Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ikarus 280)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.151.21.63; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Peaceful Halcylian.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 68 wersji utworzonych przez 44 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ikarusy_w_zajezdni.jpeg‎|250px|thumb|Ikarusy 280 w zajezdni]]
'''Ikarus 280''' - dzieło Węgrów, wyprodukowane w latach 70. Autobus przegubowy, był też produkowany w wersji 260, czyli takiej bez przeguba. Mówią ludzie, że nieszczelny, hałaśliwy i wysoka podłoga. Ale pełno jest takich emkaemów, co mają do nich sentyment. Przeważnie takie ludzie chorują potem na psychozę związaną z wycofaniem ich z eksploatacji.
[[Plik:Polish flag on a Ikarus bus in Warsaw during a national day of mourning.jpg|250px|thumb|Ikarus z profilu]]
'''Ikarus 280''' (nazywany również '''bizonem''' lub '''lewarem''') – [[autobus]] produkcji [[Węgry|madziarskiego]] [[Ikarus]]a, szczyt marzeń [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnika komunikacji miejskiej]].


== Zastosowanie Ikarusa ==
== Wygląd ==
Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. <del>XI wieku</del> wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś <del>trzydzieści</del> trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.


== Wnętrze ==
Autobus ten dobry jest do jeżdżenia sobie, szczególnie dobry w zimie, szczególnie atrakcyjny dla [[Rodzaje babć autobusowych|osób w podeszłym wieku]], które lubią się od czasu do czasu powspinać.
Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|jednych]] perfumy, dla [[Pasażer|innych]] smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.

== Ciekawostki ==
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
* Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W [[Warszawa|Warszafce]] zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
* W stolicy jeździło ich najwięcej<ref>Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele</ref>.

{{Przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{KWW}}
{{KMWarszawa}}

[[Kategoria:Autobusy Ikarus|280]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

Aktualna wersja na dzień 10:54, 28 gru 2023

Ikarusy 280 w zajezdni
Ikarus z profilu

Ikarus 280 (nazywany również bizonem lub lewarem) – autobus produkcji madziarskiego Ikarusa, szczyt marzeń miłośnika komunikacji miejskiej.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś trzydzieści trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.

Wnętrze[edytuj • edytuj kod]

Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfumy, dla innych smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
  • Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
  • Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
  • W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
  • W Warszafce zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
  • W stolicy jeździło ich najwięcej[1].

Przypisy

  1. Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele