Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodano link do artykułu Przód)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 9: Linia 9:
== Wersje gniotów ==
== Wersje gniotów ==
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]].
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w [[1994]] dla [[MPK Wrocław]].
* '''Jelcz M121M''' – produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121M''' – produkowany od [[1995]] do [[2004]]. Poszczególne egzemplarze różniły się [[Przód|przodem]], tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od [[2004]] do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]].
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od [[1995]] do [[2007]].
Linia 21: Linia 21:
* Eksploatowany w Polsce;
* Eksploatowany w Polsce;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy <del>gruchot</del> gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[Polonez]]em przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>.
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[FSO Polonez|Polonezem]] przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <del>panie Ferdku</del>.
* Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej.


== Strój maskujący Jelcza ==
== Strój maskujący Jelcza ==
Linia 38: Linia 39:
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]];
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]];
* [[Wrocław]];
* [[Wrocław]];
* dawniej w [[Elbląg|Elblągu]];
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.


Linia 45: Linia 47:


== Zajrzyj też ==
== Zajrzyj też ==
* Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Na pewno któregoś spotkasz.
* Do najbliższej zajezdni muzealnej (jeśli mieszkasz w [[Poznań|cywilizowanej części kraju]]) lub wyjdź na ulicę (jeśli mieszkasz w [[Łódź|dziczy]]).


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 23:10, 6 sie 2021

1. generacja gniotów. Widoczny ryjek od peerki
2. generacja gniotów. To jest ta panoramiczna szyba
3. generacja gniotów. Normalnie Kosmos
Elektrogniot. Jeden z czterech
Co? Dwudrzwiowy gniot? Koniec świata...

Jelcz M121 (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 do 2009 przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.

Wersje gniotów[edytuj • edytuj kod]

  • Jelcz MN120M – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 dla MPK Wrocław.
  • Jelcz M121M – produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
  • Jelcz M121I1 – produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
  • Jelcz M121MB – to samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007.
  • Jelcz M121Etrolejbus wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
  • Jelcz M121 – wyposażona w polski silnik, który spala 40 l paliwa na 100 km. Prawie jak ursus pana Józka ze Swornych Gaci.

Cechy wspólne gniotów[edytuj • edytuj kod]

Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:

  • Zardzewiały Zrobiony ze stali nierdzewnej[1];
  • Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
  • Eksploatowany w Polsce;
  • Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy gruchot gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
  • Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy panie Ferdku.
  • Niektóre modele posiadają specjalne przyrządy do ugniatania ludzi w środku, aby zmieściło się ich więcej.

Strój maskujący Jelcza[edytuj • edytuj kod]

  • Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
    • Te z lat 1994-1996 są podobne do starych peerek;
    • Te z lat 1996-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
    • Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
  • Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
  • Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.

Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
  • Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.

Zajrzyj też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Taaak, akurat.