalać.
  • Zabawka Zawodowca – jak zarąbiesz headshota to twoja ofiara będzie maksymalnie upokorzona – tak, że łeb jej odpadnie (dosłownie). Poza tym posiada tłumik, tryb „skupienia” i nie nadaje się do strzałów w ciało.
  • Sikwondo – nazwa mówi sama za siebie. Jest to słoik wypełniony sczynami. Możesz rzucić nim we wroga a będzie miał żółty ekran.
  • Antyklinga – najbardziej bezużyteczna „broń” w grze, z zamiaru ma chronić przed szpiegami. W praktyce wygląda to tak, że szpieg najczęściej strzela do Ciebie z rewolweru.
  • Darwińska Tarcza Ochronna – dodaje ci HP, n00by myślą ze ochrania również ich plecy przed stabem.
  • Wygodnicki Wczasowicz – plecak z rondlem, Sikwondem i pluszowym koalą. Ruszasz się z nim jak ślimak, ale za to leczy cię… Choć w sumie to do bani z takim leczeniem. Nazwa angielska (Cozy Camper) jest nawiązaniem do niezawodnej strategii pr0 snajperów.
  • Spluwa Sprzątacza – peemka rodem z CSa, nie da się nią nikogo zabić, a jak już to zrobisz, otrzymujesz 8 sekund gwarantowanej zabawy[15]. Pierwsza peemka, która nie jest domyślną bronią od 5 lat istnienia gry. Dźwięk zerżnięty z M4A1 z tłumikiem z CS: Source.
  • Bandyta z Buszu – nóż, który zadaje jeszcze większe obrażenia wrogom pokrytym Sikwondem.
  • Szachinszach – kolejna maczeta z buszu. Jak masz mało HP to jest lepsza.
  • Plemienne Ostrze – drewniana maczeta, która wprawdzie zadaje mniej obrażeń, ale powoduje krwawienie. Pewnie wbijają się drzazgi.
  • Klasyk – przerobiony G36, stworzony dla n00bów – można go ładować bez przybliżenia. Niestety nie zalicza headshotów bez pełnego ładowania. Jako bonus ma dołączony laser, ale panowie z Valve spierdolili robotę i promień wychodzi z lunety. Nawiązanie do snajperki z Team Fortess Classics.
  • Samoświadomy Pieprzyk – zmutowany chleb po dacie ważności kupiony w biedronce. Jest ostro wkuCenzura2.svgny i jak się nim rzuci na mordę przeciwnika to ją rozszarpuje.

Szpieg

  • Ambasador pogromca noobów – rewolwer który ma headshoty (nareszcie).
  • L'Etranger – rewolwer o małym kalibrze. Jak kogoś trafisz to ładuje ci się niewidzialność. Także niewidzialność trwa zauważalnie dłużej.
  • Egzekutor – rewolwer który zadaje większe obrażenia. Nic ciekawego poza tym.
  • Grzechotnik – futurystyczny rewolwer rodem z Deus Exa, teraz po buffie za każdego staba cryty. Kolejny ulubieniec pr0sów.
  • Wielkie Zabójstwo – gówniany reskin rewolweru. Wygląda jak zabawka dla tiny baby mana.
  • Ostateczna Nagroda – oszlifowany diament z Arabii Saudyjskiej. Nie możesz się przebierać[16], ale jak kogoś zajdziesz od tyłu, przebierasz się za zabitego.
  • Kłujka Voodoo – takie same właściwości co Ostateczna Nagroda, igła podCenzura2.svgona najpewniej wyznawcom Voodoo czy Merlinowi Masonowi.
  • Czarna Róża – zwykły nóż, różniący się tylko bardziej zajeCenzura2.svgwyglądem.
  • Kunai Krętacza – zaczynasz cholernie osłabiony, po dźgnięciu w plecy masz więcej HP niż Żołnierz.
  • Zabójcza Elegancja – nóż sterczący z mankietów. Pożyczony od pobliskiego asasyna. Nooby błagają aby im to dać lub żeby im się to wytworzyło. Fani serii Assasin's Creed używają tego wraz z czapką nienaganny nizaryta.
  • Gruba Ryba – sztylet, który daje ci niewidzialność po dźgnięciu.
  • Zamrożony Agent – sopel lodu. Bynajmniej nie do dźgania – do ochrony przed wściekłymi Pyrami.
  • Magnetofon Urzędasa – alternatywa dla sapera, kupiony na chińskim straganie za pięć zielonych. Zamiast uszkadzać konstrukcje, przewija ich proces budowy do tyłu, przez co jest 10 razy wolniejszy od zwykłego sapera.
  • Ap-Sap – kolejna alternatywa dla sapera. Różni się od domyślnego tym, że wygląda jak z Portala, oraz tym, że umie mówić. Przeciętny gracz po minucie grania z tym czymś ma chęci wyrzucenia monitora przez okno.
  • Czasomierz Entuzjasty – złoty zegarek z plastiku, oprócz wyglądu niczym się nie różni od zwykłego.
  • Kwäkenbach – też zwykły zegarek, tyle że z… kaczuszką.
  • Peleryna Nożownika – wbrew nazwie, jest to Zegarek Niewidzialności. Najlepiej służy do kampienia. Niestety, podczas chodzenia tracisz niewidzialność o połowę szybciej. Dobry w parze z l'etrangerem.
  • Dzwon Zmarłego – najczęściej używany typ niewidzialności, fałszuje on twoją śmierć. Nawet jeśli masz pełne HP, po trafieniu kulką z daleka padasz na ziemię, a tak naprawdę pozostajesz niewidzialny. Twórcy zauważyli że nikt nie używa żadnych innych zegarków, więc ostatnio dostał potężnego nerfa, niewidzialność trwa znacznie krócej, nie można jej przedłużyć zbierając metal i prawie w ogóle nie chroni przed obrażeniami.
  • Atak Przekąską – chlebowy reskin Sapera.

Wszystkie klasy (prócz inżyniera i szpiega)

  • Patelnia – broń biała z rodem innej gry Valve (nie CS). Od normalnych broni nic się nie różni tylko hałasuje. Dobre dla wkCenzura2.svgnia swojej drużyny i rozdawania losowych crytów.
  • Saxxy[17] – podróbka Oscara, która funkcjonalnością się nie różni od złotego klucza. Podobnie jak złoty klucz, nie jest ich zbyt dużo (otrzymują go zwycięzcy Dorocznych Nagród Saxxy).
  • Telefrag – druga[18] najpotężniejsza broń w grze. Niestety, możemy ją użyć tylko wtedy, kiedy mamy Inżyniera-Nooba, który zbuduje oba teleporty[19]. Czekamy, kiedy wejdzie, a potem szybko walimy w wyjście.
  • Memory Maker – kamera wideo, otrzymują ją zwycięzcy Saxxy Awards 2012. W odróżnieniu od Saxxy, Inżynier i Szpieg nie mogą go używać.
  • Obdżektor – jakiś znak do urywania dupy. Można wstawić swoje naklejki/peCenzura2.svgsy/kucyki.
  • Kostur Wolności – ukradziony przez Amerykaninów, polski orzeł na patyku.
  • Kij z Piekieł – kolejna nowa broń ręczna, tym razem mamy czaszkę na patyku.
  • Złota Patelnia – to samo co Saxxy i Złoty klucz ale wymienialny! Wyznacznik największej szlachty pr0sów. Pierwszy właściciel pławi się w hajsie bo sprzedał swoją za 5000 dolarów.
  • Nekrozgniatacz – zmniejszony młotek z maszyny do walenia w guzik znajdującej się na doomsday_event. W komplecie dodatkowa rączka do łaskotania lub innych celów.
  • Zawiadowca – znienawidzony przez wszystkich owoc kaczkowej aktualizacji przypominający ludziom tylko to, że Valve ma w dupie grę TF2 i jej graczy. Inaczej mówiąc, znak wyrwany z przejazdu kolejowego, który, jak mówi nazwa, zawiaduje wszystkich o twojej obecności.
  • Maczeta Prinnich – dosyć duży nóż wydany z okazji jakiejś mniej znanej gry by ją wypromować. Jest wyjątkiem wśród wyżej wymienionych, gdyż może go używać również Szpieg i Inżynier (Co w przypadku szpiega ma jeszcze jakiś mniejszy sens ponieważ jest to ostrze, ale inżynier uderzający swoje działko nożem by je naprawić wygląda komicznie).

Są jeszcze czapki, których jest 432 oraz 306 dodatkowych przedmiotów[20], ale to już inna historia.

Popularne mody

Niektórym graczom znudziła się zwykła rozrywka, więc zaczęli tworzyć mody. Należą do nich:

  • Randomizer – po każdym odrodzeniu losowo wybierana jest ci klasa i bronie do niej. Modele broni totalnie się psują, na przykład Szpieg trzyma wyrzutnię rakiet jak nóż. Najlepsze co może się wylosować nieważne dla kogo to minigun, miotacz ognia lub wyrzutnia rakiet.
  • Freak Fortress 2 – popularne rozwinięcie modyfikacji VS Saxton Hale. Walczymy z bossem który ma w chCenzura2.svg dużo hp i zabija niemal wszystko na hit. Jak go mocno zlejesz to może użyć rejdża i stunuje wszystkich wokół (chociaż niektórzy bossowie mają inny rage). Poza tym ma super jumpa lub teleportacje.
  • VS Saxton Hale – to samo co wyżej, tylko że mniej postaci i mniej bugów.
  • Multipled by 10 – mnoży prawie wszystkie bronie przez 10 (np zmienia 20% większy damage na 200%). Niektóre bronie stają się bezużyteczne, a inne są nieprawdopodobnie potężne. Często używana jest bazooka biedaka, ponieważ można wystrzelić w serii 30 rakiet, rozrzut jest jednak tak duży, że rakiety lecą wszędzie tylko nie do wroga. Zazwyczaj zginiesz na takim serwerze przez demomana szarżującego na ciebie z prześwietnym puklerzem.
  • Slender-man – gracze znudzili się grą, więc stworzyli Slender-mana w TF2.
  • Roll The Dice – generuje losowe efekty na tobie, kiedy wpiszesz rtd na czacie. Zwykle przeciwnikom losują się kryty, 1-hit kille i nieśmiertelność, a twojej drużynie 1 hp lub ciemny ekran.
  • JailBreak – tryb gry w którym BLU są strażnikami więziennymi a RED są więźniami. RED wykonuje polecenia prowadzącego, a BLU daje im takie polecenia żeby wszystkich się pozbyć (w chCenzura2.svg brutalne to więzienie). Ostatnia osoba dostaje swe życzenie przed śmiercią, które może krytycznie zmienić przebieg kolejnej rundy.
  • Deathrun – jeden gracz jako Saxton Hale musi zabić wszystkich uczestników poprzez aktywowanie pułapek, a pozostali muszą ich unikać i dojść do końca w jednym kawałku, co często im się udaje.
  • Zombie Escape – tutaj należy uciec z pomieszczenia, zanim dopadną nas zombiaki. Można się nim stać na początku gry lub po zadanym ciosie. Do tego mają bardzo dużo HP, przez co tylko prawdziwi szczęściarze mogą je zabić.

Noob w Team Fortress 2

Obiekt westchnień noobów
Info.png Główny artykuł: Noob
  • W 99,9% przypadków jest F2P;
  • Atakuje graczy przy pomocy Rakietowego/Bombowego Skoczka;
  • Nie ma mutacji, nawet jeżeli jest kaukaskim emerytem;
  • Jego ping jest odwrotnie proporcjonalny do umiejętności grania;
  • Nigdy nie pomaga swojej drużynie;
  • Jego szybkość myszy jest ogromna lub minimalna;
  • Używa UberCharge na Skaucie;
  • Grając Skautem stoi w miejscu i dziwi się, że ginie;
  • To samo tyczy się szarżowania w linii prostej na Grubego;
  • Po przegranej gada na swoich, że są noobami, zaś na przeciwników, że są cheaterami;
  • Pyta, jak dźgać w plecy;
  • Myśli, że niewidzialność jest nieskończona, przez co ląduje w bazie przeciwnika bez przebrania;
  • Próbuje się wymieniać będąc F2P;
  • Atakuje Szachniszachem mając pełne HP;
  • Uruchamia Kritzkriega i myśli że jest nieśmiertelny;
  • Myśli, że działko nie ma zasięgu, przez co jego działko zostaje zniszczone kilka sekund po wykryciu;
  • Nie wie, jak rozkręcać Miniguna;
  • Próbuje robić kamikadze z użyciem bomb samoprzylepnych;
  • Obsesyjnie gra Pyro;
  • Szuka pierwszej części;
  • Na głowie nosi Upiorny[21]Widmowy Cylinder, aby wszyscy wiedzieli z kim mają do czynienia;
  • Do Cylindra ubiera czaderskie Gogle w których wygląda jak mucha;
  • Dałby się zgwałcić i zamordować za Flogistynator lub Machinę;
  • Ginie od telefraga;
  • Albo od utonięcia;
  • Daje się zabić drwiną;
  • Drze mordę na mikrofonie lub pisze na czacie „plis dajcie mi fri czapkii plssss”;
  • Gdy chce się nauczyć „rocket jumpów”, używa bazooki biedaka do której ładuje 3 rakiety, bo myśli, że poleci wyżej;
  • Próbuje strzelać w trybie średniowiecznym, ale gdy dowiaduje się, że nie może, wyzywa snajperów z łowcą i medyków z kuszą krzyżowca od cheaterów;
  • Zabija na umór tańczących Kongę;
  • Nie odróżnia efektów Nietypowych Okazów i ich wartości;
  • Próbuje użyć strumienia sprężonego powietrza Flogistynatorem i dziwi się, że nie może zepchnąć wrogów w przepaść;
  • Dziwi się, że nie może strzelać z Machiny bez przybliżenia gdy przeciwnicy zachodzą go od tyłu;
  • Gdy zdobywa przedmiot i przenosi do Pyrolandu, wyłącza grę myśląc, że to gra mu się zCenzura2.svgiła;
  • Macha bez sensu Bostońskim Tłuczkiem i potem dziwi się, że ginie;
  • Kupuje przedmioty według ceny, bo myśli, że im droższe, tym są lepsze;
  • Próbuje uderzyć kogoś pod wpływem bonka atomowego kopa;
  • Próbuje strzelić headshota kuszą krzyżowca;
  • Pyta, jak włączyć niewidzialność;
  • Ginie z pełnym „uberczrdżem” bo nie wie jak go włączyć;
  • Wyzywa wszystkich szpiegów od hakerów i cheaterów;
  • Gra nieodpowiednio do swojej klasy (np. skautem rzuca się na wszystkich, a grubym strzela z daleka);
  • Spamuje prośbami leczenia, gdyż nie wie, co to jest apteczka.

Objawy uzależnienia

Jeżeli zdarzyła Ci się jedna (lub kilka) z podanych sytuacji, to prawdopodobnie przy tej grze spędziłeś 1000 godzin za dużo:

  • Gdy nosisz czerwoną bluzkę bijesz wszystkich napotkanych na ulicy ludzi z niebieskimi koszulami (gdy niebieską bijesz czerwonych).
  • Zawsze bierzesz ze sobą czapkę.
  • Kupujesz czapki metalem z lokalnego złomowiska.
  • Dziwisz się gdy nie możesz przejść przez ludzi mających kolor koszuli taki jak ty (zaczynasz ich bić z myślą że są szpiegami).
  • Zabierasz z garażu skrzynkę z narzędziami i klucz francuski, stawiasz skrzynkę, uderzasz ją kluczem i dziwisz się czemu ze skrzynki z narzędziami nie formuje się działko strażnicze, zasobnik lub teleport.
  • Gdy się palisz, rzucasz pod siebie słoik z sikami lub szklaną butelkę mleka i dziwisz się, czemu nadal się palisz.
  • Myślisz, że tabliczka czekolady jest nieskończona.
  • Bierzesz ze sobą stary kieszonkowy zegarek. Przecież wtedy Cię nie zabiją.
  • Kiedy pijesz Coca-Colę to dziwisz się że nie biegasz szybciej.
  • Gdy chcesz się przebrać, otwierasz papierośnicę.
  • Panicznie boisz się chleba (Od Love&War update).
  • Gdy masz przy sobie miotacz ognia, szukasz sposobu, by użyć sprężonego powietrza.
  • Gdy chcesz się przebrać za jakąś osobę, zakładasz papierową maskę z wizerunkiem tej osoby i myślisz, że wszyscy widzą cię jak osobę za którą się przebierasz.
  • Strzelasz sobie pod nogi rakietą z zamiarem zrobienia „Rocket Jumpa”.
  • Kiedy jesteś ciężko ranny zjadasz kanapkę, którą miałeś w plecaku.
  • Cały dzień spędzasz na zgadywaniu, jaką klasą jesteś.
  • Zastanawiasz się jak zrobić spray.
  • Jeśli jesteś uzależniony od Skauta, boisz się tęcz.
  • Nie dziwi cię widok wysokiego, biegającego z toporem kościotrupa z dynią zamiast głowy, wielkiego latającego oka i czarodzieja w spódnicy.
  • Gdy widzisz UFO, myślisz że to latający punkt kontrolny i zastanawiasz się jak się na niego dostać.
  • Wstając z łóżka zastanawiasz się na jakiego typu mapie jesteś, a gdy widzisz teczkę swojego starego, myślisz że jesteś na mapie typu „Capture the Flag”.
  • Gdy (jakimś cudem) wykonasz cel „mapy”, dziwisz się czemu nie słyszysz „victory”.
  • Będąc w wesołym miasteczku myślisz, że jesteś na mapie sd_doomsday_event i szukasz teczki z biletami.
  • Próbując kogoś zabić, próbujesz dźgnąć go w plecy i dziwisz się że nie zginął od razu.
  • Kiedy nastaje inwazja kosmitów, pierwszą bronią do obrony przed nimi, która przychodzi ci do głowy jest browar od pobliskiego monopolowego.
  • Gdy twój kolega chce ci przybić piątkę, mówisz że nie masz odpowiedniej drwiny.
  • Nie jeździsz na wyprawy do dżungli, bo boisz się, że Yeti cię zabije.
  • Kiedy na budowie ktoś wyjmie pistolet, ty biegniesz szukać w okolicy młotu pneumatycznego.
  • Jeśli jakimś cudem zbudujesz działko kładziesz na nim leżak i upijasz się do nieprzytomności piwem.
  • Gdy dostaniesz skądś miotacz ognia dziwisz się, że nie możesz nim kogoś odepchnąć sprężonym powietrzem.
  • Używasz zapalniczki kiedy pierdzisz żeby zabić swojego kolegę stojącego za tobą i dziwisz się, że to się nie udaje.
  • Gdy widzisz niebieskiego robota próbujesz go jak najszybciej zniszczyć.
  • Nie możesz naraz trzymać kija od bejsbolu i ryby z pobliskiego rybnego.
  • A jeśli już, to zapewne cheatem.
  • Nie stoisz na torach, bo co kilka sekund przejeżdża nimi pociąg.
  • A jeśli już jakimś cudem na niego wejdziesz to giniesz przez niewidzialną ścianę przed nim.
  • Jeśli jesteś szybki, to nie możesz pracować na budowie, bo masz złą klasę.
  • A jeśli jesteś silny, to nie możesz startować w zawodach na bieganie.
  • Zawsze tańczysz Kongę…
  • …nawet jeśli koło ciebie dzieje się największa bitwa na świecie.
  • Jeśli jesteś na Hawajach a koło ciebie są tory, to twoją pierwszą myślą na ich widok jest podstawienie na nie wózka z bombą.
  • Zjadasz banany, kanapki, czekolady bądź steki w całości i regenerujesz je po dziesięciu sekundach.
  • Jeśli chcesz dostać nową pracę, musisz wykupić do niej przepustkę.
  • A jeśli chcesz coś sobie kupić, kupujesz sobie klucz do skrzynki i losujesz to.
  • Co jakiś czas dostajesz do domu darmowe paczki ze sprzętem i skrzynkami[22].
  • Podpalasz/Nacinasz siekierą/Pierdzisz/Rzucasz śruby/Sypiesz kasą na[23] swoją głowę myśląc, że to nowy efekt dla twojej czapki.
  • Gdy jesteś free to play-em, to masz tylko domyślne uzbrojenie, a chodzisz w dziurawej czapce z duchem w środku oraz okularami powodującymi pewne choroby psychiczne.
  • Zaś gdy jesteś pay to play-em, to masz całą szafę z czapkami i ubraniami, a twoje przedmioty pokazują ci, ile razy ich używałeś.
  • Gdy spotkasz w wodzie rekina atakujesz go znakiem wyrwanym z pobliskiej knajpy z chińskim żarciem. Przecież zadasz mu nim więcej obrażeń!

Przypisy

  1. Ale nie szybszy niż Speedy Gonzales
  2. Uważa, że Sun Tzu kupił po dwa zwierzęta z każdego gatunku na Ziemi, a następnie załadował je na łódź
  3. Znany też jako Wygodnicki Łowca lub Średniowieczny Snajper
  4. Huntswacka lub Bushman
  5. Bo tylko inteligentni ją biorą
  6. Tryb ten zmienia ich drwiny w rakietowy skok
  7. I to główne źródło jej popularności
  8. Oprócz Japońców, ale oni i tak są dziwni
  9. Wystarczy wiedzieć, że aby mieć premium, trzeba kupic byle co, choćby kluczyk do skrzynki za 8 zł
  10. Często jednak zbyt mocno
  11. Ci mniej ogarnięci sap+stab
  12. Ale na większy niż zwykły miotacz płomieni
  13. Dane z stats.tf
  14. Podczas Aktualizacji Inżyniera powstało 100 Złotych Kluczy. 21 kluczy zostało zniszczonych, głównie na organizację charytatywną. Zwycięzca aukcji zorganizowanej przez Child's Play otrzymał sto pierwszy klucz
  15. Bo potem giniesz
  16. A jak to zrobisz, to zużyjesz niewidzialność
  17. Wbrew temu co wyżej napisaliśmy, Saxxy mogą używać również Inżynier i Szpieg
  18. Po backstabie
  19. Już prędzej ktoś wpuści Świadków Jehowy do domu
  20. Liczby te jednak tracą aktualność na porządku dziennym
  21. Nooby noszą teraz Widmowy
  22. Oczywiście bez kluczy, bo byłoby za prosto!
  23. Niepotrzebne skreślić