Daewoo Lanos: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dodatkowe poprawy)
Znacznik: edytor źródłowy
(→‎Wytzymałość: lit.; humoru zbytnio nie widzę, ale niech zostanie)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 13: Linia 13:
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić [[Dresiarz|dresów]] do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. [[tlenek diazotu|LyPyGy]]) montowali tam silniki ze swoich [[Volkswagen Golf|golfów]] i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić [[Dresiarz|dresów]] do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. [[tlenek diazotu|LyPyGy]]) montowali tam silniki ze swoich [[Volkswagen Golf|golfów]] i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).


== Wytzymałość ==
== Wytrzymałość ==
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż [[Gówno|prezentów od naszych latających przyjaciół]]) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż [[Gówno|prezentów od naszych latających przyjaciół]]) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).

{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 21:33, 29 wrz 2016

Daewoo Lanos – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż nasi sąsiedzi w 1945. Produkowany był w Polszy, ale dresy sprowadzali części z Korei, ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z FSO.

Wyposażenie

  • Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
  • Instalacja gazowa montowana przez filię Janusz Customs znajdującą się w FSO;
  • Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego ziemniakami;
  • Zgaduję, że krzesła też są wyposażeniem...
  • Jest też kierownica;
  • Ponoć niektórzy mają ABS (pytanie tylko, czy chodzi o hamulce);
  • Teoretycznie występowały elektryczne szyby przednie, ale w praktyce żaden Janusz nie dopłacał do wersji SE/SX.

Osiągi

Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić dresów do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. LyPyGy) montowali tam silniki ze swoich golfów i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).

Wytrzymałość

Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż prezentów od naszych latających przyjaciół) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).