Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodano link do artykułu Przód) |
|||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Wersje gniotów == |
== Wersje gniotów == |
||
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]]. |
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]]. |
||
* '''Jelcz M121M''' – produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien. |
* '''Jelcz M121M''' – produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się [[Przód|przodem]], tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien. |
||
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co. |
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co. |
||
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]]. |
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]]. |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
* Eksploatowany w Polsce; |
* Eksploatowany w Polsce; |
||
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu; |
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu; |
||
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[Polonez]] |
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[FSO Polonez|Polonezem]] przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>. |
||
* Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej. |
|||
== Strój maskujący Jelcza == |
== Strój maskujący Jelcza == |
||
Linia 38: | Linia 39: | ||
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]]; |
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]]; |
||
* [[Wrocław]]; |
* [[Wrocław]]; |
||
* dawniej w [[Elbląg|Elblągu]]; |
|||
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach. |
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach. |
||
Linia 45: | Linia 47: | ||
== Zajrzyj też == |
== Zajrzyj też == |
||
* Do |
* Do najbliższej zajezdni muzealnej (jeśli mieszkasz w [[Poznań|cywilizowanej części kraju]]) lub wyjdź na ulicę (jeśli mieszkasz w [[Łódź|dziczy]]). |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Aktualna wersja na dzień 23:10, 6 sie 2021
Jelcz M121 (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 do 2009 przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.
Wersje gniotów[edytuj • edytuj kod]
- Jelcz MN120M – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 dla MPK Wrocław.
- Jelcz M121M – produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
- Jelcz M121I1 – produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
- Jelcz M121MB – to samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007.
- Jelcz M121E – trolejbus wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
- Jelcz M121 – wyposażona w polski silnik, który spala 40 l paliwa na 100 km. Prawie jak ursus pana Józka ze Swornych Gaci.
Cechy wspólne gniotów[edytuj • edytuj kod]
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
ZardzewiałyZrobiony ze stali nierdzewnej[1];- Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
- Eksploatowany w Polsce;
- Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy
gruchotgniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu; - Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy
panie Ferdku. - Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej.
Strój maskujący Jelcza[edytuj • edytuj kod]
- Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
- Te z lat 1994-1996 są podobne do starych peerek;
- Te z lat 1996-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
- Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
- Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
- Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.
Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:
- Stolyca;
- Kraków;
- Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo;
- Druga wieś, którą spotkał ten sam los;
- Gdzie są hanysy i są gorole;
- Wrocław;
- dawniej w Elblągu;
- i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
- Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.
Zajrzyj też[edytuj • edytuj kod]
- Do najbliższej zajezdni muzealnej (jeśli mieszkasz w cywilizowanej części kraju) lub wyjdź na ulicę (jeśli mieszkasz w dziczy).
Przypisy
- ↑ Taaak, akurat.