Ford Pinto: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.201.31, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Ka-boom?!|[[Rico]] o '''Fordzie Pinto'''}}
{{cytat|Ka-boom?!|[[Rico]] o '''Fordzie Pinto'''}}
[[Plik:Ford Pinto.jpg|right|300px|thumb|I tak jest ładniejszy niż [[Fiat Multipla]]]]
[[Plik:Ford Pinto.jpg|200px|thumb|I tak jest ładniejszy niż [[Fiat Multipla]]]]
{{cytat|Żaden z was tego nie przeżyje|[[Demoman]] o '''Fordzie Pinto'''}}
{{cytat|Żaden z was tego nie przeżyje|[[Demoman]] o '''Fordzie Pinto'''}}
{{cytat|No to, k{{cenzura3}}a, pięknie...|Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku [[64]] zderzył się z '''Fordem Pinto'''}}
{{cytat|Płonie '''Ford Pinto''' w lesie, <br />Wiatr smętną piosnkę niesie|[[Harcerze]] o '''Fordzie Pinto'''}}
{{cytat|Płonie '''Ford Pinto''' w lesie, <br />Wiatr smętną piosnkę niesie|[[Harcerze]] o '''Fordzie Pinto'''}}
{{t}}produkowany w latach [[1971]][[1980]] kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model [[Ford]]a, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego [[troll]]a oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.
'''Ford Pinto''' – produkowany w latach [[1971]]-[[1980]] kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model [[Ford]]a, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego [[troll]]a oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo [[Eugenika|Eugeniki]].


== Cechy charakterystyczne ==
== Cechy charakterystyczne ==
Linia 9: Linia 10:


== Zalety ==
== Zalety ==
[[Plik:Top_Secret_Pinto_scene|right|358px|thumb|Fragment crash-testu Forda Pinto]]
* Opływowy kształt;
* Opływowy kształt;
* Bardzo dobre ogrzewanie;
* Bardzo dobre ogrzewanie;
* Świetny jako prezent dla [[Teściowa|teściowej]];
* Świetny jako prezent dla [[Teściowa|teściowej]];
* Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
* Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
* Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
* Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież [[latarnia uliczna]];
* Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
* Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
* Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
* Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
Linia 28: Linia 28:
* Niestety występuje w wersji [[Kombi (nadwozie)|kombi]];
* Niestety występuje w wersji [[Kombi (nadwozie)|kombi]];
* Dużo pali.
* Dużo pali.

<br clear=all>
<br clear=all>
{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Aktualna wersja na dzień 22:43, 5 lis 2022

Ka-boom?!

Rico o Fordzie Pinto
I tak jest ładniejszy niż Fiat Multipla

Żaden z was tego nie przeżyje

Demoman o Fordzie Pinto

No to, kCenzura2.svga, pięknie...

Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku 64 zderzył się z Fordem Pinto

Płonie Ford Pinto w lesie,
Wiatr smętną piosnkę niesie

Harcerze o Fordzie Pinto

Ford Pinto – produkowany w latach 1971-1980 kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model Forda, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego trolla oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.

Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]

Ford Pinto to dwudrzwiowy fastback o niezwykle opływowym kształcie oraz nieprawdopodobną skłonnością do wybuchania. Ponieważ zbiornik paliwa znajdował się tuż za tylnym zderzakiem już drobna stłuczka powodowała zaprószenie ognia. W przeciągu zaledwie 9 lat produkcji zanotowano aż 27 przypadków zgonów w wyniku eksplozji, co przyczyniło się do umieszczenia tego dzieła sztuki na liście 10 najbardziej niebezpiecznych samochodów świata, z której to nie schodzi od blisko 50 lat. Co nie przeszkodziło producentom sprzedać go w nakładzie ponad 100000 sztuk.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Opływowy kształt;
  • Bardzo dobre ogrzewanie;
  • Świetny jako prezent dla teściowej;
  • Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
  • Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
  • Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
  • Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
  • Daje możliwość poczucia się jak bohater filmowy;
  • Wprost wymarzony na samobójcze ataki terrorystyczne.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Jednorazowy;
  • Ciężki do zdobycia;
  • Jego dym śmierdzi zwęglonymi ciałami;
  • Gdy już raz spali człowieka domaga się więcej niewinnych dusz;
  • W okolicach 3:48 potrafi sam wyjechać z garażu;
  • Niestety występuje w wersji kombi;
  • Dużo pali.