Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.151.21.63; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Peaceful Halcylian.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 17 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ikarusy_w_zajezdni.jpeg‎|right|250px|thumb|Ikarusy 280 w zajezdni]]
[[Plik:Ikarusy_w_zajezdni.jpeg‎|250px|thumb|Ikarusy 280 w zajezdni]]
[[Plik:Ikarus1.jpg|right|250px|thumb|Ikarus z profilu]]
[[Plik:Polish flag on a Ikarus bus in Warsaw during a national day of mourning.jpg|250px|thumb|Ikarus z profilu]]
{{t|Ikarus 280|nazywany również '''bizonem'''}}[[autobus]] produkcji [[Węgry|madziarskiego]] [[Ikarus]]a.
'''Ikarus 280''' (nazywany również '''bizonem''' lub '''lewarem''') – [[autobus]] produkcji [[Węgry|madziarskiego]] [[Ikarus]]a, szczyt marzeń [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnika komunikacji miejskiej]].


== Wygląd ==
== Wygląd ==
Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. <s>XI wieku</s> wygląda całkiem nowocześnie.
Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. <del>XI wieku</del> wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś <del>trzydzieści</del> trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.


== Wnętrze ==
== Wnętrze ==
Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|jednych]] perfumy, dla [[Pasażer|innych]] smród. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.
Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|jednych]] perfumy, dla [[Pasażer|innych]] smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
* Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed [[2012|końcem świata]] jest niemożliwe, zwłaszcza że dość ciekawy zabieg zrobi firma transportowa w Bielsku-Białej – zmodernizuje posiadane Ikarusy, żeby mieć jeszcze jakiś tabor przegubowy. Życzymy sukcesów w przeprowadzaniu modernizacji.
* Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W [[Warszawa|Warszafce]] zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
* W stolicy jeździło ich najwięcej<ref>Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele</ref>.


{{Ciężarówki}}
{{Przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{KWW}}
{{KWW}}
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}


[[Kategoria:Autobusy]]
[[Kategoria:Autobusy Ikarus|280]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]

Aktualna wersja na dzień 09:54, 28 gru 2023

Ikarusy 280 w zajezdni
Ikarus z profilu

Ikarus 280 (nazywany również bizonem lub lewarem) – autobus produkcji madziarskiego Ikarusa, szczyt marzeń miłośnika komunikacji miejskiej.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi w wersjach „harmonia” lub „płaty” oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie. Ma jakieś trzydzieści trzy metry wysokości i szesnaście długości, co i tak wydaje się liczbą niewielką w porównaniu do obecnych przegubów. Na dachu ma charakterystyczny krzyżak, który ma za zadanie trzymanie przegubu, aby ten w czasie jazdy nie odpadł i nie zaorał asfaltu na jezdni.

Wnętrze[edytuj • edytuj kod]

Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfumy, dla innych smród. Pomiędzy środkiem a przegubem ma tak zwany „kołowrotek” używany przez młodzież jako karuzela. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
  • Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
  • Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. Nie ważne czy jest to „harmonijka” czy „płaty”. Z tego też tytułu w niektórych Rosyjskich miastach zwyczajem stało się jeżdżenie bez nich.
  • W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
  • W Warszafce zyskał tytuł „węgierskiego króla warszawskich ulic”.
  • W stolicy jeździło ich najwięcej[1].

Przypisy

  1. Bo wykupiła sobie wszystkie możliwe pojazdy i modele