Łódzka Kolej Aglomeracyjna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(przepisane na niemiecką teorię spiskową, to nie wikipedia, tu wolno :P)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:WK15 Sieradz (23) Lichen99.jpg|thumb|250px|Ojej, jakie to króciutkie, urocze!]]
[[Plik:WK15 Sieradz (23) Lichen99.jpg|thumb|250px|Ojej, jakie to króciutkie, urocze!]]
'''Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.''' (w skrócie '''ŁKA''') – przewoźnik kolejowy o charakterze regionalnym, powstały w [[2010]] roku z inicjatywy [[Łódź|łódzkiego]] Urzędu Marszałkowskiego. Prawdopodobną przyczyną powstania spółki był fakt, iż samorządowcy w [[Województwo łódzkie|Łódzkiem]] pozazdrościli kolegom ze Śląska i Mazowsza posiadania własnych przewoźników kolejowych. Spółka oparta jest potajemnie na [[Niemcy|niemieckim]] kapitale, o czym świadczą czarno-czerwono-żółte barwy przewoźnika.
'''Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.''' (w skrócie '''ŁKA''') – prywatny przewoźnik kolejowy oparty potajemnie na [[Niemcy|niemieckim]] kapitale, o czym świadczą jego czarno-czerwono-żółte barwy.


== Trochę historii ==
== Prawdziwa historia ==
Władze województwa w 2010 roku pozazdrościły kolegom ze [[Koleje Śląskie|Śląska]] i [[Koleje Mazowieckie|Mazowsza]] i też zapragnęły mieć swoją własną kolejkę. Marszałek potajemnie nawiązał kontakty z [[Niemcy|Niemcami]] i dał im wolną rękę w organizacji przewozów. Niemcy zgodzili się, ale w zamian pomalowali pociągi w barwy ich flagi. Biznes rozwija się świetnie, ale mało kto wie, że na rozwoju ŁKA zyskuje tylko i wyłącznie parszywy zagraniczny kapitał.
Ponieważ koncepcja lokalnego przewoźnika kolejowego tak się spodobała nie tylko urzędnikom wojewódzkim, ale i władzom 12 miast regionu, w czerwcu 2010 powołano do życia ŁKA. Rok później zaczęto organizować przetargi, a od 2013 remontować istniejące przystanki i stawiać nowe. W czerwcu [[2014]] uruchomiono kursy z Dworca Kaliskiego do Sieradza, a 3 miesiące później pociągi zaczęły jeździć z Widzewa na Zgierz.


== Tabor ==
== Tabor ==
[[Plik:Innotrans 2018, Berlin (P1070410).jpg|thumb|250px|'''Potężny''' trzyczłonowy Impuls]]
[[Plik:Innotrans 2018, Berlin (P1070410).jpg|thumb|250px|'''Potężny''' trójczłonowy Impuls]]
Na trasach ŁKA kursuje 20 ''nowoczesnych'', przegubowych 2-członowych pociągów o wdzięcznej nazwie [[Stadler FLIRT|FLIRT 3]], których krewniaki kursują na Śląsku i Mazowszu<ref>Od bez mała 5 lat</ref>. Z zewnątrz wyglądają trochę bulwiasto, ale w środku to pełno bajerów takich jak ekrany LCD z komunikatami ŁKA, Miasta Łodzi i Samorządu Województwa Łódzkiego, czysty kibelek<ref>Sic!</ref> oraz biletomat<ref>Który potrafi czasem strzelić focha</ref>. Znakiem rozpoznawczym pociągów jest charakterystyczny pisk przy rozruchu i hamowaniu.
Na trasach ŁKA kursuje 20 ''nowoczesnych'', przegubowych dwuczłonowych pociągów o wdzięcznej nazwie [[Stadler FLIRT|FLIRT 3]], których krewniaki kursują na Śląsku i Mazowszu<ref>Od bez mała 5 lat</ref>. Rzecz jasna pociągi są robione na szwajcarskiej licencji z niemieckich części, tak żeby wyprowadzić jak najwięcej kapitału z kraju. Z zewnątrz wyglądają trochę bulwiasto, ale w środku mają pełno bajerów, takich jak ekrany LCD, czysty kibelek<ref>Sic!</ref> oraz biletomat<ref>Który potrafi czasem strzelić focha</ref>. Znakiem rozpoznawczym pociągów jest charakterystyczny pisk przy rozruchu i hamowaniu oraz miarowe syczenie sprężarki.

Żeby szwabski szwindel nie został wykryty, kolejnych 14 trójczłonowych pociągów zamówiono już u [[Newag]]u. Póki co powstało ledwie kilka sztuk, z czego jedna od razu pojechała do [[Berlin|stolicy Reichu]], żeby się nią pochwalić. Komentarz zbędny.


== „Współpraca” ==
== „Współpraca” ==
Ponieważ [[Przewozy Regionalne]] trochę straciły na sukcesie ŁKA, żeby nie podupaść, zaczęły honorować bilety ŁKA na swoich liniach "haczących" o Łódź. Na reakcję nie trzeba było długo czekać, bilety REGIO również zostały uznane przez ŁKA jako ważne w ich pociągach.
Ponieważ [[Przewozy Regionalne]] trochę straciły na sukcesie ŁKA, żeby nie podupaść, zaczęły honorować bilety ŁKA na swoich liniach ''haczących'' o Łódź. Na reakcję nie trzeba było długo czekać, bilety REGIO również zostały uznane przez ŁKA jako ważne w ich pociągach.


Inną formą współpracy jest też 30-dniowy ''Wspólny Bilet Aglomeracyjny'', powstały w wyniku współpracy ŁKA z [[MPK Łódź]] (w zamian za honorowanie biletów MPK na odcinkach tzw. ''kolei obwodowej''), który od standardowej migawki różni się tym, że pozwalał na przejazd pociągiem w jednej z 4 stref. Mało tego, stworzono również ''strefy z plusem'', wyróżniające się tym, że za niewielką<ref>Tak z 10% ceny zwykłej strefówki</ref> dopłatą mieszkańcy Łodzi, Pabianic, Zgierza, [[Łask]]u, [[Zduńska Wola|Zduńskiej Woli]], Sieradza, [[Łęczyca|Łęczycy]], Kutna, Łowicza i innych miejscowości mogą jeździć sobie lokalną komunikacją autobusową, pod warunkiem że [[kanar]]y się zaopatrzą w czytniki do elektronicznych ''migawek''.
Inną formą współpracy jest też 30-dniowy ''Wspólny Bilet Aglomeracyjny'', powstały w wyniku współpracy ŁKA z [[MPK Łódź]] (w zamian za honorowanie biletów MPK na odcinkach tzw. ''kolei obwodowej''), który od standardowej migawki różni się tym, że pozwalał na przejazd pociągiem w jednej z 4 stref. Mało tego, stworzono również ''strefy z plusem'', wyróżniające się tym, że za niewielką<ref>Tak z 10% ceny zwykłej strefówki</ref> dopłatą mieszkańcy Łodzi, Pabianic, Zgierza, [[Łask]]u, [[Zduńska Wola|Zduńskiej Woli]], Sieradza, [[Łęczyca|Łęczycy]], Kutna, Łowicza i innych miejscowości mogą jeździć sobie lokalną komunikacją autobusową, pod warunkiem że [[kanar]]y się zaopatrzą w czytniki do elektronicznych ''migawek''.

Wersja z 10:42, 24 wrz 2018

Ojej, jakie to króciutkie, urocze!

Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o. (w skrócie ŁKA) – prywatny przewoźnik kolejowy oparty potajemnie na niemieckim kapitale, o czym świadczą jego czarno-czerwono-żółte barwy.

Prawdziwa historia

Władze województwa w 2010 roku pozazdrościły kolegom ze Śląska i Mazowsza i też zapragnęły mieć swoją własną kolejkę. Marszałek potajemnie nawiązał kontakty z Niemcami i dał im wolną rękę w organizacji przewozów. Niemcy zgodzili się, ale w zamian pomalowali pociągi w barwy ich flagi. Biznes rozwija się świetnie, ale mało kto wie, że na rozwoju ŁKA zyskuje tylko i wyłącznie parszywy zagraniczny kapitał.

Tabor

Potężny trójczłonowy Impuls

Na trasach ŁKA kursuje 20 nowoczesnych, przegubowych dwuczłonowych pociągów o wdzięcznej nazwie FLIRT 3, których krewniaki kursują na Śląsku i Mazowszu[1]. Rzecz jasna pociągi są robione na szwajcarskiej licencji z niemieckich części, tak żeby wyprowadzić jak najwięcej kapitału z kraju. Z zewnątrz wyglądają trochę bulwiasto, ale w środku mają pełno bajerów, takich jak ekrany LCD, czysty kibelek[2] oraz biletomat[3]. Znakiem rozpoznawczym pociągów jest charakterystyczny pisk przy rozruchu i hamowaniu oraz miarowe syczenie sprężarki.

Żeby szwabski szwindel nie został wykryty, kolejnych 14 trójczłonowych pociągów zamówiono już u Newagu. Póki co powstało ledwie kilka sztuk, z czego jedna od razu pojechała do stolicy Reichu, żeby się nią pochwalić. Komentarz zbędny.

„Współpraca”

Ponieważ Przewozy Regionalne trochę straciły na sukcesie ŁKA, żeby nie podupaść, zaczęły honorować bilety ŁKA na swoich liniach haczących o Łódź. Na reakcję nie trzeba było długo czekać, bilety REGIO również zostały uznane przez ŁKA jako ważne w ich pociągach.

Inną formą współpracy jest też 30-dniowy Wspólny Bilet Aglomeracyjny, powstały w wyniku współpracy ŁKA z MPK Łódź (w zamian za honorowanie biletów MPK na odcinkach tzw. kolei obwodowej), który od standardowej migawki różni się tym, że pozwalał na przejazd pociągiem w jednej z 4 stref. Mało tego, stworzono również strefy z plusem, wyróżniające się tym, że za niewielką[4] dopłatą mieszkańcy Łodzi, Pabianic, Zgierza, Łasku, Zduńskiej Woli, Sieradza, Łęczycy, Kutna, Łowicza i innych miejscowości mogą jeździć sobie lokalną komunikacją autobusową, pod warunkiem że kanary się zaopatrzą w czytniki do elektronicznych migawek.

Przypisy

  1. Od bez mała 5 lat
  2. Sic!
  3. Który potrafi czasem strzelić focha
  4. Tak z 10% ceny zwykłej strefówki