Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Anulowano wersję użytkownika 217.113.228.208)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.151.21.63; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Peaceful Halcylian.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 72 wersji utworzonych przez 48 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ikarusy_w_zajezdni.jpeg‎|250px|thumb|Ikarusy 280 w zajezdni]]
[[Ikarus 280]] to [[Autobus|autobus]] produkowany przez fabrykę [[Ikarus]] w miejscowości [[Budapeszt|Buda Városának Egyesítésével Pest]]. Produkowany był w wieku [[XX wiek|XX]], dokładniej w latach '80 i '90.
[[Plik:Polish flag on a Ikarus bus in Warsaw during a national day of mourning.jpg|250px|thumb|Ikarus z profilu]]
== Budowa zewnętrzna i wewnętrzna ==
'''Ikarus 280''' (nazywany również '''bizonem''' lub '''lewarem''') – [[autobus]] produkcji [[Węgry|madziarskiego]] [[Ikarus]]a, szczyt marzeń [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnika komunikacji miejskiej]].
[[Grafika:wnetrzeikarus.PNG|thumb|right|200px|Przesłodkie wnętrze autobusu [[Ikarus 280]]]]
Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan<ref>Nie licząc niewielkich uchybień</ref> o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w [[2002]] roku pod kołami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. Jak podaje poznańskie MPK, „specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze”
Niestety Dużo osób Nie Potrafi odróżnić wnętrza Ikarusa od Citaro Przez Co Pozostaje Tylko Współczuć.Najlepiej mając zerową wiedze było by nie wypowiadać się na temat który wydaje się być obcy, ale nie stety niektórzy uważają że stary dobry Ikarus Który zasłużył sobie na miano Najlepszego Autobusu eksploatowanego w polskich miastach , zostaje nie doceniony , a co za tym idzie miasta kupują beznajdziejne autobusy beznadziejnych marek między innymi (volvo) itp. które jeżdzą przez dwa lata i wymagają kompetnych remontów bo nie nadają sie na nasze drogi.Nie ukrywajmy że Ikarusy się nie sprawują , bo tak wcale nie jest i zastanówmy się czy wolimy jeździć w ciepłych i cichych autobusach które mogą w każdym momencie stanąć , Czy wolimy dojechać szybko tylko troche w mniej komfortowych warunkach (zazwyczaj średnia podróż autobusem komunikacji miejskien trwa 20-30 minut) , myśle że kazdy wytrzyma troche gorszy komfort.


== Wygląd ==
<ref>http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor-autobusowy/36-ikarus</ref>.
Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. <del>XI wieku</del> wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś <del>trzydzieści</del> trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.


== Eksploatacja ==
== Wnętrze ==
Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|jednych]] perfumy, dla [[Pasażer|innych]] smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.
Autobus eksploatowany jest tylko na [[Węgry|Węgrzech]] i w [[Polska|Polsce]], co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie [[Miasto|miast]], gdzie znajduje się [[Komunikacja miejska|komunikacja miejska]]. Na Węgrzech jest wycofywany i obecnie znajduje się najczęściej tylko w muzeum, więc może i jesteśmy pierwsi!!


== Ciekawostki ==
{{przypisy}}
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
* Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W [[Warszawa|Warszafce]] zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
* W stolicy jeździło ich najwięcej<ref>Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele</ref>.

{{Przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{KWW}}
{{KWW}}
{{KMWarszawa}}


[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Autobusy Ikarus|280]]
[[Kategoria:Wrocław]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]
[[Kategoria:Warszawa]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Poznań]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]
[[Kategoria:Szczecin]]
[[Kategoria:Łódź]]

Aktualna wersja na dzień 10:54, 28 gru 2023

Ikarusy 280 w zajezdni
Ikarus z profilu

Ikarus 280 (nazywany również bizonem lub lewarem) – autobus produkcji madziarskiego Ikarusa, szczyt marzeń miłośnika komunikacji miejskiej.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś trzydzieści trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.

Wnętrze[edytuj • edytuj kod]

Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfumy, dla innych smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
  • Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
  • Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
  • W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
  • W Warszafce zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
  • W stolicy jeździło ich najwięcej[1].

Przypisy

  1. Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele