Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Level123. Autor wycofanej wersji to 83.26.135.95.)
Linia 6: Linia 6:


== Cechy szczególne ==
== Cechy szczególne ==
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 sekundy. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.


== Walka ==
== Walka ==

Wersja z 21:59, 28 sie 2009

Cud grafiki komputerowej, czyli potwór z gry Margonem
Jedne z najpotężniejszych potworów w Tibii

O kurwa! Ale orszy!

Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów

Human! You will die!

Przeciętny potwór 2 sekundy przed śmiercią

Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online[2].

Cechy szczególne

Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.

Walka

Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko, nazywane lagiem i zazwyczaj kończy się dedem. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”.

U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość.

Rasy potworów

Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie kotów będzie znajdować się:

  1. kot,
  2. zmutowany kot,
  3. mroczny kot,
  4. kot demon.

W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danej rasy (np. boss kotów). Często posiadają szpanerskie nazwy typu Ryavarianagoroath. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 Dzieci Neostrady pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.

Przypisy

  1. Lub w przypadku Tibii – piksel.
  2. Według niektórych źródeł oznaki inteligencji wykazują także NPC.