Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Inferno82 przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/Zaporożec do Użytkownik:Inferno82/Zaporożec: Adopcja)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Burnt ZAZ-968M.jpg|thumb|250px|Jeden z bardziej zadbanych egzemplarzy]]
{{inkubator}}
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.
'''ZAZ Zaporożec''' (ur. [[1960]], zm. [[1969]]) – <del>ukraiński</del> radziecki <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600, a potem NSU Prinza. W czasach Breżniewa marzenie ludu pracującego, a w obecnych czasach zabytek chodzący za cenę dobrego śmigłowca. W niektórych kręgach Zaporożec rywalizuje z takimi rodzynkami jak [[FSO Polonez|Polonez]] czy Zastava o tytuł największego rupiecia, który zjechał z taśmy produkcyjnej.


== Historia ==
== Historia ==
[[Plik:Zaporozhets on dirt road.jpg|thumb|Na grzyby!]]
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów auto było gotowe do produkcji. Obecnie jest to pojazd-symbol dla Ukraińców, tak jak [[Fiat 126|kaszlak]] dla Polaków. Podobnie jak maluszek symbolizuje biedę, nędzę i słabe wykonanie.


== Zalety ==
== Zalety ==
[[Plik:Максатиха, свалка металлолома Maksatikha, scrap yard, 2009 - panoramio.jpg|thumb|250px|Duże zagęszczenie Zaporożców]]
* Dobry w terenie;
* Nie posiadasz go.
* Tani;
* Części nie droższe niż butelka spirytusu.
* Podatny na tuning;
* Łatwy tuning, wystarczy zamontować mu pantograf i będzie robił za tramwaj.
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby.
* Mocne silniki 0.9 i 1.0;
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
* Ma mocniejszy silnik od [[Fiat 126p|malucha]].
* Po odrąbaniu rury wydechowej jednocześnie ryczy jak traktor i Ferrari.
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
* Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
* Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu.
* Luksusowe wyposażenie.
* Luksusowe wyposażenie, w wersji rozszerzonej dostajemy nawet szyby do własnego montażu.
* Koszty amortyzacji nie są duże, części można równie dobrze pospawać ze szwagrem w piwnicy.
* Kiedy przebije się opona nie trzeba kupować nowej, bo wystarczą te od taczki.
* W czasie nieużytku można wyjąć mu silnik i zamontować w wentylatorze.
* Niczym Ikarus jest odporny na dziurawe drogi.
* W przeciwieństwie do Trabanta nie jest wykonany z plastiku, więc nie gnije tak szybko.
* Bagażnik z przodu chroni przed zderzeniem w tył.
* Nie dostaniesz w nim mandatu za nadmierną prędkość.
* Ogrzewanie w czasie zimy potrafi zachwycić nawet największych zmarzluchów świata.
* Kiedy nawali klakson, można zamontować takowy od przeciętnego Kraza.
* Bez problemu można przewieźć w nim całą brygadę wojskową.
* Nie trzeba przejmować się płynem chłodzącym…
* …instalacją elektryczną zresztą też.
* Odstrasza blachary niczym legendarna [[Fiat Multipla|Multipla]].


== Wady ==
== Wady ==
* Drzwi mają tendencję do wypadania z zawiasów.
* Drzwi się nie zamykają;
* Nie ma kluczyka;
* Nie ma kluczyka, silnik odpala się przy pomocy widelców i łyżek.
* Posiada hamulce, które najpewniej są wykonane z drewna.
* Słabe hamulce;
* Nigdy nie wiesz, co w nim nawali.
* Silnik ma tendencję do samozapłonu.
* Chłodzenie powietrzem działa odwrotnie niż pierwotnie zamierzano.
* Nie dasz radę wjechać nim na jakąkolwiek górkę.
* Jazda Zaporożcem po autostradzie jest równoznaczne z otrzymaniem mandatu za za małą prędkość.
* W bagażniku nie zmieści się nawet jedna butelka wódki.
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Jest bardziej awaryjny niż Fiat Coupe, a ten psuje się nawet w warsztacie.


{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 19:55, 3 lis 2022

Jeden z bardziej zadbanych egzemplarzy

ZAZ Zaporożec (ur. 1960, zm. 1969) – ukraiński radziecki traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600, a potem NSU Prinza. W czasach Breżniewa marzenie ludu pracującego, a w obecnych czasach zabytek chodzący za cenę dobrego śmigłowca. W niektórych kręgach Zaporożec rywalizuje z takimi rodzynkami jak Polonez czy Zastava o tytuł największego rupiecia, który zjechał z taśmy produkcyjnej.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Na grzyby!

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów auto było gotowe do produkcji. Obecnie jest to pojazd-symbol dla Ukraińców, tak jak kaszlak dla Polaków. Podobnie jak maluszek symbolizuje biedę, nędzę i słabe wykonanie.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

Duże zagęszczenie Zaporożców
  • Nie posiadasz go.
  • Części nie droższe niż butelka spirytusu.
  • Łatwy tuning, wystarczy zamontować mu pantograf i będzie robił za tramwaj.
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby.
  • Ma mocniejszy silnik od malucha.
  • Po odrąbaniu rury wydechowej jednocześnie ryczy jak traktor i Ferrari.
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu.
  • Luksusowe wyposażenie, w wersji rozszerzonej dostajemy nawet szyby do własnego montażu.
  • Koszty amortyzacji nie są duże, części można równie dobrze pospawać ze szwagrem w piwnicy.
  • Kiedy przebije się opona nie trzeba kupować nowej, bo wystarczą te od taczki.
  • W czasie nieużytku można wyjąć mu silnik i zamontować w wentylatorze.
  • Niczym Ikarus jest odporny na dziurawe drogi.
  • W przeciwieństwie do Trabanta nie jest wykonany z plastiku, więc nie gnije tak szybko.
  • Bagażnik z przodu chroni przed zderzeniem w tył.
  • Nie dostaniesz w nim mandatu za nadmierną prędkość.
  • Ogrzewanie w czasie zimy potrafi zachwycić nawet największych zmarzluchów świata.
  • Kiedy nawali klakson, można zamontować takowy od przeciętnego Kraza.
  • Bez problemu można przewieźć w nim całą brygadę wojskową.
  • Nie trzeba przejmować się płynem chłodzącym…
  • …instalacją elektryczną zresztą też.
  • Odstrasza blachary niczym legendarna Multipla.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Drzwi mają tendencję do wypadania z zawiasów.
  • Nie ma kluczyka, silnik odpala się przy pomocy widelców i łyżek.
  • Posiada hamulce, które najpewniej są wykonane z drewna.
  • Nigdy nie wiesz, co w nim nawali.
  • Silnik ma tendencję do samozapłonu.
  • Chłodzenie powietrzem działa odwrotnie niż pierwotnie zamierzano.
  • Nie dasz radę wjechać nim na jakąkolwiek górkę.
  • Jazda Zaporożcem po autostradzie jest równoznaczne z otrzymaniem mandatu za za małą prędkość.
  • W bagażniku nie zmieści się nawet jedna butelka wódki.
  • Koroduje szybciej niż Omega.
  • Jest bardziej awaryjny niż Fiat Coupe, a ten psuje się nawet w warsztacie.