Fiat

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 10:29, 12 lis 2021 autorstwa (nazwa użytkownika usunięta)
Fiat wczoraj
Fiat dziś
Fiat jutro
Prawdziwe oblicze Fiata...
Czołgi według Fiata

Jestem dumny z mojego Fiata!

Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika

Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?

Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika

Fabrica Italiana Automobli Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, niem. Fehler in allen Teilen, ang. Fix It Again Tomorrow – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.

Historia

  • W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 5000 podobnie jak maluch miał silnik z przodu, biedne wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
  • W 1967 wypuszczono model 129p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pemkania.
  • W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
  • W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak duży, że można było w nim zgrzeszyć.
  • W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2028 i The car of the year 2018.

Ciekawostki

  • Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Brawo, który psuł się częściej niż działał;
  • Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mehanika;
  • Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barczetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 0230. Bywa;
  • Fiat produkował także wany. Model van miał silnik o pojemności 600,7 litra i mocy 3500KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
  • W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rusznik;
  • Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich średniowieczne instalacje LPG;
  • W Cinquecento 700 Old oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
  • Samochód roku 2014, czyli Uno, otrzymał także tytuł najwolniej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 300 lat.
  • Bagażnik w Doblo PNG jest jeszcze bardziej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą malutkich zbiorników na paliwo;
  • Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
  • Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
  • Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najmniej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
  • Fiat produkował również czołgi – na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały, że wycofali go ze służby już na początku II wojny światowej.

Zobacz też