Ford Pinto
Ka-boom?!
- Rico o Fordzie Pinto
Żaden z was tego nie przeżyje
- Demoman o Fordzie Pinto
No to, ka, pięknie...
- Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku 64 zderzył się z Fordem Pinto
Płonie Ford Pinto w lesie,
Wiatr smętną piosnkę niesie
- Harcerze o Fordzie Pinto
Ford Pinto – produkowany w latach 1971-1980 kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model Forda, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego trolla oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.
Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]
Ford Pinto to dwudrzwiowy fastback o niezwykle opływowym kształcie oraz nieprawdopodobną skłonnością do wybuchania. Ponieważ zbiornik paliwa znajdował się tuż za tylnym zderzakiem już drobna stłuczka powodowała zaprószenie ognia. W przeciągu zaledwie 9 lat produkcji zanotowano aż 27 przypadków zgonów w wyniku eksplozji, co przyczyniło się do umieszczenia tego dzieła sztuki na liście 10 najbardziej niebezpiecznych samochodów świata, z której to nie schodzi od blisko 50 lat. Co nie przeszkodziło producentom sprzedać go w nakładzie ponad 100000 sztuk.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Opływowy kształt;
- Bardzo dobre ogrzewanie;
- Świetny jako prezent dla teściowej;
- Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
- Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
- Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
- Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
- Daje możliwość poczucia się jak bohater filmowy;
- Wprost wymarzony na samobójcze ataki terrorystyczne.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Jednorazowy;
- Ciężki do zdobycia;
- Jego dym śmierdzi zwęglonymi ciałami;
- Gdy już raz spali człowieka domaga się więcej niewinnych dusz;
- W okolicach 3:48 potrafi sam wyjechać z garażu;
- Niestety występuje w wersji kombi;
- Dużo pali.