Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dane techniczne)
(drobne)
 
(Nie pokazano 45 wersji utworzonych przez 36 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]]
[[Plik:Gdansk PF125p 3.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]]
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie ''"Duży Fiat"'' lub ''"Fiat Grat"'' - duża, bezpieczna limuzyna wykonana z 99% aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]
'''Fiat 125p''', '''FSO 125p''', '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[FSO Polonez|Poldki]]!</ref>, '''Duży Fiat''', '''Fiat Grat''', '''Kredens''' lub '''Kanciak''' (ur. [[1967]], zm [[1991]]) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].


==Historia==
== Historia ==
[[Grafika:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć.
Myślał aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.


W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
==Dane techniczne==
[[Grafika:Wrak.jpg|200px|thumb|right|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]]
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Garbus|Garbusa]].


== Dane techniczne ==
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
[[Plik:Accidents - after crash 1978 Skoda.jpg|200px|thumb|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]]
* Liczba drzwi - 4
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]].
* Waga samochodu - 1300 kg
* '''Wymiary (w metrach)''' 5,5/1,8/1,5
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
* '''Liczba drzwi''' 4
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
* '''Waga samochodu''' 1300 kg
* Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
* '''Liczba miejsc siedzących''' – od 4 do 8
* Moc maksymalna - 511 KM
* '''Liczba miejsc stojących''' – od 3 do 6
* Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
* '''Bagażnik''' 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
* 0 - 100 km/h - 6 dni
* '''Pojemność skokowa silnika''' 6 litrów
* 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
* '''Moc maksymalna''' 511 KM
* V-max - 350 km/h (z przepaści).
* '''Maksymalny moment obrotowy''' 666 Nm
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
* '''0 – 100 km/h''' – 6 lat świetlnych
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
* '''0 300 km/h''' 2 godziny pchania [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]]
* Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
* '''V-max''' 350 km/h (z przepaści).
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* '''Spalanie w cyklu miejskim''' 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
* '''Spalanie w cyklu wiejskim''' 1 kg obornika na 3 hektary.
* '''Spalanie w cyklu mieszanym''' 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
* W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* Napęd na koło zapasowe.
* Napęd na koło zapasowe.
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.


==Sprzedaż==
== Zobacz też ==
* [[Fiat]]
Fiat 125p okazał się wielkim bestsellerem. Sprzedawał się lepiej od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Garbus|Garbusa]]. To była zasługa bardzo konkurencyjej ceny wynosząca zaledwie 10 tys erło za podstawową wersję wyposażeniową.
* [[Fiat 126p]]
Wersje specjalne:
* [[Fiat 126p Bis]]
Budowane na specjalne zamówienie silnik V8 7 litrów z dwoma turbosprężarkami na spirytus rektyfikowany (niestety na skutek wprowadzenia kartek na alkohol wycofany z produkcji, produkowany chałupniczą metodą bimber nie miał takiej mocy na skutek dużej zawartości wody, lecz był także duży plus zasilania bimbrem gdyż nie trzeba było stosować wtrysku wody do cylindrów jak przy zasilaniu spirytusem z Polmosu Zielona Góra)
* [[FSO Polonez]]
Moc ok. 1200 kW przy 5500 obr./min.
* [[Syrena (samochód)]]
\\moment obrotowy 1500 Nm
* [[Trabant]]

* [[Wartburg]]
W planach była też wersja z ogniwami paliwowymi.

==Zobacz też==
* [[Fiat 126p|Maluch]]
* [[Garbus]]
* [[Lada]]


{{Przypisy}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]


[[cs:Žigulík]]
[[cs:Žigulík]]
[[da:Lada]]
[[da:Lada]]
[[de:Lada]]
[[el:Lada]]
[[en:Lada]]
[[en:Lada]]
[[es:Lada]]
[[es:Lada]]
Linia 53: Linia 52:
[[fr:Lada]]
[[fr:Lada]]
[[no:Lada]]
[[no:Lada]]
[[pt:Lada]]
[[ru:ВАЗ]]

Aktualna wersja na dzień 17:05, 2 kwi 2023

Doskonały krążownik szos

Fiat 125p, FSO 125p, FSO 1500[1], Duży Fiat, Fiat Grat, Kredens lub Kanciak (ur. 1967, zm 1991) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) – 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi – 4
  • Waga samochodu – 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących – od 4 do 8
  • Liczba miejsc stojących – od 3 do 6
  • Bagażnik – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
  • Pojemność skokowa silnika – 6 litrów
  • Moc maksymalna – 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – 666 Nm
  • 0 – 100 km/h – 6 lat świetlnych
  • 0 – 300 km/h – 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max – 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim – 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym – 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Uwaga! Podobne oznaczenie miały Poldki!