Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
M (bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
Linia 3: Linia 3:
'''Volkswagen Garbus''' (pot. ''Garbus'' lub ''Garbi Super Bryka'', przez kujonów nazywany '''Volkswagen Typ 1''') – symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].
'''Volkswagen Garbus''' (pot. ''Garbus'' lub ''Garbi Super Bryka'', przez kujonów nazywany '''Volkswagen Typ 1''') – symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].


==Historia==
== Historia ==
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
[[Plik:Botanical Gardens Greenhouse.JPG|thumb|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
[[Plik:Botanical Gardens Greenhouse.JPG|thumb|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[Niemcy|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech. Od 1997 po (nawet [[Polskie drogi|polskich]]) drogach jeździ teraz nowa wersja Garbusa, znana pod jakże piękną nazwą ''New Beetle'', która płytę podłogową ukradła [[Volkswagen Golf|Golfowi]].
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[Niemcy|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech. Od 1997 po (nawet [[Polskie drogi|polskich]]) drogach jeździ teraz nowa wersja Garbusa, znana pod jakże piękną nazwą ''New Beetle'', która płytę podłogową ukradła [[Volkswagen Golf|Golfowi]].


==Inne nazwy==
== Inne nazwy ==
*{{t|[[język angielski|Angielski]]}} ''Beetle'' (''Żuczek'')
* '''[[język angielski''' (Angielski]]) – ''Beetle'' (''Żuczek'')
*{{t|[[język francuski|Francuski]]}} ''Coccinele'' (''Biedronka'')
* '''[[język francuski''' (Francuski]]) – ''Coccinele'' (''Biedronka'')
*{{t|[[język hiszpański|Hiszpański]]}} ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
* '''[[język hiszpański''' (Hiszpański]]) – ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
*{{t|[[język niemiecki|Niemiecki]]}} ''KÄÄFER!'' (''...też żuczek.'')
* '''[[język niemiecki''' (Niemiecki]]) – ''KÄÄFER!'' (''...też żuczek.'')
*{{t|[[Język słowacki|Słowacki]]}} ''Chrobák'' (''Robak'')
* '''[[Język słowacki''' (Słowacki]]) – ''Chrobák'' (''Robak'')
*{{t|[[język szwedzki|Szwedzki]]}} ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|Bubel]], tylko znowu ''Robak'')
* '''[[język szwedzki''' (Szwedzki]]) – ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|Bubel]], tylko znowu ''Robak'')


==Zobacz też==
== Zobacz też ==
*[[Volkswagen]]
* [[Volkswagen]]
*[[Volkswagen Golf]]
* [[Volkswagen Golf]]
*[[Volkswagen LT 28]]
* [[Volkswagen LT 28]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 23:05, 15 lut 2017

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Volkswagen Garbus (pot. Garbus lub Garbi Super Bryka, przez kujonów nazywany Volkswagen Typ 1) – symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę – Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech. Od 1997 po (nawet polskich) drogach jeździ teraz nowa wersja Garbusa, znana pod jakże piękną nazwą New Beetle, która płytę podłogową ukradła Golfowi.

Inne nazwy

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!