Ford Pinto

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Ka-boom?!

Rico o Fordzie Pinto
I tak jest ładniejszy niż Fiat Multipla

Żaden z was tego nie przeżyje

Demoman o Fordzie Pinto

No to, kCenzura2.svga, pięknie...

Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku 64 zderzył się z Fordem Pinto

Płonie Ford Pinto w lesie,
Wiatr smętną piosnkę niesie

Harcerze o Fordzie Pinto

Ford Pinto – produkowany w latach 1971-1980 kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model Forda, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego trolla oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.

Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]

Ford Pinto to dwudrzwiowy fastback o niezwykle opływowym kształcie oraz nieprawdopodobną skłonnością do wybuchania. Ponieważ zbiornik paliwa znajdował się tuż za tylnym zderzakiem już drobna stłuczka powodowała zaprószenie ognia. W przeciągu zaledwie 9 lat produkcji zanotowano aż 27 przypadków zgonów w wyniku eksplozji, co przyczyniło się do umieszczenia tego dzieła sztuki na liście 10 najbardziej niebezpiecznych samochodów świata, z której to nie schodzi od blisko 50 lat. Co nie przeszkodziło producentom sprzedać go w nakładzie ponad 100000 sztuk.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Opływowy kształt;
  • Bardzo dobre ogrzewanie;
  • Świetny jako prezent dla teściowej;
  • Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
  • Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
  • Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
  • Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
  • Daje możliwość poczucia się jak bohater filmowy;
  • Wprost wymarzony na samobójcze ataki terrorystyczne.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Jednorazowy;
  • Ciężki do zdobycia;
  • Jego dym śmierdzi zwęglonymi ciałami;
  • Gdy już raz spali człowieka domaga się więcej niewinnych dusz;
  • W okolicach 3:48 potrafi sam wyjechać z garażu;
  • Niestety występuje w wersji kombi;
  • Dużo pali.