Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
M (+kat)
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}
[[Plik:Turkusowa tram loop in Szczecin (5).JPG|thumb|250px|Jadę Ci spierdolić!]]{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}


'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia [[metro|metra]] w Warszawie, z różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.


== Cel inwestycji ==
== Cel inwestycji ==
Linia 11: Linia 11:
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej;
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej;
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.
* '''Selgros''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa.


== Przeciwnicy inwestycji ==
== Przeciwnicy inwestycji ==
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
* '''Mieszkańcy Osiedla Zdroje''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Słoneczne''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Majowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Bukowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!


== Obojętni ==
== Obojętni ==
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich:
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich:
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską;
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską;
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie.
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.


== Obecny postęp prac ==
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od [[Basen Górniczy w Szczecinie|Basenu Górniczego]] do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są [[miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnicy]] i [[urzędnik|urzędnicy]]. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.

== Inne cele ==

{{stub|trans}}
{{Komunikacja Szczecin}}
{{Komunikacja Szczecin}}
{{Komunikacja miejska}}
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]

Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020

Jadę Ci spierdolić!

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
  • Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.

Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

Obojętni[edytuj • edytuj kod]

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
  • Przechodni – pieCenzura2.svglą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
  • Żule – pieCenzura2.svglą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.