MPK Łódź: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (+zakład techniki) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (test) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
[[Plik:Trambus Herbrand Łódź Piotrkowska 2010.jpg|thumb|200px|Tak, to też ich dzieło]] |
[[Plik:Trambus Herbrand Łódź Piotrkowska 2010.jpg|thumb|200px|Tak, to też ich dzieło]] |
||
Instytucja, która udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych, a jej pracownicy są w stanie zrobić absolutnie wszystko. Od bulwiastych modern [[Konstal 805Na|osiemsetpiątek]], przez składanie do kupy Cityrunnerów w wersji ''zrób to sam'', aż po klepanie autobusów [[Solaris]]a w Bolechowie. W swoim bogatym portfolio Zakład Techniki ma również renowację pomnika ''Dzwony Łodzi'', przerabianie [[Düwag N8C|niemieckich złomów]] na modłę [[Moderus Beta|Moderusa Beta]], a także dziwaczne hybrydy samochodowo-tramwajowe. |
Instytucja, która udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych, a jej pracownicy są w stanie zrobić absolutnie wszystko. Od bulwiastych modern [[Konstal 805Na|osiemsetpiątek]], przez składanie do kupy Cityrunnerów w wersji ''zrób to sam'', aż po klepanie autobusów [[Solaris]]a w Bolechowie. W swoim bogatym portfolio Zakład Techniki ma również renowację pomnika ''Dzwony Łodzi'', przerabianie [[Düwag N8C|niemieckich złomów]] na modłę [[Moderus Beta|Moderusa Beta]], a także dziwaczne hybrydy samochodowo-tramwajowe. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[tramwaje w Łodzi]] |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
{{Komunikacja Łódź}} |
Aktualna wersja na dzień 12:27, 2 paź 2020
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością w Łodzi – spółka zajmująca się przewozami płonącymi autobusami, którym odpadają koła i wykolejającymi się co chwila tramwajami. Podsiada coś koło 500 tramwajów i tyle samo autobusów.
Spółka rozpadła się w 1993 r. i powstały dwie tandety: Tramwaje Podmiejskie i MKT. W 2012 oba te dziwolągi wchłonięto z powrotem do MPK.
Tabor[edytuj • edytuj kod]
Tabor stanowią wybuchające Mercedesy i Ikarusy, normalne Jelcze i Mercedesy, którym odpadają koła. Szczególną atrakcją są spadające na głowę tablice reklamowe w autobusach. MPK bardzo lubi przyrodę. Przykładem są akwaria w szybach autobusów. MPK dba też o dobrą formę pasażerów oraz hartuje ich cierpliwość, większość autobusów i tramwajów spóźnia się co najmniej 30 minut.
Numeracja linii[edytuj • edytuj kod]
MPK Łódź przoduje we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań w zakresie numeracji linii. W sieci łódzkiego przewoźnika tramwaje mają numery w zakresie od 1 do 49 (przy czym występują warianty, jak np. 11A i 11B). Dodatkowa tramwajowa linia letnia otrzymała oznaczenie T1, lecz T2 i T3 to już linie autobusowe.
Autobusy mają numery od 50 do 99 i tu również pojawiają się warianty, jak na przykład 53A, 53B, 53C, 53D oraz 53E; rzecz jasna każdy z nich jedzie w zupełnie inne miejsce. Do tego dochodzi autobus linii 6., nie mylić z tramwajem numer 6 (bez kropki), a także G1, G2, H, W, 201 oraz 202. Należy jednak pamiętać, że 120 to nie autobus, a tramwaj zabytkowy. Linie Z to autobusy zastępcze za tramwaj (np. Z1), ale zdarzają się takie kwiatki jak Z72, kursujące równolegle z 72 oraz 72D.
Autobusy nocne mają wydawać by się mogło całkiem prostą i logiczną numerację (od N1A do N8), ale nie zapominajmy, że N9 jest już tramwajem jeżdżącym trasą linii 9B, tyle że dwa lata temu i zawraca pod Fabryczną.
Zakład Techniki[edytuj • edytuj kod]
Instytucja, która udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych, a jej pracownicy są w stanie zrobić absolutnie wszystko. Od bulwiastych modern osiemsetpiątek, przez składanie do kupy Cityrunnerów w wersji zrób to sam, aż po klepanie autobusów Solarisa w Bolechowie. W swoim bogatym portfolio Zakład Techniki ma również renowację pomnika Dzwony Łodzi, przerabianie niemieckich złomów na modłę Moderusa Beta, a także dziwaczne hybrydy samochodowo-tramwajowe.