Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (+kat) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
[[Plik:Turkusowa tram loop in Szczecin (5).JPG|thumb|250px|Jadę Ci spierdolić!]]{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
||
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię |
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h. |
||
== Cel inwestycji == |
== Cel inwestycji == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
||
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
||
* ''' |
* '''Selgros''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką; |
||
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
||
== Przeciwnicy inwestycji == |
== Przeciwnicy inwestycji == |
||
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* [[Małgorzata_Jacyna-Witt|Jacyna-Witt]] w ramach walki z biedą. Tramwajami jeżdżą biedni. Nie będzie tramwajów, nie będzie biedy. |
|||
== Obojętni == |
== Obojętni == |
||
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich: |
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich: |
||
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
||
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
||
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie; |
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie; |
||
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie. |
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie. |
||
== II Etap == |
|||
W ramach I etapu [[prawie]] doprowadzono tramwaj do pierwszego osiedla na Prawobrzeżu. [[Prawie]] ponieważ tramwaj nie dojeżdża do Osiedla Słonecznego, lecz zatrzymuje się przy rampie rozładunkowej hipermarketu Selgros. |
|||
Podejrzenia, że zamiast tramwaju powstała Szybka Szczecińska Towarówka, skłoniły prezydenta do rozpoczęcia II etapu inwestycji. Polega ona na pierwszych konsultacjach, drugich konsultacjach, trzecich konsultacjach, czwartych konsultacjach, po których nastąpi jeszcze wiele innych konsultacji. Strategia polega na tym, że podczas konsultacji wszyscy się z wszystkimi pokłócą, co da wymówkę prezydentowi, aby nic nie robić podczas swej ostatniej kadencji. |
|||
Jako kiełbasę wyborczą obiecano przedłużenie SST od Selgrosa do Osiedla Słonecznego. Konsultowane są trzy opcje dalszego biegu tramwaju: |
|||
* prosto donikąd |
|||
* też donikąd, ale zygzakiem |
|||
* do prawobrzeżnego ośrodka maryjno-handlowego |
|||
Zamieszanie potęguje Wojciech Dorżynkiewicz, radny <del>Platformy</del> <del>Nowoczesnej</del> <del>znów Platformy</del> bezpartyjny, swoją wizją zamiany tramwaju w kolej zębatą na szczyt <del>góry</del> pagórka Bukowiec. |
|||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
{{Komunikacja miejska}} |
||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni[edytuj • edytuj kod]
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: