Moderus Alfa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Ciekawostki: drobne merytoryczne)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 178.36.5.244, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:ModerusAlfaHF01.jpg|thumb|Może nie wygląda ale to pierwszy Moderus Alfa]]
== Moderus Alfa ==
[[Plik:ModerusAlfaHF02DK.jpg|thumb|Dwukabinowa Alfa]]
'''Moderus Alfa''' (''plastik, blacha, pudrowany trup'') - [[Tramwaj|wyrób tramwajopodobny]] z Biskupic, stworzony na bazie znanej i lubianej [[Konstal 105Na]], produkowany od 2006 roku aż do dziś. Wyglądem podobny do niczego, gdyż wypacykowano klasyczny wygląd stopiątki. Niepotwierdzone opinie głoszą iż [[Alkoholizm|mocno zmachani po robocie]] konstruktorzy tej maszyny tak się zapatrzyli na [[Protram 105NWr|ProZłoma]], że zapragnęli stworzyć bardziej obły i bardziej nowoczesny produkt. A, że jest to pudrowanie trupa? Cóż, tu szpachla i tam szpachla.
[[Plik:Moderus Alfa HF 11 AC.JPG|thumb|Ślunsko Alfa]]
[[Plik:Otwarcie PST do Dworca Zachodniego 07.JPG|thumb|Moderus Alfa czyli plastik stopiątka]]
[[Plik:Moderus Alfa Szczecin.JPG|thumb|Co by Szczecin nie był gorszy też ma Alfę]]
'''Moderus Alfa''' (''plastik, blacha, pudrowany trup'') [[Tramwaj|wyrób tramwajopodobny]] z Biskupic, stworzony na bazie znanej i lubianej [[Konstal 105Na]], produkowany od 2006 roku aż do dziś. Wyglądem podobny do niczego, gdyż wypacykowano klasyczny wygląd stopiątki. Niepotwierdzone opinie głoszą iż [[Alkoholizm|mocno zmachani po robocie]] konstruktorzy tej maszyny tak się zapatrzyli na [[Protram 105NWr|ProZłoma]], że zapragnęli stworzyć bardziej obły i bardziej nowoczesny produkt. A, że jest to pudrowanie trupa? Cóż, tu szpachla i tam szpachla.


== Historia ==
== Historia ==
Linia 6: Linia 10:


== Konstrukcja ==
== Konstrukcja ==
Cała aparatura jest ze stopiątki, więc słynne ''Pam-pa-ta-tam" się pojawia, tylko wózki wymieniono. Same pudło nieco zmieniono wywalając nieco zardzewiałego dziadostwa, resztę zaszpachlowano i zaklajstrowano mieszaniną plastiku i różnego innego dziadostwa. Wymieniono drzwi wewnątrz, wraz z dźwiękiem zamykania przez co zamiast dzwonka słychać irytujący pisk. Plastikowe siedziska zastąpiono wygodnymi z ... plastiku obitym materiałem, na których regularnie ćwiczy kibolstwo, ostrząc [[Kosa|maczety]]. Laminaty z paździerzu zastąpiono plastikiem, co by wygodniej i ciszej było.
Cała aparatura jest ze stopiątki, więc słynne ''Pam-pa-ta-tam'' się pojawia, tylko wózki wymieniono. Same pudło nieco zmieniono wywalając nieco zardzewiałego dziadostwa, resztę zaszpachlowano i zaklajstrowano mieszaniną plastiku i różnego innego dziadostwa. Wymieniono drzwi wewnątrz, wraz z dźwiękiem zamykania przez co zamiast dzwonka słychać irytujący pisk. Plastikowe siedziska zastąpiono wygodnymi z… plastiku obitym materiałem, na których regularnie ćwiczy kibolstwo, ostrząc [[Kosa|maczety]]. Laminaty z paździerzu zastąpiono plastikiem, co by wygodniej i ciszej było.


== Wersje ==
== Wersje ==
Jest ci tego w bród.:
Jest ci tego w bród.:
*'''HF01''' - wymieniono tylko wnętrze
* '''HF01''' wymieniono tylko wnętrze
*'''HF02DK''' - słynny dwukabinowiec poznański, któremu na tyle zamontowano starą kabinę z [[Konstal 105N]], co by na remontach się sprawdził. Częściej stoi jak na chodzie. Ma też nowe wnętrze
* '''HF02DK''' słynny dwukabinowiec poznański, któremu na tyle zamontowano starą kabinę z [[Konstal 105N]], co by na remontach się sprawdził. Częściej stoi jak na chodzie. Ma też nowe wnętrze.
*'''HF03L''' - nauka jazdy z wymienionym wnętrzem. Po co, nie wiem.
* '''HF03L''' nauka jazdy z wymienionym wnętrzem.
*'''HF04AC''' - jako pierwszy miał wymienione: wnętrze, czoło, tył oraz drzwi a motorniczy dostał w końcu, łaskawie klimę, często defektującą.
* '''HF04AC''' jako pierwszy miał wymienione: wnętrze, czoło, tył oraz drzwi a motorniczy dostał w końcu, łaskawie klimę, często defektującą.
*'''HF05''' - nowe wnętrze, czoło, nowy tył i nowy napęd
* '''HF05''' nowe wnętrze, czoło, nowy tył i nowy napęd.
*'''HF07''' - nowe wnętrze, czoło, tył
* '''HF07''' nowe wnętrze, czoło, tył.
*'''HF09''' - nowe wnętrze, czoło, tył oraz drzwi odskokowo - przesuwne, skradzione ze zmodernizowanego [[Autosan H9|H9]] i brak wcięć w pudle (śnieg właził) i nowe wózki
* '''HF09''' nowe wnętrze, czoło, tył oraz drzwi odskokowo przesuwne, skradzione ze zmodernizowanego [[Autosan H9|H9]] i brak wcięć w pudle (śnieg właził) i nowe wózki.
*'''HF10AC''' - nowe wnętrze, czoło, tył, klima dla motorowego
* '''HF10AC''' nowe wnętrze, czoło, tył, klima dla motorowego.
*'''HF11AC''' - w zasadzie to samo co '''HF10AC''' tylko więcej dodatków typu nowy napęd
* '''HF11AC''' w zasadzie to samo co '''HF10AC''' tylko więcej dodatków typu nowy napęd.


{{Komunikacja miejska}}
== Eksploatacja ==
* [[MPK Poznań]]:

a) '''HF01'''

b) '''HF02DK'''

c) '''HF03L'''

d) '''HF04AC'''

e) '''HF07'''

* [[Tramwaje Śląskie]]:

a)'''HF05'''

b)'''HF11AC'''

* [[Tramwaje w Szczecinie]]

a)'''HF09'''

b)'''HF10AC'''

{{Ciężarówki}}
{{KWW}}
{{KWS}}
{{KWS}}
{{KWP}}
{{KWP}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]]
{{KMWarszawa}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
[[Kategoria:Tramwaje]]

Aktualna wersja na dzień 14:50, 27 mar 2021

Może nie wygląda ale to pierwszy Moderus Alfa
Dwukabinowa Alfa
Ślunsko Alfa
Moderus Alfa czyli plastik stopiątka
Co by Szczecin nie był gorszy też ma Alfę

Moderus Alfa (plastik, blacha, pudrowany trup) – wyrób tramwajopodobny z Biskupic, stworzony na bazie znanej i lubianej Konstal 105Na, produkowany od 2006 roku aż do dziś. Wyglądem podobny do niczego, gdyż wypacykowano klasyczny wygląd stopiątki. Niepotwierdzone opinie głoszą iż mocno zmachani po robocie konstruktorzy tej maszyny tak się zapatrzyli na ProZłoma, że zapragnęli stworzyć bardziej obły i bardziej nowoczesny produkt. A, że jest to pudrowanie trupa? Cóż, tu szpachla i tam szpachla.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Od 1973 do 1992 roku klepano stopiątki, które były tak dobre, że ich nie remontowano. Jak więc każdy z nas, nawet Maciuś Lubicz wywnioskuje zaczęły się masowo psuć. Masowe przekładki wagonów nie pomagały więc powzięto decyzje o remontach. W 2006 roku zbudowano pierwsze moderuchy z myślą o lechitach ale tak spodobały się na Śląsku i w mieście Pogoni, że i tam zawędrowały.

Konstrukcja[edytuj • edytuj kod]

Cała aparatura jest ze stopiątki, więc słynne Pam-pa-ta-tam się pojawia, tylko wózki wymieniono. Same pudło nieco zmieniono wywalając nieco zardzewiałego dziadostwa, resztę zaszpachlowano i zaklajstrowano mieszaniną plastiku i różnego innego dziadostwa. Wymieniono drzwi wewnątrz, wraz z dźwiękiem zamykania przez co zamiast dzwonka słychać irytujący pisk. Plastikowe siedziska zastąpiono wygodnymi z… plastiku obitym materiałem, na których regularnie ćwiczy kibolstwo, ostrząc maczety. Laminaty z paździerzu zastąpiono plastikiem, co by wygodniej i ciszej było.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

Jest ci tego w bród.:

  • HF01 – wymieniono tylko wnętrze
  • HF02DK – słynny dwukabinowiec poznański, któremu na tyle zamontowano starą kabinę z Konstal 105N, co by na remontach się sprawdził. Częściej stoi jak na chodzie. Ma też nowe wnętrze.
  • HF03L – nauka jazdy z wymienionym wnętrzem.
  • HF04AC – jako pierwszy miał wymienione: wnętrze, czoło, tył oraz drzwi a motorniczy dostał w końcu, łaskawie klimę, często defektującą.
  • HF05 – nowe wnętrze, czoło, nowy tył i nowy napęd.
  • HF07 – nowe wnętrze, czoło, tył.
  • HF09 – nowe wnętrze, czoło, tył oraz drzwi odskokowo – przesuwne, skradzione ze zmodernizowanego H9 i brak wcięć w pudle (śnieg właził) i nowe wózki.
  • HF10AC – nowe wnętrze, czoło, tył, klima dla motorowego.
  • HF11AC – w zasadzie to samo co HF10AC tylko więcej dodatków typu nowy napęd.