Harry Potter: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Laurusnobilis. Autor wycofanej wersji to 83.12.110.186.) |
M |
||
(Nie pokazano 913 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Długiartykuł}}[[Plik:DumbledoreDresiarz.jpg|thumb|305px|Bohaterowie sagi]] |
|||
[[Grafika:Hary_Porter.jpg|thumb|right|200px|Harry nie był wcale taki grzeczny...]] |
|||
[[Grafika:Ziemniak zabójca.jpg|right|thumb|200px|Najgorszy przeciwnik Harry'ego]] |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Blizna skończy z Harrym Potterem|Blizna skończy z Harrym Potterem]], [[NonNews:Nowy Harry Potter bije rekordy|Nowy Harry Potter bije rekordy]]}} |
|||
'''Harry Potter''' – postać nie tak całkiem fikcyjna, jak – powiedzmy – [[Kubuś Puchatek|Kubuś Puchatek]], stworzona przez ''[[Joanne Kathleen Rowling|J.K.Rowling]]'' |
|||
{{cytat|Zaprawdę powiadam Wam, bracia i siostry: '''Potter''' smaży się w piekle.|Ksiądz na religii o '''Harrym Potterze'''}} |
|||
Bohater narodowy na [[Sejm Dzieci i Młodzieży|Sejmie Dzieci i Młodzieży]]. Uczeń szkoły magii [[Hogwart]]. Zagorzały wróg [[Voldemort|sam nie wiesz kogo, ale ja wiem i nie powiem bo nie]], znanego również jako Lord Voldemop. |
|||
{{cytat|Uuu, jestem strasnym carnoksieznikiem!|Twój młodszy brat po przeczytaniu mu na głos tej książki}} |
|||
'''Harry Potter''' – seria siedmiu opasłych tomiszczy autorstwa [[Joanne Kathleen Rowling]], opowiadająca o trzech młodych satanistach. W docelowym użytku miały to być książki, w praktyce mają świadczyć o oczytaniu właścicieli, zapychając ich półki<ref>Chociaż zaledwie 15% je przeczytało</ref>. |
|||
Mały, muskularny chłopiec, który zawsze pozostaje z czystym sercem i nieważne ile miliardów ludzi doprowadził samym swoim istnieniem do samobójstwa lub zawału (najczęściej są to fanatyczki tegoż niewinnego chłopca). Posiada seksownie okrągłe okulary, za którymi chowają się jadowicie szmaragdowozielone oczy. Chłopiec Z Problemami, Wielki Obrońca Uciśnionych, Święty Franciszek Dla Ludzi w bardzo młodym wieku został zdzielony łopatą przez łeb, przez co została mu do dzisiaj blizna na czerepie w kształcie owego przyrządu do kopania grobów. A sprawką tego uczynku był nie kto inny jak sam ... ... a z resztą - sami wszyscy wiedzą. |
|||
== Fabuła == |
|||
Malutki, bezbronniutki, z czystym serduszkiem i sumieniem Harry przyszedł do [[Hogwart|Hogwartu]], o którym dowiedział się od [[feniks|feniksa]] [[Albus Dumbledore|Albusa Dumbledore'a]], Fawkesa. Ptak ten przyleciał do pałacu Pottera w Zasiedmiogórogrodzie z przywiązanym do olbrzymiej nóżki zaproszeniem do Szkoły Magii i Bluźnierstwa w Hogwarcie. Harry na początku strzelał fochy, ale w końcu się zgodził po namowach nie jakiego kuchcika [[Ron Weasley|Wieprzley'a]] i pokojówki [[Hermiona Granger|Grężęr]] (o nich na szczęście zero informacji. I dobrze, po cholerę nam tylu niepotrzebnych ludzi???). Harry Potter przeżywał miłosne rozterki w murach tego zamku, uczył się najprawdziwszych eliksirów i codziennie po lekcjach odwiedzał profesor [[Sybilla Trelawney|Trelawney]] aby owa znana i lubiana na cały świat wróżbitka przepowiedziała mu jutrzejszą pogodę, by miał o czym rozmawiać ze swoją dziewczyną. Po godzinach rozdawał autografy i ratował świat czarodziejów od zagłady. |
|||
Fabuła kręci się głównie wokół ratowania świata przez [[Harry Potter (postać)|Harry'ego Pottera]]. By nie odstraszyć potencjalnych czytelników od prawdziwego, satanistycznego przesłania serii, pani Rowling dodała parę wątków edukacyjnych i wychowawczych. I tak na przykład, nie czytamy o kolejnych morderstwach popełnianych przez panią Weasley, ale o nudnym i moralizującym wykładzie [[Hermiona Granger|Hermiony]] na temat emancypacji skrzatów domowych. |
|||
* '''Prolog''' – [[Lord Voldemort]] zabija rodziców Harry'ego, a następnie próbuje samego Pottera. Niestety mu nie wychodzi, tylko robi mu piorun na czole. Voldi umiera<ref>Bez przesady, nie umarł</ref>. Harry zostaje zaś podrzucony na wycieraczkę Dursleyów. |
|||
* '''Heniek Garncarz i [[Gówno|Kamień fizjologiczny]]''' – Harry trafia do [[Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart|Hogwartu]], poznaje parę osób i ratuje świat przed złym profesorem Quirellem z Voldemortem schowanym pod turbanem. |
|||
* '''Heniek Portret i [[Łapówka|Koperta Pieniędzy]]''' – „Chłopiec, który przeżył” spędza wakacje w Norze, idzie ponownie do Hogwartu i po raz kolejny ratuje świat, tym razem przed Tomem Riddlem – nastoletnim wcieleniem Sami-Nie-Wiecie-Kogo (i zabija Bazyliszka, czy kogoś tam). |
|||
* '''Heniek Portier i Wieśniak z Pakistanu''' – Potter ogląda wiadomości w TV, ucieka od kochanego wuja i ciotki, idzie do Hogwartu, uwalnia swojego [[Syriusz Black|ojca chrzestnego]] i ratuje świat<ref>Znowu?</ref>. |
|||
* '''Harem Portal i Czarna Orgia''' – nasz bohater idzie na mistrzostwa świata w [[quidditch]]u i dostaje miejscówkę w jakimś turnieju. Niestety, nie udało mu się uratować świata – Czarny Pan był sprytniejszy i zorganizował wielki comeback. |
|||
* '''Horry Portfel i Zgon Sfinksa''' – Potter po raz piąty trafia do Hogwartu, prosto pod opiekuńcze skrzydła pani Imbryk i ratuje świat przed wrednym Lordem Volwtemorde. Znowu. |
|||
* '''Heineken Porter i Ksiądz Półgłupi''' – Harry jest już weteranem Hogwartu. Podczas tajnych spotkań w gabinecie [[Albus Dumbledore|Dumbledore'a]] poznaje [[mrok]]i historii Riddle'a. Potem widzi, jak Dumb umiera, a on sam postanawia zniszczyć jakieś kiczowate [[Horkruks|gadżety]]. |
|||
* '''Chory Pioter i Zsyp na Śmieci''' – tym razem (zgadnijcie kto!) nie trafia do Hogwartu, ale z kumplami włóczy się po lasach, szukając horkruksów i kolejno je niszcząc. By dodać dramatyzmu Harry okazuje się siódmym horkruksem i daje się trafić Avadą, ale jak to Harry Potter – nie umiera, i oczywiście ratuje świat. |
|||
W epilogu dowiadujemy się, że Harry ma z [[Ginny Weasley|Ginny]] troje dzieci, Hermiona i [[Ron Weasley|Ron]] dwoje, tleniony blondyn jedno, a reszta rozkłada się na [[cmentarz]]u. Hermiona do dziś zdradza Rona z Draconem (zawsze lubiła rypniętych i na swój sposób mhrocznych Ślizgonów). |
|||
==przed I rokiem w Hogwarcie== |
|||
== Zaklęcia == |
|||
Harry Potter, jeszcze przed przybyciem na latającym dywanie do Hogwartu, był na ulicy [[Pokątna|Pokontnej]] i nauczył się wszystkich sklepowych witryn na pamięć, nie wiedząc, że to w przyszłości nie pozwoli mu się zgubić, kupił tam sobie również różdżkę i książkę, i kociołek, i różne składniki do eliksirów, i lody, i ślinił się na widok rogu jednorożca w [[apteka|aptece]]. Towarzyszył mu jakiś [[Hagrid|gajowy]] a wspomnieć o nim warto tylko dlatego, że kupi młodemu czarodziejowi białego [[smok|smoka]], który wabił się Hedwig. Rozdał przy okazji kilkadziesiąt tysięcy autografów ze zdjęciami na ulicy. |
|||
* '''Aquamenti''' – wytwarza wodę wylatującą z różdżki. Przy zwiększonym użyciu, można zapełnić wodą cały <del>basen</del> [[Stadion Narodowy]]. |
|||
* '''Alohomora''' – gdyby można było użyć tego zaklęcia w rzeczywistości, to wszystkie banki zostałyby zamknięte. Otwiera w sekundę każdy zamek, nieważne czy do drzwi, czy do pancernego sejfu. |
|||
* '''Anapneo''' – refundowane przez służbę zdrowia. Działa podobnie do inhalatora, tylko że mocniej. |
|||
* '''Anteoculatia''' – używane na jeleniach w okresie godowym. Dzięki niemu, określenie ''mieć rogi'' nabierze nowego znaczenia. |
|||
* '''Aqua Eructo''' – kopia Aquamenti. Zasada i sposób działania identyczne, tylko nazwa inna. |
|||
* '''Ascendio''' – zaklęcie, które rozumieją jedynie osoby, które uważały na lekcjach Dynamiki. Zaklęcie wyrzuca cię w powietrze niczym armata kulę. |
|||
* '''[[Avada Kedavra]]''' – tu zaczyna się poważny temat. Najgorsze z najgorszych zaklęć. Wystarczy wymówić nazwę, a delikwent pada [[śmierć|sztywny]]. |
|||
* '''Avis''' – tworzy ptaki gatunku nieznanego, które działają jak balony – wybuchają przy kontakcie ze ścianą. |
|||
* '''Baubillous''' – tworzy dokładnie to, co [[Harry Potter (postać)|Harry]] ma na czole po pamiętnym spotkaniu z Oplem. |
|||
* '''Bombarda''' – wolne elektrony zapieczętowane w granacie. To, co ono robi, chyba tłumaczyć nie trzeba. |
|||
* '''Bombarda Maxima''' – używane najczęściej przez [[Terrorysta|terrorystów]]. Mocniejsza wersja poprzedniczki. |
|||
* '''Cave Inimicum''' – wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Zaklęcie przyjazne [[camper]]om. |
|||
* '''Chłoszczyść''' – mimo dość dziwnej nazwy jest to podstawowe zaklęcie każdej kury domowej. Wyczyści wszystko, co napotka. |
|||
* '''Colloportus''' – zamyka wszelkie rzeczy pokroju zamków. Jest totalnie bezużyteczne, bo przedmiot można znowu otworzyć Alohomorą. |
|||
* '''Confundus''' – zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje napotkanych osobników. |
|||
* '''Conjunctivitis''' – zasada działania jest banalna, delikwent zostaje oślepiony jakby dostał latarką po oczach w środku nocy. |
|||
* '''Cruciatus''' – jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych. Musisz naprawdę chcieć, aby ktoś cierpiał, bo inaczej urok nie zadziała. Jednak gdy już zadziała, to ofiara będzie wręcz prosić o [[śmierć]]. |
|||
* '''Deletrius''' – bardzo dziwne zaklęcie gdyż usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką. |
|||
* '''Densaugeo''' – niezwykle obleśne zaklęcie, wydłuża bowiem przednie zęby. |
|||
* '''Drętwota''' – oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet urwanie filmu. Jedno z najbardziej użytecznych w walce i pojedynkach, bo unieszkodliwia przeciwnika, ale go nie zabija. Niestety nie powoduje trwałych obrażeń ciała. |
|||
* '''Duro''' – używane, gdy chłopak chce poznać sekrety z pamiętnika swojej dziewczyny. Zamienia przedmioty w kamień. |
|||
* '''Enervate''' – używane w placówkach, którymi opiekuje się [[Narodowy Fundusz Zdrowia|NFZ]]. Uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Rennervate. Cofa również skutki zaklęcia Drętwota. |
|||
* '''Engorgio''' – potrafi powiększyć każdy przedmiot od wielkich rozmiarów. Byłoby świetne do powiększania złota… Gdyby rzeczy powiększone nie były bezwartościowe. |
|||
* '''Erecto''' – stawia <del>[[Penis|fujarę]]</del> namiot wielkości kilku domów. |
|||
* '''Zaklęcie Patronusa (Expecto Patronum)''' – zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja, stosowany do obrony przed najobrzydliwszymi i najokropniejszymi stworami czyli dementorami. Przyjmuje postać ulubionego zwierzęcia danej osoby. Ku trwodze uczniów nie działa na nauczycieli. |
|||
* '''Zaklęcie Rozbrajające (Expelliarmus)''' – służy do wyrywania różdżki z ręki przeciwnika. Dzięki niemu różdżka staje się posłuszna temu, który rzucił zaklęcie. Ulubione zaklęcie Pottera, użyte przez niego więcej razy niż pozostałe zaklęcia razem wzięte. |
|||
* '''Expulso''' – zasada działania podobna do skutków ataku olbrzyma, odrzuca przeciwnika na dobre kilka metrów. |
|||
* '''Ferula''' – kolejne zaklęcie refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W magiczny sposób opatruje rany powstałe w wyniku niekontrolowanego zderzenia z ciałem obcym. |
|||
* '''Zaklęcie Fideliusa''' – w cholerę długie i złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej „Strażnikiem Tajemnicy”, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam ochroniarz zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Nawet jeżeli podamy delikwentowi eliksir długiego języka. |
|||
* '''Finite''' – zaklęcie pokroju „i to wszystko”, powoduje zakończenie niektórych zaklęć<ref>Ciekawe czy można nim przerwać zaklęcie Finite innej osoby?</ref>. |
|||
* '''Flagrate''' – stosowane przez [[Krzyżacy|Krzyżaków]] w czasach ich świetności. Oznacza różne obiekty ognistym krzyżem. |
|||
* '''Flagrante''' – zaklęcie które sprawia, że powierzchnia zamienia się w powłokę teflonową żelazka. Obiekt pod wpływem uroku staje się gorący jak diabli. |
|||
* '''Flippendo''' – umocniona wersja Depulso. Z siłą dorosłego olbrzyma przesuwa ciężkie obiekty. |
|||
* '''Furnunculus''' – zaklęcie o niemożliwej do wymówienia nazwie. Na twarzy nieszczęśnika pojawiają się białe krosty i piekące bąble, jak po ukąszeniu przez szerszenia azjatyckiego. |
|||
* '''Gemino''' – zaklęcie które powoduje bezkarne rozmnażanie się obiektów, na które urok został rzucony. Niestety każdy duplikat jest bezwartościowy, więc o rozmnażaniu naszego majątku poprzez zwiększanie złota można zapomnieć. |
|||
* '''Glacius''' – zmienia stan skupienia [[Woda|wody]] z ciekłego na stały, bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry. |
|||
* '''Glisseo''' – zaklęcie prasownicy pneumatycznej, wygładza nawet bardzo duże, pokrzywione obiekty, takie jak krzywe schody. |
|||
* '''Zaklęcie gaszące''' – zaklęcie namiętnie używane przez <del>NFZ</del> strażaków. Zgasi nawet pożar puszczy amazońskiej. |
|||
* '''Harmonia Nectere Passus''' – używane jedynie przez [[Draco Malfoy|tego cwela z blond włosami]] w celu naprawienia szafki zniknięć. Musiał się nieludzko napracować, skoro płakał gdy naprawiał ową szafkę. |
|||
* '''Homenum Revelio''' – zaklęcie pozwalające wytropić upierdliwego [[camper]]a. Ujawnia ludzką obecność w okolicy. |
|||
* '''Immobulus''' – slow motion w wersji czarodziei, zwalnia każdy trafiony obiekt. |
|||
* '''Imperius''' – ostatnie zaklęcie niewybaczalne, służące do całkowitego przejęcia kontroli nad inną istotą. Każde użycie kończy się dożywociem w [[Azkaban]]ie. Tłumaczenie się, że było się pod efektem zaklęcia było stosowane jako wymówka po I wojnie czarodziejów w podobny sposób jak szantaże w PRL-u. |
|||
* '''Impervius''' – bardzo dobre do trolowania. Nadaje bowiem przedmiotowi właściwości odpychające, działające za każdym dotknięciem delikwenta. |
|||
* '''Inanimatus Conjurus''' – zaklęcie o nieznanym działaniu<ref>Ciekawe jak je odkryto, skoro nie wiadomo co robi?</ref>. |
|||
* '''Jęzlep''' – zaklęcie na wyjątkowo upierdliwe gaduły. Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia. |
|||
* '''Zaklęcie Kameleona''' – kolejne camperskie zaklęcie. Kamufluje przedmiot lub żywą istotę. |
|||
* '''Zaklęcie Linii Wieku''' – tworzy cienką, lśniącą linię, która może być przekroczona tylko przez osoby w określonym wieku, której przekroczenie powoduje wyrośnięcie zajefajnych, długich bród [[Gandalf|Gandalfa]]. |
|||
* '''Locomotor''' – służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego. |
|||
* '''Lumos''' – zaklęcie będące substytutem latarki. Używane namiętnie na nocnych latarniach. |
|||
* '''Meteourok Recanto''' – pomaga synoptykom w zmienianiu pogody. |
|||
* '''Morsmorde''' – nie, nie zamienia mordy na tą którą ma mors, ale wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wunsz. |
|||
* '''Muffliato''' – zaklęcie które najczęściej doprowadza do szału rażonego nim nieszczęśnika. Sprawia, że osoba słyszy tylko nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego. |
|||
* '''Obscuro''' – sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Idealne do zabawy w ciuciu babkę, ewentualnie w BDSM. |
|||
* '''Obliviate''' – zaklęcie zapomnienia. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci nieszczęśnika na którym zaklęcia użyto. |
|||
* '''Orchideus''' – Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. Nie są jednak używane na pogrzebach, maja bowiem właściwości bojowe. Mogą ranić magiczne zwierzęta. |
|||
* '''Oppugno''' – zmusza jakąkolwiek żywą istotę do ataku na inną osobę. Całkiem przydatne choć rzadko spotykane. |
|||
* '''Zaklęcie parasola''' – wyczarowuje magiczny parasol<ref>Tylko tyle?</ref>. |
|||
* '''Petrificus Totalus''' – zwany swojsko „zaklęciem wątróbki”. Powoduje, że ciało delikwenta na który zaklęcie zostało rzucone sztywnieje. |
|||
* '''Peskipiksi Pesternomi''' – być może<ref>gdyż nie zadziałało</ref> poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta. Nie wiadomo czy tak jest, bo użył go tylko Lockhart który znany był z małych zakłamań do swoich umiejętności. |
|||
* '''Portus''' – zamienia dany obiekt w tak zwany „świstoklik”, czyli swego rodzaju magiczny teleport. Zaklęcie spotykane na tabliczka w Minecrafcie. |
|||
* '''Priori Incantatem''' – wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła. |
|||
* '''Protego Totalum''' – sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Po za tym nic ciekawego. |
|||
* '''Zaklęcie Proteusza''' – czar całkowicie niewerbalny. Powoduje zależne zmiany: przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Można to w skrócie nazwać zaklęciem zakaźnym. |
|||
* '''Piertotum Lokomotor''' – ożywia posągi, zbroje, rzeźby i inne takie. Użyte do obrony Hogwartu. |
|||
* '''Relashio''' – sprawia, że z różdżki strzelają iskry, można go użyć do poparzenia osoby lub do na przykład spalenia łańcuchów. |
|||
* '''Reparo''' – wykorzystywane głównie we wszelkiego rodzaju warsztatach. Służy do naprawiania wszystkiego, co się da. |
|||
* '''Repello Muggletum''' – sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Użyte na przykład na mistrzostwach świata w ichniejszej piłce nożnej. |
|||
* '''Rictusempra''' – jedno z najczęściej używanych zaklęć na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza – niewidzialna siła łaskocze przeciwnika. |
|||
* '''Sectumsempra''' – jedno z najbardziej kozackich i zarazem przydatnych na polu walki zaklęć. Powoduje rozległe i głębokie rany cięte jak róże na ciele. Ciekawostką jest to, że odkrył je Snape<ref>Który był w tym czasie swego rodzaju emo. Przypadek?</ref>. |
|||
* '''Slugulus Eructo''' – osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że wymiocinami są ślimaki. Świetne do ośmieszenia publicznego. |
|||
* '''Szatańska Pożoga''' – zaklęcie czarnej magii o mocy tak silnej, że jest w stanie zniszczyć horkruksy. Czar nie polecany dla nOObów, bo można spalić siebie, kolegów i pokój wielkości Archiwum Stolicy Apostolskiej. |
|||
* '''Tarantallegra''' – czar o niemożliwej do wymówienia nazwie. Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wygibasy jakby opętał go naćpany klaun. Jedynie Finite jest wstanie uwolnić nieszczęśnika przed przerwaniem rdzenia kręgowego. |
|||
* '''Tergeo''' – zaklęcie odkurzacza, usuwa wszystkie niepożądane kurze i kocury, których żadna kura domowa nie może normalnie wysprzątać. |
|||
* '''Upiorogacek''' – niezwykle użyteczne na klasowych postrachach. Wywołuje okropne lęki, fobie i inne wszelakie. Należy jedynie uważać, aby nieszczęśnik nie popełnił samobójstwa, bo wtedy cała wina idzie na nas. |
|||
* '''Waddiwasi''' – każda dziura temu zaklęciu niestraszna. Zarówno [[Zamek (urządzenie)|taka]], jak i [[Pochwa|taka]]. |
|||
* '''Wingardium Leviosa''' – czar wynaleziony przez ufoludki, które miały dość niesamowitej grawitacji na Ziemi i postanowiły stworzyć coś, co pozwoli im łatwiej przenosić obiekty. Źle wymówione może doprowadzić do eksplozji i ośmieszenia. |
|||
* '''Zaklęcie wprowadzające w upojny trans''' – można to nazwać eliksirem miłosnym zaklętym w różdżce. Używane przez wszelakiej maści dziwki, prostytutki i osoby, które chcą mieć jakąś miłość. |
|||
== |
== Satanizm w HP == |
||
[[Plik:Hary Porter.jpg|thumb|200px|11-letni Harry]] |
|||
Nie od dzisiaj Harry budzi kontrowersje. Antyfani chętnie dowodzą, że Harry i jego przyjaciele to [[Satanista|sataniści]]. Oświecają również nieświadomych rodziców, co do treści zawartych w książkach – przecież w HP są regularnie odprawiane rytuały satanistyczne (gotowanie przez panią Weasley zupy cebulowej, [[Czarna msza|czarne msze]]), imprezki na początek i koniec roku szkolnego, zbiorowe samobójstwa (mecze quidditcha) i inne. |
|||
Satanizm objawia się w książkach o Harrym Potterze niemal wszędzie. Według księży powodem jest to, że w książkach tych nie ma ani jednej szczęśliwej chwili. Wszystko pokazuje świat jako ten zły. Na stronie 666 tomu ''Harry Potter i Insygnia Śmierci'', zakodowana jest instrukcja przywoływania demonów i opis zbiorowej orgii z olbrzymami, ku czci szatana. Strona 666 w tomie ''Harry Potter i Czara Ognia'' zawiera szczegółowy spis składników na zupę z czarnego kota. |
|||
Harry zaprzyjaźnił się z Mistrzem Eliksirów, [[Severus Snape|Severusem Snapem]], który opowiedział chopakowi, że był [[homoseksualizm|homoseksualistą]], ale ojciec Pottera go z tego wyleczył. Harry został najlepszym uczniem w szkole i dokarmiał potajemnie wychudłą kotkę [[pani Norris|panią Norris]], która należała do bezdusznego sadystę zwierząt, [[Argus Filch|Filch'a]]. Dumbledore co rusz zapraszał Sławną Osobistość na herbatki i ciasteczka aby podwyższyć swoją reputację. Harry był tak inteligentny, że pod koniec roku SAM rozwiązał zagadkę [[Kamień Filozoficzny|Kamienia Fizozoficznego]]. Poza tym wschodząca gwiazda zaczęła się interesować [[piłka nożna|piłką nożną]]. |
|||
== |
== Komunizm w HP == |
||
Oprócz jawnego satanizmu, zawartego w książkach o Harrym Potterze, opowieść ta otwarcie propaguje ustrój komunistyczny. Uczniowie żyją w Hogwarcie – wielkiej komunie – i uprawiają kult jednostki, swojego <del>dyrektora</del> dyktatora Dumbledore`a. Uczniowie ze Slytherinu obrazowani są na bumelantów, bikiniarzy i wrogów narodu. Weasleyowie to typowa komunistyczna rodzina z pracującym ponad siły ojcem-stachanowcem na czele, natomiast Malfoyowie to przykład wstrętnej, imperialistycznej elity. W tym ustroju nie brakuje też klasy robotniczej, czyli skrzatów, nierzadko wyzyskiwanych. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
Potter na ulicy czarodziejów uratował małą blondwłosą dziewczynkę z łap złego i okrutnego [[Lucjusz Malfoy|Lucjusza Malfoy'a]], który chciał niehumanitarnie udusić ją gołymi rękami za rozsiewanie plotek. Po akcji niewartych opisu aurorów okazało się, że to nie zagubiona w Wietnamie z przed laty dziewczynka, ale [[Draco Malfoy]](!!!). Może wywiązałaby się z tego przyjaźń z Harrym, ale młody arystokrata troszkę uraził się na Pottera za brak należytego szacunku dla jego osobowości ("WIDZIAŁEŚ POTTER, ŻE PRZEZ CIEBIE ZŁAMAŁEM SOBIE PAZNOKIEĆ?!? I WIDAĆ MOJE ROZDWAJAJĄCE SIĘ KOŃCÓWKI!!! ODSUŃ SIĘ, BO ŚMIERDZISZ!!! CZY RACZYŁEŚ ZAUWAŻYĆ, PRZED POPCHNIĘCIEM MNIE POD CIĘŻARÓWKĘ, ŻE MOŻE MI SIĘ ROZPIE*RZYĆ SZATA!?! A I ZEGAREK IDZIE DO GNOJU, BO GO TEŻ ROZPIE*DOLIŁEŚ!!!"). Pod nogami przewinął się jakiś [[Zgredek]] i zakochana (nie ona jedna) po uszy w Harrym, [[Ginny Weasley|Ginny]]. Harry musiał znowu ratować Hogwart i dlatego musiał złamać 'piąty "A" sześć' punkt regulaminu szkolnego z trzydziestego szóstego tomu na pierwszej od dołu półce z lewej w trzecim rzędzie na parterze. Nawiasem mówiąc Harry musiał udać się do [[Zakazany Las|Zakazanego Lasu]] by dowiedzieć się kilku potrzebnych epitetów o szkole i o sobie, by potem stoczyć krwawy i nie dla dzieci pojedynek z trzystoma przerośniętymi [[akromantula|akromantulami]]. Potem zabił bazyliszka i [[Tom Riddle|Wyłażącego Z Dziennika]]. I po raz trzysta sześćdziesiąty drugi Harry Potter kogoś uratował, zostając przy okazji bohaterem światowej Ligii (można go podziwiać w muzeach poświęconych superbohaterom. Obraz |
|||
[[Plik:House.jpg|200px|thumb|Alternatywna obsada]] |
|||
Harry'ego wisi między [[Kapitan Ameryka|Kapitanem Ameryką]] a [[Chuck Norris|Chuckiem Norrisem]].) |
|||
* Błyskawica (miotła Harry'ego) jest odporna na czarną magię, ale już nie na Accio… Po co czarować miotłę, skoro można ją po prostu przywołać, kiedy gracz jest w górze? |
|||
* Quidditch to bardzo uczciwa gra. Każdy kibic może się wtrącić do gry ze swoimi zaklęciami i sędzia nawet nie gwizdnie. Poza tym można przed meczem zaczarować tłuczka tak, żeby się uwziął na konkretnego gracza i podczas meczu również nikt nie zareaguje na to, że tłuczek jakoś sam zmienia kierunek lotu bez czyjegoś odbicia, przy czym zawsze leci w stronę jednego konkretnego gracza. |
|||
* W świecie Harry'ego Pottera, jest możliwe ożywienie martwych przedmiotów, dwunastoletnie dziecko umie wyczarować dorosłego i w pełni rozwiniętego [[wąż|węża]] za pomocą zaklęcia Serpensortia, możliwe jest wyczarowanie stada fruwających ptaków za pomocą zaklęcia Avis, a nawet można stworzyć całą armię ożywionych zwłok (Infernusów) ale wskrzeszanie zmarłych jest już niemożliwe<ref>Nieoficjalnie dzięki "pożyczonemu" od śmierci, kamieniowi wszkrzeszania, można ożywic drugą osobe, ale nie dokońca, zresztą sami przeczytajcie w książce</ref>. |
|||
* Można doprowadzić do zniknięcia kości i jej odrośnięcia w ciągu nocy, aczkolwiek Harry nadal nosi okulary, co wskazuje na nieudolność czarodziejskiej służby zdrowia. |
|||
* Kamień filozoficzny był tak dobrze strzeżony, że dostali go trzej pierwszoroczniacy. Już pierwsze drzwi (za którymi siedział cerber o jakże uroczym imieniu Puszek) były zabezpieczone tak dobrymi zaklęciami, że otworzyła je uczennica na pierwszym roku, która o zaklęciu Alohomora dowiedziała się w ramach ciekawostki i prawdopodobnie przy tych drzwiach użyła go po raz pierwszy (co ciekawe – następne drzwi do których trzeba było złapać latający klucz, już nie dały się tak łatwo otworzyć). |
|||
* Dumbledore zatrudnił charłaka, by sprzątał Hogwart w tradycyjny sposób, mimo że sam umiał wysprzątać i wyremontować chatę Horacy'ego Slughorna w parę sekund poprzez kilka machnięć różdżką. |
|||
* Harry był wychowywany przez wujostwo, które go gnębiło, poniżało, traktowało jak śmiecia i wykorzystywało do najgorszych prac. W rezultacie Harry wyrósł na dzielnego, odważnego, inteligentnego i niezwykle szlachetnego mężczyznę. Czy wiesz już jak najlepiej wychować swoje dziecko? |
|||
* Kieł bazyliszka miał moc niszczenia horkruksów. Harry też był horkruksem SWK, a mimo tego po ukąszeniu bazyliszka nadal nim pozostał. |
|||
* Wystarczyło podać Veritaserum Syriuszowi, żeby ten nie trafił do Azkabanu za nieswoje zbrodnie, a prawdziwy sprawca został złapany. Jak widać w ministerstwie magii muszą pracować polscy politycy. |
|||
* Harry potrzebował od swoich prawnych opiekunów zgody na wyjście do Hogsmeade, mimo że do samej szkoły został zapisany wbrew ich woli. |
|||
* Hogwart to najbardziej bezpieczne miejsce na świecie, mimo że: |
|||
** Jest tam ogromny trójgłowy pies, który może zagryźć uczniów; |
|||
** Oraz książka zdolna opętać tego, który ją znajdzie; |
|||
** Tudzież wielki wąż zabijający wzrokiem; |
|||
** I magiczna wierzba, która może połamać kości temu, kto się do niej zbliży; |
|||
** Podczas gry w Quidditcha można złamać sobie rękę (i przy okazji stracić kości); |
|||
** Do szkoły może się włamać troll; |
|||
** W korytarzu na trzecim piętrze jest mnóstwo śmiertelnie niebezpiecznych pułapek (na przykład szachy, w których jest się jedną z figur, przy czym jeśli zostaniesz zbity, to na zawsze); |
|||
** Czasem do szkoły przylatują „całuśne duchy”, które wysysają dusze; |
|||
** Nauczycielka wróżbiarstwa co roku przewiduje śmierć któregoś z uczniów; |
|||
** Woźny bardzo lubi stosować średniowieczne tortury na uczniach; |
|||
** Uczeń może wbrew swojej woli zostać zmuszony do walki ze smokami, potworami morskimi i pułapkami w labiryncie (nie zostanie zwolniony z tych zadań, mimo że wybrano czterech zamiast trzech zawodników, przy czym ten jeden nie spełnia wymagań, ani nawet nie wykazuje chęci udziału, a przedstawiciele pozostałych dwóch szkół są wk{{Cenzura3}}ieni, że ta trzecia wystawia dwóch zamiast jednego reprezentanta, przez co ma większe szanse niż pozostałe dwie szkoły, że to jej uczeń zwycięży); |
|||
** Do szkoły może się teleportować przez szafki zniknięć banda kolesiów SWK, która morduje dyrektora i część uczniów, a potem doprowadza do szturmu na szkołę przez jeszcze większą bandę kolesiów SWK, |
|||
** Część nauczycieli sama należy do powyższego ugrupowania, zatrudniających się po to, by móc zabijać uczniów (a w szczególności pewnego jednego ucznia; ciekawe kogo?), którzy nie są czyści rasowo; |
|||
** Inny nauczyciel lubi czarną magię, stosuje mobbing wobec swoich uczniów, był pewien czas jednym z kolesiów SWK, jest przez wszystkich uważany za zdrajcę i sprzymierzeńca Sami-Wiecie-Kogo (a mimo tego cały czas tam pracuje); |
|||
** Inna nauczycielka o niepokojących tendencjach sadystycznych bardzo lubi karać nieposłusznych uczniów (czyli takich, którzy chcą się uczyć praktyki, a nie tylko teorii, lub mają rację, gdy nie ma jej nauczyciel) za pomocą szlabanów, truciem ich serum prawdy lub pisaniem po japońsku przy pomocy krwawego pióra; |
|||
** Następny z nich karze niegrzecznych uczniów, zamieniając ich w fretki i rzucając nimi na wszystkie strony, a na lekcjach używa czarnej magii (w tym zaklęć niewybaczalnych), nie mówiąc już o tym, że w rzeczywistości jest to wyjątkowo sadystyczny zbiegły więzień i sługus SWK (który siedział za zniszczenie torturami psychiki swoim ofiarom), który na dodatek przez cały rok szkolny więził w ciasnej skrzynce człowieka pod którego się podszywał; |
|||
** Jest też taki, który cierpi na niekontrolowane przemiany w wilkołaka, podczas których atakuje każdego kto się mu nawinie pod łapę; |
|||
** Kolejny wymazuje pamięć uczniom, którzy dowiedzą się, że w rzeczywistości taki z niego czarodziej jak z kulawego piłkarz, a poza tym ma za zadanie chronić uczniów przed czarną magią, mimo że używa magii tak skutecznie, jak analfabeta encyklopedii; |
|||
** Jeszcze inny trzyma Sami-Wiecie-Kogo pod turbanem; |
|||
** Obok szkoły jest las, w którym mieszkają wielkie pająki karmiące swoje dzieci ludźmi oraz centaury linczujące tych, którzy im się narażą; |
|||
** Gajowy wyżej wymienionego lasu, bardzo lubi sprowadzać do szkoły śmiertelnie niebezpieczne zwierzęta (cerbery, smoki, akromantule, hipogryfy, olbrzymy i tym podobne); |
|||
** Możesz zostać zaatakowany przez hipogryfa, który złamie ci rękę (dotyczy tylko debili, którzy nie rozumieją prostego polecenia, aby nie drażnić hipogryfów); |
|||
** Do samej szkoły może dostać się koleś uważany za niebezpiecznego mordercę, który na dodatek umie się zamienić w zwiastującego śmierć, podobnego do pitbula psa, zwanego ponurakiem, a w samej szkole przez 12 lat ukrywa się (jako zwierzątko jednego z uczniów) prawdziwy niebezpieczny morderca. |
|||
** Możesz wykrwawić się na śmierć na podłodze w łazience. |
|||
* Kryteria, według których tiara przydziału przydziela domy, są bardzo zagadkowe. Ron i inni Weasley'e trafiali zawsze do Gryfindoru, zamiast do Hufflepuffu, mimo, że nie byli zbyt odważni, ale na pewno byli towarzyscy. Ravenclaw to dom dla najmądrzejszych, a mimo tego ani Hermiona ani Dumbledore ani McGonagall tam nie trafili. Podobnie Neville nie dość, że dużo bardziej pasował do Hufflepuffu niż do Gryfindoru, to nawet sam poprosił tiarę o przydzielenie go do Hufflepuffu, czego ta nie spełniła, choć zrobiła to w przypadku Harry'ego, który powinien trafić do Slytherin'u. Ponadto, każdy z Huncwot'ów trafił do Gryfindoru, mimo że każdy z nich dużo lepiej nadawał się do Slytherinu. Rogacz był dalekim potomkiem samego Salazara Slytherina – założyciela tego domu – a jego syn o mało tam nie trafił. Łapa pochodził z rodziny, której wszyscy członkowie (nawet ci, którzy podobnie jak on byli „zdrajcami krwi”, na przykład kuzynka Andromeda lub brat Regulus) zawsze trafiali do Slytherinu. Glizdogon był wyznawcą idei czystej krwi i został później śmierciożercą, co było bardzo typowe dla członków Slytherinu. Lunatyk natomiast był świetnym znawcą czarnej magii, a nawet był nią skażony (i dlatego szukał wiedzy o niej, aby się przed nią bronić), a duża wiedza na temat czarnej magii, była cechą wyróżniającą członków Slytherinu. |
|||
* W młodości Voldemort pomylił perony, ale nie stać go było na wózek, który zamortyzowałby uderzenie w mur, przez co stracił nos. |
|||
* Zgredek to poprzednie wcielenie [[Yoda|Mistrza Yody]]. |
|||
* Jeden z głównych bohaterów jest rudy i zawsze ma pecha. Niech to będzie przestroga! |
|||
* Rodzina Weasley'ów jest doskonałym dowodem na to, że głupota jest dziedziczna, bowiem żaden z członków tej dziewięcioosobowej rodziny nie zdziwił się, że ich szczur ma dwanaście lat i nie przejawia żadnych oznak starzenia. |
|||
* Voldemort jest głupi jak but i nawet nie pomyśli o tym, żeby spróbować zabić Harry'ego nożem, czy inną [[cegła|cegłą]]. |
|||
* Dumbledore ma wybiórczą amnezję, bo chociaż pamięta o wielu ważnych sprawach, to dopiero pod koniec piątego tomu przypomniał sobie, że warto byłoby dowiedzieć się jak najwięcej o przeszłości Toma Riddle'a. |
|||
* Harry po swoich przygodach postanowił się zmienić i zaczął praktykę jako gość chodzący z tacą po kościele. |
|||
* Hermiona urodziła dwójkę rudych dzieci. Tak, wszyscy jej współczujemy, ale Ron przynajmniej nie musi robić testów na ojcostwo. |
|||
* Niech historia Ron'a będzie pocieszeniem dla wszystkich facetów. Taki głupi rudzielec, a taką laskę zaliczył. |
|||
* Za pomocą zmieniacza czasu można by zabić SWK jak jeszcze srał w pieluszki, uratować rodziców Harry'ego, <del>zabić Lady Gagę przed nagraniem ''Bad Romance''</del>, a tymczasem został użyty do chodzenia na dodatkowe lekcje. |
|||
* Póki nie masz skończonych siedemnastu lat, nie wolno ci czarować poza Hogwartem, a Hermiona (która przeczytała o świecie czarodziejów wszystkie książki plus jedną) o tym nie wspomina, a co lepsze, sama czaruje w pociągu, na Ulicy Pokątnej, w lesie… |
|||
* Mimo, że w świecie czarodziejów jesteś pełnoletni, kiedy masz siedemnaście lat, to alkoholu i tak nie kupisz do osiemnastki<ref>Nie licząc piwa kremowego którym mogą upijać się trzynastolatkowie</ref>. |
|||
* W jednej z pierdyliarda części Chorego Portiera, jakiś duszek mówił coś o puszczy w Albanii<ref>ALBANIA NIE ISTNIEJE!!!</ref>. |
|||
== |
== Problemy == |
||
[[Plik:Star Wars.jpg|thumb|200px|Powiązania Harry`ego z Gwiezdnymi Wojnami są znane nie od dziś]] |
|||
Czuj się uzależniony, jeśli po przeczytaniu sagi o Harrym Potterze: |
|||
* Panicznie boisz się wycieczek do lasu, tam przecież mieszkają wilkołaki! |
|||
* Na pobliskim dworcu kolejowym wbiegasz kolejno we wszystkie ściany, bo szukasz peronu 9 i 3/4. |
|||
* W pobliskim miasteczku szukasz ceglanego muru, następnie uderzasz we wszystkie cegły kawałkiem drewna, a gdy ktoś cię spyta co robisz, to odpowiadasz, że szukasz ulicy Pokątnej. |
|||
* Chodzisz po lesie w poszukiwaniu jakiś śmieci, przecież któreś z nich to może być świstoklik. |
|||
* Boisz się, gdy ktoś ma przy sobie patyk. |
|||
* Panicznie się boisz, że ktoś połamie twój patyk. |
|||
* Chodzisz na przesłuchania, gdzie przykuwają cię do krzesła. |
|||
* Nienawidzisz starszych pań w różowych swetrach. |
|||
* Turlasz się po korytarzu szkolnym trzymając się za czoło i krzycząc: ''On jest blisko. Voldemort jest blisko!'' |
|||
* Nienawidzisz woźnego<ref>tymbardziej jego kota</ref>. |
|||
* Masz kolegę który jest niski brzydki i ma wielkie uszy. Gdy cię spotka zwraca się do ciebie „sir” i mówi o sobie w trzeciej osobie. |
|||
* Nie dziwi cię człowiek latający na miotle. |
|||
* Na czole wypalasz sobie bliznę w kształcie błyskawicy i krzyczysz: ''Jestem czarodziej, nie jakiś podrabianiec!''. |
|||
* Masz sowę, która umie nosić listy. |
|||
* Nosisz szaty czarodzieja i okrągłe okulary. |
|||
* Szukasz Lorda Voldemorta. |
|||
* Kiedy usłyszysz nazwisko Sam-Wiesz-Kogo dostajesz gęsiej skórki i krzyczysz: ''Przestaniesz wreszcie wypowiadać JEGO imię?!'' |
|||
* Zawsze najlepsze przygody przydarzają ci się pod koniec roku szkolnego. |
|||
* Nie jeździsz do szkoły autobusem, tylko latającym samochodem. |
|||
* Nie znosisz nauczyciela od chemii. |
|||
* Kiedy denerwuje cię młodsze rodzeństwo, krzyczysz (w myślach, oczywiście) ''levicorpus!''. |
|||
* Włamujesz się do banku, wynosisz kubek dyrektora i drzesz się do swoich ziomków: ''to czara Helgi Hufflepuff, łapcie!'' |
|||
* Znajdujesz w kiblu cudzy pamiętnik i twierdzisz, że cię opętał. |
|||
* Stukasz patykiem w pustą kartkę i mówisz konspiracyjnym tonem "przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego". |
|||
* Nienawidzisz swojego wujostwa. |
|||
* Siedzisz w kanałach i walczysz z przeklętą gadziną, gdy nagle przylatuje do ciebie ptak z czapką i mieczem. |
|||
* Bez przerwy chadzasz na pogawędki do dyrektora twojej szkoły i poznajesz jego wspomnienia. |
|||
* Nie bierzesz ze sobą do piwnicy latarki – po co, przecież zawsze możesz rzucić ''lumos''. |
|||
* W używanym podręczniku do chemii doszukujesz się pomocnych notatek. |
|||
* Włamujesz się z kumplami do Ministerstwa Edukacji Narodowej, przebierasz się za jakiegoś urzędasa i próbujesz wykraść naszyjnik pani Kluzik-Rostkowskiej. |
|||
* Walczysz ze smokiem, który znosi złote jajka, po czym kąpiesz się ze złotym jajem w wannie. |
|||
* Nie uczęszczasz na kurs prawa jazdy, przecież wolisz mieć licencję na teleportację. |
|||
* Przyłapawszy kogoś na kradzieży krzyczysz doń: ''ześlą cię do Azkabanu, a tam zajmą się tobą dementorzy!'' |
|||
* Zarzucasz na siebie stary płaszcz i twierdzisz, że w tej pelerynie – niewidce nikt nie może cię zobaczyć. |
|||
* Podkradasz z kantorka przy sali chemicznej formaldehyd, cyjanowodór, kwas solny i potas, mieszasz to w garnku, wrzucasz kłaki jakiegoś grubasa z IIc, wypijasz sporządzoną miksturę i sądzisz, ze wyglądasz dokładnie jak ten grubas z "drugiej ce". |
|||
* Masz pojebanego belfra, który zamienia twoich wrogów w zwierzaczki. |
|||
* Na biologii wojujesz z żarłocznymi roślinkami. |
|||
* Wchodzisz do kibla i spłukujesz wodę twierdząc, że chcesz się dostać do Ministerstwa Magii. |
|||
* Wchodzisz do kominka, rzucasz w ogień mąkę i krzyczysz: ''<del>NA PRZEKĄTNĄ</del> NA POKĄTNĄ!'' |
|||
* Rodzice nakrywają cię w nocy w łazience jak wpatrujesz się w lustro twierdząc, że widzisz swoją zmarłą mamę i zmarłego tatę za sobą. |
|||
* Byłych UBeków wyzywasz od Śmierciożerców. |
|||
* Na meczu piłki nożnej drzesz się: ''ależ ten Krum lata!'' |
|||
* Na powitania swoich znajomych dziwisz się i pytasz grubego kolegi: ''skąd oni wszyscy mnie znają?'' |
|||
* Pytasz swojego chrzestnego, czy możesz z nim zamieszkać. |
|||
* Włazisz na biwaku do dużego namiotu i mówisz ''jak ja kocham magię!'' |
|||
* Macasz wszystkie kamienie poszukując tego jednego – Kamienia Wskrzeszenia. |
|||
* Gdy widzisz trzylatka wymachującego patykiem, uciekasz przed nim, bojąc się, że rzuci na ciebie jakieś groźne zaklęcie. |
|||
* Zarzucasz na siebie prześcieradło i z myślą, że jesteś niewidzialny idziesz do pokoju przebierającej się siostry. |
|||
* Krzyczysz ''Avada Kedavra'' usuwając pliki z komputera. |
|||
* Krzyczysz ''Avada Kedavra'' grając w Slendermana. |
|||
* Próbujesz zabić łysego gostka, który utracił nos w wypadku samochodowym. |
|||
* Nie mówisz szeptem kiedy wyznajesz jakiemuś gościowi sekret. Po co, wystarczy rzucić Muffliatto. |
|||
* Kiedy nakryjesz swojego największego wroga w łazience (w płaczu), wyjmujesz patyk i krzyczysz „Sectunsempra!”. |
|||
* Bierzesz jakąś białą kulkę i wrzeszczysz, że to „przepowiednia”. |
|||
== Zobacz też == |
|||
Sielanka się skończyła, bo Standardowe Umiejętności... a nie. Przepraszam, to było później. Z więzienia zbiegł [[Syriusz Black]], który udusił jednym pierdem trzynastu [[amnezjator|amnezjatorów]] i [[mugol|mugola]]. Niczym w telenoweli brazylijskiej Harry dowiaduje się, że ten [[animag]] jest jego ojcem chrzestnym! Harry wpada w depresję i zaczyna się ciąć, ale wpada później w lepszy pomysł. Nie wiadomo z jakich powodów ubzdurał sobie, że to Black wrobił jego rodziców w aferę narkotykową (Harry "zapomina", że sam na nich doniósł) i chciał zemsty, śmierci Syriusza. Poza tym Pani Norris urywa kontakty, bo brzydzi się spotykać z takim "co ma w rodzinie psa"; przez to Harry traci dobrego zwiadowcę w szkole. Poza tym młody Potter dowiaduje się, że kiedyś w szkole istnieli tajemni Huncwoci, sekta, okalana złą sławą i że Syriusz wcale nie jest mordercą. Rozpoczyna się wyścig z czasem, kto pierwszy złapie seryjnego zabijakę? Co ma z tym wspólnego Hermiona (no właśnie. Co, bo sobie nie przypominam?)? Czy Harry uratuje swojego ojca chrzestnego??? Dowiecie się w następnym odcinku. |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Blizna skończy z Harrym Potterem|Blizna skończy z Harrym Potterem]], [[NonNews:Jest nowy Harry Potter!|Jest nowy Harry Potter!]], [[NonNews:Nowy Harry Potter bije rekordy|Nowy Harry Potter bije rekordy]]|y}} |
|||
* [[Albus Dumbledore]] |
|||
==IV rok w Hogwarcie== |
|||
* [[Harry Potter (postać)]] |
|||
* [[Lord Voldemort]] |
|||
Rozpoczyna się Turniej Trójmagiczny, w którym czternastoletni już Harry musiał wziąć udział, gdyż wrobił go nijaki [[Alastor Moody]] alias [[Barty Crouch Junior]]. Harry bez większych problemów pokonuje smoka i ratuje [[ludzie|człowieków]], topiących się nawzajem w mętnych odmętach jeziora. Problemy zaczynają się gdy musi pokonać swój lęk w postaci [[klaustrofobia|klaustrofobii]], o której nikt nie wie, bo nikomu nie raczył mały książe tego powiedzieć. Harry Potter mężnie znosi zgniatające go ściany labiryntu i przy cennym, kończącym sprawę pucharze [[kłótnia|kłóci]] się z [[Cedrik Diggory|Cedrikiem Diggorym]] o to kto go podniesie. Wynika z owej sprzeczki zajadła [[bójka]], w której obaj panowie pobili się i złapali puchar w tym samym momencie, o dziwo. Ced ginie, Voldemort się odradza a Harry wygrał główną nagrodę w totolotka i pozwolono mu opuścić przyjęcie z okazji powrotu Czarnego Pana. Potem Harry i Draco zaprzyjaźniają się i zdawać by się mogło, iż ta miłość (przyjacielska!!! Bez skojarzeń mi tutaj) dotrwa do końca świata i dwa dni dłużej. |
|||
==V rok w Hogwarcie== |
|||
Harry zakłada GV - Gwardię Voldemorta. Niestety pomyliły mu się trochę nazwiska, ale i tak nikt z zatwardziałych, mogących przenosić góry swym wzrokiem i mózgiem kujonów nie zauważył różnicy. Draco pierwszy wpisuje się na listę antyumbridge'ową. A cała ta afera z nielegalnym zakonem przez piękną, wysportowaną portmonetkę, co ją zbyt często mylą ze świnią w peruce i Miss Światowej Sławy o tytule Absurdalnie i Niedorzecznie Najpiękniejsza Panna Na Świecie, Której Wały Tłuszczu Wylewają Się I Nieważne Jaką Założy Kreacje, profesor [[Dolores Umbridge]]! No i Dumbledore reaktywuje [[Zakon Feniksa|Zakład o Feniksa]], polegający na przeciągnięciu Voldemorta na Stronę Światłości (czyli tę przeciw [[Ministerstwo Magii|Ministerstwu Magii]]) i przekonaniu go, że jednak nawet w jego sześćdziesięcioletnim serduszku tli się iskra [[miłość|miłości]], czekająca na to aby ją ktoś [[ogień|rozpalił]]. Ale zanim nastąpi owy "piękny" moment Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać chce wykraść piłkę do [[golf|golfa]], tajną broń, mogąca zniszczyć Harry'ego Pottera jednym celnym strzałem w jego czółko [[kij golfowy|kijem golfowym]]. Gdy Dochodzi do walki o białą kulkę w Ministerstwie, Neville zgniata ja swoją du... swym tyłkiem. [[Bellatrix Lestrange]] morduje Syriusza (nie potwierdzono tego naukowo) i Harry biegnie się zemścić. Po bardzo efektywnej walce Voldemort.vs.Dumbledore (wkrótce będzie można podziwiać ją na dużym ekranie, chyba, że wytną tą scenę "z braku czasu"), ten pierwszy musi brać nogi za pas, bo do pracy powoli zwalają się [[politycy|robole]]. Wszechogarniający strach rozpanoszył się po wieści o zmartwychwstaniu czarnoksiężnika. |
|||
==VI rok w Hogwarcie== |
|||
Harry chodzi z jakąś rudowłosą zdrajczynią krwi. Draco dostaje zadanie od Tego, Który Ma Takie Mroczne Imię polegające na kupieniu chleba mączki świętojańskiej i zabiciu Albusa Percivala Wulfica Briana Dumbledore'a. A owy dziadek przekazuje jakby nigdy nic całą przeszłość Lorda Voldemorta mediom aby mogły powyśmiewać pluszaki, z którymi Pan Ciemności za młodu sypiał (i ciągle sypia). Miała to być niby zachęta do przyłączenia się Sami-Wiemy-Kogo do Zakładu o Feniksa, ale wszyscy wiemy co to [[skleroza]] czy tam inny [[uwiąd starczy]]. Następnie Dumbledore z Harrym na czele wyruszają na odnalezienie HorychKusów, siedmiu przytulanek (w której jedną ma sam Lord), po których zniszczeniu Czarny Pan popadnie w 'deprechę' i będzie nim łatwo manipulować by przyłączył się do wojny przeciw Ministerstwu. Obaj panowie znajdują pierwszą maskotkę, ale Dumbledore musiał się poświęcić i wypić sok pomidorowy z koncentratów. Ledwo żywi od tego smrodu teleportują się na Wieże Astronomiczną, gdzie Snape i Dracon wchodzą na wieżę przy okazji niechcący spychając klapą Dumbldore'a, który nie był na to przygotowany i zabił się po bliskim spotkaniu z ziemią. Jego ciało wrzucono do rowu przy Hogarcie, bo sam zawsze powtarzał, iż chce spocząć na terenie tego właśnie zamku. |
|||
==Zobacz też== |
|||
{{cytaty}} |
|||
* [[Barry Trotter]] |
|||
* [[Tania Grotter]] |
|||
[[Kategoria:Harry Potter]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Harry Potter}} |
|||
[[da:Harry Potter]] |
[[da:Harry Potter]] |
||
[[de:Harry Potter]] |
[[de:Harry Potter]] |
||
[[el:Χάρι Πότερ]] |
[[el:Χάρι Πότερ]] |
||
[[en:Harry Potter ( |
[[en:Harry Potter (books)]] |
||
[[es:Harry Potter (Libros)]] |
[[es:Harry Potter (Libros)]] |
||
[[fi:Harry Potter]] |
[[fi:Harry Potter]] |
||
[[fr:Harry Potter]] |
[[fr:Harry Potter]] |
||
[[he:הארי |
[[he:הארי פוטרומן]] |
||
[[id:Harry Potter]] |
|||
[[it:Harry Potter]] |
[[it:Harry Potter]] |
||
[[ja:ハリー・ポッター]] |
[[ja:ハリー・ポッター]] |
||
[[ko:해리 포터]] |
[[ko:해리 포터]] |
||
[[nl:Harry Potter]] |
[[nl:Harry Potter]] |
||
[[ |
[[pl:Harry Potter]] |
||
[[pt:Harry Potter (personagem)]] |
|||
[[ru:Гарри Поттер]] |
[[ru:Гарри Поттер]] |
||
[[th:แฮร์รี่ ฟักเกอร์]] |
|||
[[tr:Harry Potter]] |
|||
[[zh:哈利泼特]] |
|||
[[zh-tw:哈利跛特]] |
|||
[[Kategoria:Harry Potter| ]] |
Aktualna wersja na dzień 00:23, 9 kwi 2023
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
Zaprawdę powiadam Wam, bracia i siostry: Potter smaży się w piekle.
- Ksiądz na religii o Harrym Potterze
Uuu, jestem strasnym carnoksieznikiem!
- Twój młodszy brat po przeczytaniu mu na głos tej książki
Harry Potter – seria siedmiu opasłych tomiszczy autorstwa Joanne Kathleen Rowling, opowiadająca o trzech młodych satanistach. W docelowym użytku miały to być książki, w praktyce mają świadczyć o oczytaniu właścicieli, zapychając ich półki[1].
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Fabuła kręci się głównie wokół ratowania świata przez Harry'ego Pottera. By nie odstraszyć potencjalnych czytelników od prawdziwego, satanistycznego przesłania serii, pani Rowling dodała parę wątków edukacyjnych i wychowawczych. I tak na przykład, nie czytamy o kolejnych morderstwach popełnianych przez panią Weasley, ale o nudnym i moralizującym wykładzie Hermiony na temat emancypacji skrzatów domowych.
- Prolog – Lord Voldemort zabija rodziców Harry'ego, a następnie próbuje samego Pottera. Niestety mu nie wychodzi, tylko robi mu piorun na czole. Voldi umiera[2]. Harry zostaje zaś podrzucony na wycieraczkę Dursleyów.
- Heniek Garncarz i Kamień fizjologiczny – Harry trafia do Hogwartu, poznaje parę osób i ratuje świat przed złym profesorem Quirellem z Voldemortem schowanym pod turbanem.
- Heniek Portret i Koperta Pieniędzy – „Chłopiec, który przeżył” spędza wakacje w Norze, idzie ponownie do Hogwartu i po raz kolejny ratuje świat, tym razem przed Tomem Riddlem – nastoletnim wcieleniem Sami-Nie-Wiecie-Kogo (i zabija Bazyliszka, czy kogoś tam).
- Heniek Portier i Wieśniak z Pakistanu – Potter ogląda wiadomości w TV, ucieka od kochanego wuja i ciotki, idzie do Hogwartu, uwalnia swojego ojca chrzestnego i ratuje świat[3].
- Harem Portal i Czarna Orgia – nasz bohater idzie na mistrzostwa świata w quidditchu i dostaje miejscówkę w jakimś turnieju. Niestety, nie udało mu się uratować świata – Czarny Pan był sprytniejszy i zorganizował wielki comeback.
- Horry Portfel i Zgon Sfinksa – Potter po raz piąty trafia do Hogwartu, prosto pod opiekuńcze skrzydła pani Imbryk i ratuje świat przed wrednym Lordem Volwtemorde. Znowu.
- Heineken Porter i Ksiądz Półgłupi – Harry jest już weteranem Hogwartu. Podczas tajnych spotkań w gabinecie Dumbledore'a poznaje mroki historii Riddle'a. Potem widzi, jak Dumb umiera, a on sam postanawia zniszczyć jakieś kiczowate gadżety.
- Chory Pioter i Zsyp na Śmieci – tym razem (zgadnijcie kto!) nie trafia do Hogwartu, ale z kumplami włóczy się po lasach, szukając horkruksów i kolejno je niszcząc. By dodać dramatyzmu Harry okazuje się siódmym horkruksem i daje się trafić Avadą, ale jak to Harry Potter – nie umiera, i oczywiście ratuje świat.
W epilogu dowiadujemy się, że Harry ma z Ginny troje dzieci, Hermiona i Ron dwoje, tleniony blondyn jedno, a reszta rozkłada się na cmentarzu. Hermiona do dziś zdradza Rona z Draconem (zawsze lubiła rypniętych i na swój sposób mhrocznych Ślizgonów).
Zaklęcia[edytuj • edytuj kod]
- Aquamenti – wytwarza wodę wylatującą z różdżki. Przy zwiększonym użyciu, można zapełnić wodą cały
basenStadion Narodowy. - Alohomora – gdyby można było użyć tego zaklęcia w rzeczywistości, to wszystkie banki zostałyby zamknięte. Otwiera w sekundę każdy zamek, nieważne czy do drzwi, czy do pancernego sejfu.
- Anapneo – refundowane przez służbę zdrowia. Działa podobnie do inhalatora, tylko że mocniej.
- Anteoculatia – używane na jeleniach w okresie godowym. Dzięki niemu, określenie mieć rogi nabierze nowego znaczenia.
- Aqua Eructo – kopia Aquamenti. Zasada i sposób działania identyczne, tylko nazwa inna.
- Ascendio – zaklęcie, które rozumieją jedynie osoby, które uważały na lekcjach Dynamiki. Zaklęcie wyrzuca cię w powietrze niczym armata kulę.
- Avada Kedavra – tu zaczyna się poważny temat. Najgorsze z najgorszych zaklęć. Wystarczy wymówić nazwę, a delikwent pada sztywny.
- Avis – tworzy ptaki gatunku nieznanego, które działają jak balony – wybuchają przy kontakcie ze ścianą.
- Baubillous – tworzy dokładnie to, co Harry ma na czole po pamiętnym spotkaniu z Oplem.
- Bombarda – wolne elektrony zapieczętowane w granacie. To, co ono robi, chyba tłumaczyć nie trzeba.
- Bombarda Maxima – używane najczęściej przez terrorystów. Mocniejsza wersja poprzedniczki.
- Cave Inimicum – wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Zaklęcie przyjazne camperom.
- Chłoszczyść – mimo dość dziwnej nazwy jest to podstawowe zaklęcie każdej kury domowej. Wyczyści wszystko, co napotka.
- Colloportus – zamyka wszelkie rzeczy pokroju zamków. Jest totalnie bezużyteczne, bo przedmiot można znowu otworzyć Alohomorą.
- Confundus – zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje napotkanych osobników.
- Conjunctivitis – zasada działania jest banalna, delikwent zostaje oślepiony jakby dostał latarką po oczach w środku nocy.
- Cruciatus – jedno z trzech zaklęć niewybaczalnych. Musisz naprawdę chcieć, aby ktoś cierpiał, bo inaczej urok nie zadziała. Jednak gdy już zadziała, to ofiara będzie wręcz prosić o śmierć.
- Deletrius – bardzo dziwne zaklęcie gdyż usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
- Densaugeo – niezwykle obleśne zaklęcie, wydłuża bowiem przednie zęby.
- Drętwota – oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet urwanie filmu. Jedno z najbardziej użytecznych w walce i pojedynkach, bo unieszkodliwia przeciwnika, ale go nie zabija. Niestety nie powoduje trwałych obrażeń ciała.
- Duro – używane, gdy chłopak chce poznać sekrety z pamiętnika swojej dziewczyny. Zamienia przedmioty w kamień.
- Enervate – używane w placówkach, którymi opiekuje się NFZ. Uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Rennervate. Cofa również skutki zaklęcia Drętwota.
- Engorgio – potrafi powiększyć każdy przedmiot od wielkich rozmiarów. Byłoby świetne do powiększania złota… Gdyby rzeczy powiększone nie były bezwartościowe.
- Erecto – stawia
fujaręnamiot wielkości kilku domów. - Zaklęcie Patronusa (Expecto Patronum) – zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja, stosowany do obrony przed najobrzydliwszymi i najokropniejszymi stworami czyli dementorami. Przyjmuje postać ulubionego zwierzęcia danej osoby. Ku trwodze uczniów nie działa na nauczycieli.
- Zaklęcie Rozbrajające (Expelliarmus) – służy do wyrywania różdżki z ręki przeciwnika. Dzięki niemu różdżka staje się posłuszna temu, który rzucił zaklęcie. Ulubione zaklęcie Pottera, użyte przez niego więcej razy niż pozostałe zaklęcia razem wzięte.
- Expulso – zasada działania podobna do skutków ataku olbrzyma, odrzuca przeciwnika na dobre kilka metrów.
- Ferula – kolejne zaklęcie refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W magiczny sposób opatruje rany powstałe w wyniku niekontrolowanego zderzenia z ciałem obcym.
- Zaklęcie Fideliusa – w cholerę długie i złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej „Strażnikiem Tajemnicy”, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam ochroniarz zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Nawet jeżeli podamy delikwentowi eliksir długiego języka.
- Finite – zaklęcie pokroju „i to wszystko”, powoduje zakończenie niektórych zaklęć[4].
- Flagrate – stosowane przez Krzyżaków w czasach ich świetności. Oznacza różne obiekty ognistym krzyżem.
- Flagrante – zaklęcie które sprawia, że powierzchnia zamienia się w powłokę teflonową żelazka. Obiekt pod wpływem uroku staje się gorący jak diabli.
- Flippendo – umocniona wersja Depulso. Z siłą dorosłego olbrzyma przesuwa ciężkie obiekty.
- Furnunculus – zaklęcie o niemożliwej do wymówienia nazwie. Na twarzy nieszczęśnika pojawiają się białe krosty i piekące bąble, jak po ukąszeniu przez szerszenia azjatyckiego.
- Gemino – zaklęcie które powoduje bezkarne rozmnażanie się obiektów, na które urok został rzucony. Niestety każdy duplikat jest bezwartościowy, więc o rozmnażaniu naszego majątku poprzez zwiększanie złota można zapomnieć.
- Glacius – zmienia stan skupienia wody z ciekłego na stały, bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry.
- Glisseo – zaklęcie prasownicy pneumatycznej, wygładza nawet bardzo duże, pokrzywione obiekty, takie jak krzywe schody.
- Zaklęcie gaszące – zaklęcie namiętnie używane przez
NFZstrażaków. Zgasi nawet pożar puszczy amazońskiej. - Harmonia Nectere Passus – używane jedynie przez tego cwela z blond włosami w celu naprawienia szafki zniknięć. Musiał się nieludzko napracować, skoro płakał gdy naprawiał ową szafkę.
- Homenum Revelio – zaklęcie pozwalające wytropić upierdliwego campera. Ujawnia ludzką obecność w okolicy.
- Immobulus – slow motion w wersji czarodziei, zwalnia każdy trafiony obiekt.
- Imperius – ostatnie zaklęcie niewybaczalne, służące do całkowitego przejęcia kontroli nad inną istotą. Każde użycie kończy się dożywociem w Azkabanie. Tłumaczenie się, że było się pod efektem zaklęcia było stosowane jako wymówka po I wojnie czarodziejów w podobny sposób jak szantaże w PRL-u.
- Impervius – bardzo dobre do trolowania. Nadaje bowiem przedmiotowi właściwości odpychające, działające za każdym dotknięciem delikwenta.
- Inanimatus Conjurus – zaklęcie o nieznanym działaniu[5].
- Jęzlep – zaklęcie na wyjątkowo upierdliwe gaduły. Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia.
- Zaklęcie Kameleona – kolejne camperskie zaklęcie. Kamufluje przedmiot lub żywą istotę.
- Zaklęcie Linii Wieku – tworzy cienką, lśniącą linię, która może być przekroczona tylko przez osoby w określonym wieku, której przekroczenie powoduje wyrośnięcie zajefajnych, długich bród Gandalfa.
- Locomotor – służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego.
- Lumos – zaklęcie będące substytutem latarki. Używane namiętnie na nocnych latarniach.
- Meteourok Recanto – pomaga synoptykom w zmienianiu pogody.
- Morsmorde – nie, nie zamienia mordy na tą którą ma mors, ale wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wunsz.
- Muffliato – zaklęcie które najczęściej doprowadza do szału rażonego nim nieszczęśnika. Sprawia, że osoba słyszy tylko nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
- Obscuro – sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Idealne do zabawy w ciuciu babkę, ewentualnie w BDSM.
- Obliviate – zaklęcie zapomnienia. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci nieszczęśnika na którym zaklęcia użyto.
- Orchideus – Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. Nie są jednak używane na pogrzebach, maja bowiem właściwości bojowe. Mogą ranić magiczne zwierzęta.
- Oppugno – zmusza jakąkolwiek żywą istotę do ataku na inną osobę. Całkiem przydatne choć rzadko spotykane.
- Zaklęcie parasola – wyczarowuje magiczny parasol[6].
- Petrificus Totalus – zwany swojsko „zaklęciem wątróbki”. Powoduje, że ciało delikwenta na który zaklęcie zostało rzucone sztywnieje.
- Peskipiksi Pesternomi – być może[7] poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta. Nie wiadomo czy tak jest, bo użył go tylko Lockhart który znany był z małych zakłamań do swoich umiejętności.
- Portus – zamienia dany obiekt w tak zwany „świstoklik”, czyli swego rodzaju magiczny teleport. Zaklęcie spotykane na tabliczka w Minecrafcie.
- Priori Incantatem – wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
- Protego Totalum – sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Po za tym nic ciekawego.
- Zaklęcie Proteusza – czar całkowicie niewerbalny. Powoduje zależne zmiany: przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Można to w skrócie nazwać zaklęciem zakaźnym.
- Piertotum Lokomotor – ożywia posągi, zbroje, rzeźby i inne takie. Użyte do obrony Hogwartu.
- Relashio – sprawia, że z różdżki strzelają iskry, można go użyć do poparzenia osoby lub do na przykład spalenia łańcuchów.
- Reparo – wykorzystywane głównie we wszelkiego rodzaju warsztatach. Służy do naprawiania wszystkiego, co się da.
- Repello Muggletum – sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Użyte na przykład na mistrzostwach świata w ichniejszej piłce nożnej.
- Rictusempra – jedno z najczęściej używanych zaklęć na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza – niewidzialna siła łaskocze przeciwnika.
- Sectumsempra – jedno z najbardziej kozackich i zarazem przydatnych na polu walki zaklęć. Powoduje rozległe i głębokie rany cięte jak róże na ciele. Ciekawostką jest to, że odkrył je Snape[8].
- Slugulus Eructo – osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że wymiocinami są ślimaki. Świetne do ośmieszenia publicznego.
- Szatańska Pożoga – zaklęcie czarnej magii o mocy tak silnej, że jest w stanie zniszczyć horkruksy. Czar nie polecany dla nOObów, bo można spalić siebie, kolegów i pokój wielkości Archiwum Stolicy Apostolskiej.
- Tarantallegra – czar o niemożliwej do wymówienia nazwie. Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wygibasy jakby opętał go naćpany klaun. Jedynie Finite jest wstanie uwolnić nieszczęśnika przed przerwaniem rdzenia kręgowego.
- Tergeo – zaklęcie odkurzacza, usuwa wszystkie niepożądane kurze i kocury, których żadna kura domowa nie może normalnie wysprzątać.
- Upiorogacek – niezwykle użyteczne na klasowych postrachach. Wywołuje okropne lęki, fobie i inne wszelakie. Należy jedynie uważać, aby nieszczęśnik nie popełnił samobójstwa, bo wtedy cała wina idzie na nas.
- Waddiwasi – każda dziura temu zaklęciu niestraszna. Zarówno taka, jak i taka.
- Wingardium Leviosa – czar wynaleziony przez ufoludki, które miały dość niesamowitej grawitacji na Ziemi i postanowiły stworzyć coś, co pozwoli im łatwiej przenosić obiekty. Źle wymówione może doprowadzić do eksplozji i ośmieszenia.
- Zaklęcie wprowadzające w upojny trans – można to nazwać eliksirem miłosnym zaklętym w różdżce. Używane przez wszelakiej maści dziwki, prostytutki i osoby, które chcą mieć jakąś miłość.
Satanizm w HP[edytuj • edytuj kod]
Nie od dzisiaj Harry budzi kontrowersje. Antyfani chętnie dowodzą, że Harry i jego przyjaciele to sataniści. Oświecają również nieświadomych rodziców, co do treści zawartych w książkach – przecież w HP są regularnie odprawiane rytuały satanistyczne (gotowanie przez panią Weasley zupy cebulowej, czarne msze), imprezki na początek i koniec roku szkolnego, zbiorowe samobójstwa (mecze quidditcha) i inne.
Satanizm objawia się w książkach o Harrym Potterze niemal wszędzie. Według księży powodem jest to, że w książkach tych nie ma ani jednej szczęśliwej chwili. Wszystko pokazuje świat jako ten zły. Na stronie 666 tomu Harry Potter i Insygnia Śmierci, zakodowana jest instrukcja przywoływania demonów i opis zbiorowej orgii z olbrzymami, ku czci szatana. Strona 666 w tomie Harry Potter i Czara Ognia zawiera szczegółowy spis składników na zupę z czarnego kota.
Komunizm w HP[edytuj • edytuj kod]
Oprócz jawnego satanizmu, zawartego w książkach o Harrym Potterze, opowieść ta otwarcie propaguje ustrój komunistyczny. Uczniowie żyją w Hogwarcie – wielkiej komunie – i uprawiają kult jednostki, swojego dyrektora dyktatora Dumbledore`a. Uczniowie ze Slytherinu obrazowani są na bumelantów, bikiniarzy i wrogów narodu. Weasleyowie to typowa komunistyczna rodzina z pracującym ponad siły ojcem-stachanowcem na czele, natomiast Malfoyowie to przykład wstrętnej, imperialistycznej elity. W tym ustroju nie brakuje też klasy robotniczej, czyli skrzatów, nierzadko wyzyskiwanych.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Błyskawica (miotła Harry'ego) jest odporna na czarną magię, ale już nie na Accio… Po co czarować miotłę, skoro można ją po prostu przywołać, kiedy gracz jest w górze?
- Quidditch to bardzo uczciwa gra. Każdy kibic może się wtrącić do gry ze swoimi zaklęciami i sędzia nawet nie gwizdnie. Poza tym można przed meczem zaczarować tłuczka tak, żeby się uwziął na konkretnego gracza i podczas meczu również nikt nie zareaguje na to, że tłuczek jakoś sam zmienia kierunek lotu bez czyjegoś odbicia, przy czym zawsze leci w stronę jednego konkretnego gracza.
- W świecie Harry'ego Pottera, jest możliwe ożywienie martwych przedmiotów, dwunastoletnie dziecko umie wyczarować dorosłego i w pełni rozwiniętego węża za pomocą zaklęcia Serpensortia, możliwe jest wyczarowanie stada fruwających ptaków za pomocą zaklęcia Avis, a nawet można stworzyć całą armię ożywionych zwłok (Infernusów) ale wskrzeszanie zmarłych jest już niemożliwe[9].
- Można doprowadzić do zniknięcia kości i jej odrośnięcia w ciągu nocy, aczkolwiek Harry nadal nosi okulary, co wskazuje na nieudolność czarodziejskiej służby zdrowia.
- Kamień filozoficzny był tak dobrze strzeżony, że dostali go trzej pierwszoroczniacy. Już pierwsze drzwi (za którymi siedział cerber o jakże uroczym imieniu Puszek) były zabezpieczone tak dobrymi zaklęciami, że otworzyła je uczennica na pierwszym roku, która o zaklęciu Alohomora dowiedziała się w ramach ciekawostki i prawdopodobnie przy tych drzwiach użyła go po raz pierwszy (co ciekawe – następne drzwi do których trzeba było złapać latający klucz, już nie dały się tak łatwo otworzyć).
- Dumbledore zatrudnił charłaka, by sprzątał Hogwart w tradycyjny sposób, mimo że sam umiał wysprzątać i wyremontować chatę Horacy'ego Slughorna w parę sekund poprzez kilka machnięć różdżką.
- Harry był wychowywany przez wujostwo, które go gnębiło, poniżało, traktowało jak śmiecia i wykorzystywało do najgorszych prac. W rezultacie Harry wyrósł na dzielnego, odważnego, inteligentnego i niezwykle szlachetnego mężczyznę. Czy wiesz już jak najlepiej wychować swoje dziecko?
- Kieł bazyliszka miał moc niszczenia horkruksów. Harry też był horkruksem SWK, a mimo tego po ukąszeniu bazyliszka nadal nim pozostał.
- Wystarczyło podać Veritaserum Syriuszowi, żeby ten nie trafił do Azkabanu za nieswoje zbrodnie, a prawdziwy sprawca został złapany. Jak widać w ministerstwie magii muszą pracować polscy politycy.
- Harry potrzebował od swoich prawnych opiekunów zgody na wyjście do Hogsmeade, mimo że do samej szkoły został zapisany wbrew ich woli.
- Hogwart to najbardziej bezpieczne miejsce na świecie, mimo że:
- Jest tam ogromny trójgłowy pies, który może zagryźć uczniów;
- Oraz książka zdolna opętać tego, który ją znajdzie;
- Tudzież wielki wąż zabijający wzrokiem;
- I magiczna wierzba, która może połamać kości temu, kto się do niej zbliży;
- Podczas gry w Quidditcha można złamać sobie rękę (i przy okazji stracić kości);
- Do szkoły może się włamać troll;
- W korytarzu na trzecim piętrze jest mnóstwo śmiertelnie niebezpiecznych pułapek (na przykład szachy, w których jest się jedną z figur, przy czym jeśli zostaniesz zbity, to na zawsze);
- Czasem do szkoły przylatują „całuśne duchy”, które wysysają dusze;
- Nauczycielka wróżbiarstwa co roku przewiduje śmierć któregoś z uczniów;
- Woźny bardzo lubi stosować średniowieczne tortury na uczniach;
- Uczeń może wbrew swojej woli zostać zmuszony do walki ze smokami, potworami morskimi i pułapkami w labiryncie (nie zostanie zwolniony z tych zadań, mimo że wybrano czterech zamiast trzech zawodników, przy czym ten jeden nie spełnia wymagań, ani nawet nie wykazuje chęci udziału, a przedstawiciele pozostałych dwóch szkół są wkieni, że ta trzecia wystawia dwóch zamiast jednego reprezentanta, przez co ma większe szanse niż pozostałe dwie szkoły, że to jej uczeń zwycięży);
- Do szkoły może się teleportować przez szafki zniknięć banda kolesiów SWK, która morduje dyrektora i część uczniów, a potem doprowadza do szturmu na szkołę przez jeszcze większą bandę kolesiów SWK,
- Część nauczycieli sama należy do powyższego ugrupowania, zatrudniających się po to, by móc zabijać uczniów (a w szczególności pewnego jednego ucznia; ciekawe kogo?), którzy nie są czyści rasowo;
- Inny nauczyciel lubi czarną magię, stosuje mobbing wobec swoich uczniów, był pewien czas jednym z kolesiów SWK, jest przez wszystkich uważany za zdrajcę i sprzymierzeńca Sami-Wiecie-Kogo (a mimo tego cały czas tam pracuje);
- Inna nauczycielka o niepokojących tendencjach sadystycznych bardzo lubi karać nieposłusznych uczniów (czyli takich, którzy chcą się uczyć praktyki, a nie tylko teorii, lub mają rację, gdy nie ma jej nauczyciel) za pomocą szlabanów, truciem ich serum prawdy lub pisaniem po japońsku przy pomocy krwawego pióra;
- Następny z nich karze niegrzecznych uczniów, zamieniając ich w fretki i rzucając nimi na wszystkie strony, a na lekcjach używa czarnej magii (w tym zaklęć niewybaczalnych), nie mówiąc już o tym, że w rzeczywistości jest to wyjątkowo sadystyczny zbiegły więzień i sługus SWK (który siedział za zniszczenie torturami psychiki swoim ofiarom), który na dodatek przez cały rok szkolny więził w ciasnej skrzynce człowieka pod którego się podszywał;
- Jest też taki, który cierpi na niekontrolowane przemiany w wilkołaka, podczas których atakuje każdego kto się mu nawinie pod łapę;
- Kolejny wymazuje pamięć uczniom, którzy dowiedzą się, że w rzeczywistości taki z niego czarodziej jak z kulawego piłkarz, a poza tym ma za zadanie chronić uczniów przed czarną magią, mimo że używa magii tak skutecznie, jak analfabeta encyklopedii;
- Jeszcze inny trzyma Sami-Wiecie-Kogo pod turbanem;
- Obok szkoły jest las, w którym mieszkają wielkie pająki karmiące swoje dzieci ludźmi oraz centaury linczujące tych, którzy im się narażą;
- Gajowy wyżej wymienionego lasu, bardzo lubi sprowadzać do szkoły śmiertelnie niebezpieczne zwierzęta (cerbery, smoki, akromantule, hipogryfy, olbrzymy i tym podobne);
- Możesz zostać zaatakowany przez hipogryfa, który złamie ci rękę (dotyczy tylko debili, którzy nie rozumieją prostego polecenia, aby nie drażnić hipogryfów);
- Do samej szkoły może dostać się koleś uważany za niebezpiecznego mordercę, który na dodatek umie się zamienić w zwiastującego śmierć, podobnego do pitbula psa, zwanego ponurakiem, a w samej szkole przez 12 lat ukrywa się (jako zwierzątko jednego z uczniów) prawdziwy niebezpieczny morderca.
- Możesz wykrwawić się na śmierć na podłodze w łazience.
- Kryteria, według których tiara przydziału przydziela domy, są bardzo zagadkowe. Ron i inni Weasley'e trafiali zawsze do Gryfindoru, zamiast do Hufflepuffu, mimo, że nie byli zbyt odważni, ale na pewno byli towarzyscy. Ravenclaw to dom dla najmądrzejszych, a mimo tego ani Hermiona ani Dumbledore ani McGonagall tam nie trafili. Podobnie Neville nie dość, że dużo bardziej pasował do Hufflepuffu niż do Gryfindoru, to nawet sam poprosił tiarę o przydzielenie go do Hufflepuffu, czego ta nie spełniła, choć zrobiła to w przypadku Harry'ego, który powinien trafić do Slytherin'u. Ponadto, każdy z Huncwot'ów trafił do Gryfindoru, mimo że każdy z nich dużo lepiej nadawał się do Slytherinu. Rogacz był dalekim potomkiem samego Salazara Slytherina – założyciela tego domu – a jego syn o mało tam nie trafił. Łapa pochodził z rodziny, której wszyscy członkowie (nawet ci, którzy podobnie jak on byli „zdrajcami krwi”, na przykład kuzynka Andromeda lub brat Regulus) zawsze trafiali do Slytherinu. Glizdogon był wyznawcą idei czystej krwi i został później śmierciożercą, co było bardzo typowe dla członków Slytherinu. Lunatyk natomiast był świetnym znawcą czarnej magii, a nawet był nią skażony (i dlatego szukał wiedzy o niej, aby się przed nią bronić), a duża wiedza na temat czarnej magii, była cechą wyróżniającą członków Slytherinu.
- W młodości Voldemort pomylił perony, ale nie stać go było na wózek, który zamortyzowałby uderzenie w mur, przez co stracił nos.
- Zgredek to poprzednie wcielenie Mistrza Yody.
- Jeden z głównych bohaterów jest rudy i zawsze ma pecha. Niech to będzie przestroga!
- Rodzina Weasley'ów jest doskonałym dowodem na to, że głupota jest dziedziczna, bowiem żaden z członków tej dziewięcioosobowej rodziny nie zdziwił się, że ich szczur ma dwanaście lat i nie przejawia żadnych oznak starzenia.
- Voldemort jest głupi jak but i nawet nie pomyśli o tym, żeby spróbować zabić Harry'ego nożem, czy inną cegłą.
- Dumbledore ma wybiórczą amnezję, bo chociaż pamięta o wielu ważnych sprawach, to dopiero pod koniec piątego tomu przypomniał sobie, że warto byłoby dowiedzieć się jak najwięcej o przeszłości Toma Riddle'a.
- Harry po swoich przygodach postanowił się zmienić i zaczął praktykę jako gość chodzący z tacą po kościele.
- Hermiona urodziła dwójkę rudych dzieci. Tak, wszyscy jej współczujemy, ale Ron przynajmniej nie musi robić testów na ojcostwo.
- Niech historia Ron'a będzie pocieszeniem dla wszystkich facetów. Taki głupi rudzielec, a taką laskę zaliczył.
- Za pomocą zmieniacza czasu można by zabić SWK jak jeszcze srał w pieluszki, uratować rodziców Harry'ego,
zabić Lady Gagę przed nagraniem Bad Romance, a tymczasem został użyty do chodzenia na dodatkowe lekcje. - Póki nie masz skończonych siedemnastu lat, nie wolno ci czarować poza Hogwartem, a Hermiona (która przeczytała o świecie czarodziejów wszystkie książki plus jedną) o tym nie wspomina, a co lepsze, sama czaruje w pociągu, na Ulicy Pokątnej, w lesie…
- Mimo, że w świecie czarodziejów jesteś pełnoletni, kiedy masz siedemnaście lat, to alkoholu i tak nie kupisz do osiemnastki[10].
- W jednej z pierdyliarda części Chorego Portiera, jakiś duszek mówił coś o puszczy w Albanii[11].
Problemy[edytuj • edytuj kod]
Czuj się uzależniony, jeśli po przeczytaniu sagi o Harrym Potterze:
- Panicznie boisz się wycieczek do lasu, tam przecież mieszkają wilkołaki!
- Na pobliskim dworcu kolejowym wbiegasz kolejno we wszystkie ściany, bo szukasz peronu 9 i 3/4.
- W pobliskim miasteczku szukasz ceglanego muru, następnie uderzasz we wszystkie cegły kawałkiem drewna, a gdy ktoś cię spyta co robisz, to odpowiadasz, że szukasz ulicy Pokątnej.
- Chodzisz po lesie w poszukiwaniu jakiś śmieci, przecież któreś z nich to może być świstoklik.
- Boisz się, gdy ktoś ma przy sobie patyk.
- Panicznie się boisz, że ktoś połamie twój patyk.
- Chodzisz na przesłuchania, gdzie przykuwają cię do krzesła.
- Nienawidzisz starszych pań w różowych swetrach.
- Turlasz się po korytarzu szkolnym trzymając się za czoło i krzycząc: On jest blisko. Voldemort jest blisko!
- Nienawidzisz woźnego[12].
- Masz kolegę który jest niski brzydki i ma wielkie uszy. Gdy cię spotka zwraca się do ciebie „sir” i mówi o sobie w trzeciej osobie.
- Nie dziwi cię człowiek latający na miotle.
- Na czole wypalasz sobie bliznę w kształcie błyskawicy i krzyczysz: Jestem czarodziej, nie jakiś podrabianiec!.
- Masz sowę, która umie nosić listy.
- Nosisz szaty czarodzieja i okrągłe okulary.
- Szukasz Lorda Voldemorta.
- Kiedy usłyszysz nazwisko Sam-Wiesz-Kogo dostajesz gęsiej skórki i krzyczysz: Przestaniesz wreszcie wypowiadać JEGO imię?!
- Zawsze najlepsze przygody przydarzają ci się pod koniec roku szkolnego.
- Nie jeździsz do szkoły autobusem, tylko latającym samochodem.
- Nie znosisz nauczyciela od chemii.
- Kiedy denerwuje cię młodsze rodzeństwo, krzyczysz (w myślach, oczywiście) levicorpus!.
- Włamujesz się do banku, wynosisz kubek dyrektora i drzesz się do swoich ziomków: to czara Helgi Hufflepuff, łapcie!
- Znajdujesz w kiblu cudzy pamiętnik i twierdzisz, że cię opętał.
- Stukasz patykiem w pustą kartkę i mówisz konspiracyjnym tonem "przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego".
- Nienawidzisz swojego wujostwa.
- Siedzisz w kanałach i walczysz z przeklętą gadziną, gdy nagle przylatuje do ciebie ptak z czapką i mieczem.
- Bez przerwy chadzasz na pogawędki do dyrektora twojej szkoły i poznajesz jego wspomnienia.
- Nie bierzesz ze sobą do piwnicy latarki – po co, przecież zawsze możesz rzucić lumos.
- W używanym podręczniku do chemii doszukujesz się pomocnych notatek.
- Włamujesz się z kumplami do Ministerstwa Edukacji Narodowej, przebierasz się za jakiegoś urzędasa i próbujesz wykraść naszyjnik pani Kluzik-Rostkowskiej.
- Walczysz ze smokiem, który znosi złote jajka, po czym kąpiesz się ze złotym jajem w wannie.
- Nie uczęszczasz na kurs prawa jazdy, przecież wolisz mieć licencję na teleportację.
- Przyłapawszy kogoś na kradzieży krzyczysz doń: ześlą cię do Azkabanu, a tam zajmą się tobą dementorzy!
- Zarzucasz na siebie stary płaszcz i twierdzisz, że w tej pelerynie – niewidce nikt nie może cię zobaczyć.
- Podkradasz z kantorka przy sali chemicznej formaldehyd, cyjanowodór, kwas solny i potas, mieszasz to w garnku, wrzucasz kłaki jakiegoś grubasa z IIc, wypijasz sporządzoną miksturę i sądzisz, ze wyglądasz dokładnie jak ten grubas z "drugiej ce".
- Masz pojebanego belfra, który zamienia twoich wrogów w zwierzaczki.
- Na biologii wojujesz z żarłocznymi roślinkami.
- Wchodzisz do kibla i spłukujesz wodę twierdząc, że chcesz się dostać do Ministerstwa Magii.
- Wchodzisz do kominka, rzucasz w ogień mąkę i krzyczysz:
NA PRZEKĄTNĄNA POKĄTNĄ! - Rodzice nakrywają cię w nocy w łazience jak wpatrujesz się w lustro twierdząc, że widzisz swoją zmarłą mamę i zmarłego tatę za sobą.
- Byłych UBeków wyzywasz od Śmierciożerców.
- Na meczu piłki nożnej drzesz się: ależ ten Krum lata!
- Na powitania swoich znajomych dziwisz się i pytasz grubego kolegi: skąd oni wszyscy mnie znają?
- Pytasz swojego chrzestnego, czy możesz z nim zamieszkać.
- Włazisz na biwaku do dużego namiotu i mówisz jak ja kocham magię!
- Macasz wszystkie kamienie poszukując tego jednego – Kamienia Wskrzeszenia.
- Gdy widzisz trzylatka wymachującego patykiem, uciekasz przed nim, bojąc się, że rzuci na ciebie jakieś groźne zaklęcie.
- Zarzucasz na siebie prześcieradło i z myślą, że jesteś niewidzialny idziesz do pokoju przebierającej się siostry.
- Krzyczysz Avada Kedavra usuwając pliki z komputera.
- Krzyczysz Avada Kedavra grając w Slendermana.
- Próbujesz zabić łysego gostka, który utracił nos w wypadku samochodowym.
- Nie mówisz szeptem kiedy wyznajesz jakiemuś gościowi sekret. Po co, wystarczy rzucić Muffliatto.
- Kiedy nakryjesz swojego największego wroga w łazience (w płaczu), wyjmujesz patyk i krzyczysz „Sectunsempra!”.
- Bierzesz jakąś białą kulkę i wrzeszczysz, że to „przepowiednia”.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Chociaż zaledwie 15% je przeczytało
- ↑ Bez przesady, nie umarł
- ↑ Znowu?
- ↑ Ciekawe czy można nim przerwać zaklęcie Finite innej osoby?
- ↑ Ciekawe jak je odkryto, skoro nie wiadomo co robi?
- ↑ Tylko tyle?
- ↑ gdyż nie zadziałało
- ↑ Który był w tym czasie swego rodzaju emo. Przypadek?
- ↑ Nieoficjalnie dzięki "pożyczonemu" od śmierci, kamieniowi wszkrzeszania, można ożywic drugą osobe, ale nie dokońca, zresztą sami przeczytajcie w książce
- ↑ Nie licząc piwa kremowego którym mogą upijać się trzynastolatkowie
- ↑ ALBANIA NIE ISTNIEJE!!!
- ↑ tymbardziej jego kota