Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 77 wersji utworzonych przez 47 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Margonem_pajonk.png|thumb|Cud grafiki komputerowej, czyli potwór z gry [[Margonem]]]]
{{redakcja|wszystko, co się da}}
[[Image:potworymmo.png|thumb|right|Najstraszniejsze z potworów występują w grze
[[Plik:potworymmo.png|thumb|Jedne z najpotężniejszych potworów w [[Tibia|Tibii]]]]
{{cytat|O {{cenzura2}}! Ale orszy!|[[Tibia|Tibijczyk]] po zobaczeniu dużej ilości '''potworów'''}}
[[Tibia]]]]
{{cytat|Human! You will die!|Przeciętny '''potwór''' 2 sekundy przed śmiercią}}
'''Potwór (MMORPG)''' – zbiór [[piksel]]i<ref>Lub w przypadku Tibii – piksel.</ref> o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online<ref>Według niektórych źródeł oznaki inteligencji wykazują także NPC.</ref>.


== Cechy szczególne ==
{{cytat|O kułwa! Ale orszy!|[[Tibia|Tibiczyk]] po zobaczeniu dużej ilości potworów}}
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby [[gracz]]om nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Potwory (MMORPG) są to zbiory pikseli łączących się w całość które razem tworzą tak zwaną grafikę. Potwory MMORPG różnią się od zwykłych potworów tym, że nie istnieją jak inne [[moherowe berety|potwory]] na Ziemii. Takie stworzenia występują np. w świecie [[World of Warcraft]] lub koło [[Tibia|Thais]]. Takie potwory można walić z aksa, lub z "ruszczki". Potwory zostały stworzone przez [[CipSoft|Boga]] aby gracze nie nudzili się podczas swoich wypraw, lub wykonywania Questów.


== Walka ==
==Zastosowanie Potworów==
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[ded|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[ded|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”.
Głównym zastosowaniem takich potworów jest zdobywanie punktów doświadczenia (ekspa). Początkujący gracz zazwyczaj ekspi na Ratach lub innych motylach. Kiedy osiągnie wyznaczoną ilość XP, może zacząć [[hunt|huncić]] lub zabijać Trolle. W większości gier takie potwory zostawiają po sobie złote monety które gracz może wyciągnąć poprzez rozwerwanie flaków.


U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość.
==Efekty uboczne==
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy gracz zalicza [[śmierć|deda]] i gubi wszystkie cenne przedmioty. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodać zawieszanie się komputera jeśli ma mniej niż 440 mhz, co jest rzadkością u graczy. Takie zjawisko, nazywane [[lag|lagiem]] zazwyczaj kończy się dedem.
==Gatunki Potworów==
[[Image:Chuckdenorre.png|thumb|right|Najsilniejszy Boss wśród wszystkich gier MMORPG. Chodzą plotki że jest bazowany na [[Chuck_Norris|Chucku Norrisie]]]]
Istnieje wiele gatunków potworów, te, należące do najstraszniejszych to między innymi:
*Psy
*Szczury
*Wilki
*Gobliny
*Orshabaale
*Demony
*Ektoplazma


== Rasy potworów ==
W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to potwory które zazwyczaj posiadają dużą ilość punktów HP, oraz można z nich wydłubać dużo monet, lub ekwipunek. Zabicie takiego potwora zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin. A w zabiciu potwora musi brać udział przynajmniej piętnastu gimnazjalistów.
Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie [[kot]]ów będzie znajdować się:
# kot,
# zmutowany kot,
# mroczny kot,
# kot demon,
# zmutowany mroczny kot,
# zmutowany kot demon,
# mroczny zmutowany kot,
# mroczny kot demon,
# zmutowany mroczny kot demon,
# zmutowany mroczny kot demon chaosu.
W niektórych grach występują tak zwane [[Boss]]y, są to przywódcy danej rasy (np. boss kotów). Często posiadają szpanerskie nazwy typu ''Ryavarianagoroath''. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 <del>[[Dzieci Neostrady]]</del> pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.
== Zobacz też ==
* [[MMORPG]]
* [[Game Master]]
* [[Lamer]]
{{Przypisy}}

{{MMORPG}}
[[Kategoria:MMORPG]]
[[Kategoria:Pojęcia z gier komputerowych]]

Aktualna wersja na dzień 15:41, 11 wrz 2024

Cud grafiki komputerowej, czyli potwór z gry Margonem
Jedne z najpotężniejszych potworów w Tibii

O Blad.png! Ale orszy!

Tibijczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów

Human! You will die!

Przeciętny potwór 2 sekundy przed śmiercią

Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online[2].

Cechy szczególne[edytuj • edytuj kod]

Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.

Walka[edytuj • edytuj kod]

Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się lagiem i zazwyczaj kończy się dedem. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”.

U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość.

Rasy potworów[edytuj • edytuj kod]

Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie kotów będzie znajdować się:

  1. kot,
  2. zmutowany kot,
  3. mroczny kot,
  4. kot demon,
  5. zmutowany mroczny kot,
  6. zmutowany kot demon,
  7. mroczny zmutowany kot,
  8. mroczny kot demon,
  9. zmutowany mroczny kot demon,
  10. zmutowany mroczny kot demon chaosu.

W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danej rasy (np. boss kotów). Często posiadają szpanerskie nazwy typu Ryavarianagoroath. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 Dzieci Neostrady pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Lub w przypadku Tibii – piksel.
  2. Według niektórych źródeł oznaki inteligencji wykazują także NPC.