Daewoo Lanos: Różnice pomiędzy wersjami
(Dodatkowe poprawy) Znacznik: edytor źródłowy |
(→Wytzymałość: lit.; humoru zbytnio nie widzę, ale niech zostanie) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić [[Dresiarz|dresów]] do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. [[tlenek diazotu|LyPyGy]]) montowali tam silniki ze swoich [[Volkswagen Golf|golfów]] i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską). |
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić [[Dresiarz|dresów]] do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. [[tlenek diazotu|LyPyGy]]) montowali tam silniki ze swoich [[Volkswagen Golf|golfów]] i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską). |
||
== |
== Wytrzymałość == |
||
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż [[Gówno|prezentów od naszych latających przyjaciół]]) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego). |
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż [[Gówno|prezentów od naszych latających przyjaciół]]) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego). |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 21:33, 29 wrz 2016
Daewoo Lanos – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż nasi sąsiedzi w 1945. Produkowany był w Polszy, ale dresy sprowadzali części z Korei, ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z FSO.
Wyposażenie
- Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
- Instalacja gazowa montowana przez filię Janusz Customs znajdującą się w FSO;
- Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego ziemniakami;
- Zgaduję, że krzesła też są wyposażeniem...
- Jest też kierownica;
- Ponoć niektórzy mają ABS (pytanie tylko, czy chodzi o hamulce);
- Teoretycznie występowały elektryczne szyby przednie, ale w praktyce żaden Janusz nie dopłacał do wersji SE/SX.
Osiągi
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić dresów do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. LyPyGy) montowali tam silniki ze swoich golfów i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).
Wytrzymałość
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż prezentów od naszych latających przyjaciół) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).