Łódź Chojny: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (QA) Znacznik: anulowanie |
||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Łódź Chojny''' pośrednia [[stacja kolejowa]] na trasie [[Małkinia]] |
'''Łódź Chojny''' – pośrednia [[stacja kolejowa]] w [[Łódź|Łodzi]] na trasie [[Małkinia]] – [[Racibórz]]. Najgorsza stacja do wysiadania z pociągu w Łodzi, a to tylko ze względu na to, że [[Bałuty]] nie dorobiły się kolei. |
||
== Historia == |
|||
⚫ | |||
Dworzec służył niegdyś jako węzeł przelotowy z [[Praga (Czechy)|Pragi]] do [[Kijów|Kijowa]] i z [[Warszawa|Warszawy]] do [[Paryż]]a. Kiedy upadła [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|PRL]], restaurację zamknięto, kasy biletowe wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano grafficiarzom pod niszczącą opiekę. Na ladach kas biletowych, szlifowanych do tej pory łokciami pasażerów, wyrósł mech, na mchu wyrosła pleśń, a na pleśni wyrosły borowiki i pieczarki. Znana była głównie z tego, że nie zatrzymywały się tam [[pociąg]]i, a to ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne było zasypane gruzem. Sytuacji tej próbował zaradzić [[Marek Kotański]], ale, niestety nie dożył zmian. |
|||
== Obecnie == |
|||
Stację litościwie z grubsza [[Remont|wyremontowano]]. Właściwie to wyremontowano sam budynek dworca, przejście podziemne dalej służy do składowania gruzu, a z peronów można podziwiać zwały chaotycznie porozrzucanego [[złom]]u. Wejście na dworzec wymaga wzmożonej [[Koncentracja|koncentracji]], gdyż łatwo można go pomylić z pobliskim złomowiskiem. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Górna]] |
|||
* [[Łódź Fabryczna]] |
|||
* [[Łódź Kaliska]] |
|||
* [[Łódź Widzew]] |
|||
{{Kolej}} |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
|||
[[Kategoria:Stacje kolejowe]] |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 09:17, 11 sie 2024
Łódź Chojny – pośrednia stacja kolejowa w Łodzi na trasie Małkinia – Racibórz. Najgorsza stacja do wysiadania z pociągu w Łodzi, a to tylko ze względu na to, że Bałuty nie dorobiły się kolei.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Dworzec służył niegdyś jako węzeł przelotowy z Pragi do Kijowa i z Warszawy do Paryża. Kiedy upadła PRL, restaurację zamknięto, kasy biletowe wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano grafficiarzom pod niszczącą opiekę. Na ladach kas biletowych, szlifowanych do tej pory łokciami pasażerów, wyrósł mech, na mchu wyrosła pleśń, a na pleśni wyrosły borowiki i pieczarki. Znana była głównie z tego, że nie zatrzymywały się tam pociągi, a to ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne było zasypane gruzem. Sytuacji tej próbował zaradzić Marek Kotański, ale, niestety nie dożył zmian.
Obecnie[edytuj • edytuj kod]
Stację litościwie z grubsza wyremontowano. Właściwie to wyremontowano sam budynek dworca, przejście podziemne dalej służy do składowania gruzu, a z peronów można podziwiać zwały chaotycznie porozrzucanego złomu. Wejście na dworzec wymaga wzmożonej koncentracji, gdyż łatwo można go pomylić z pobliskim złomowiskiem.