Motocykl: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
== Marki == |
== Marki == |
||
* '''[[Kawasaki]]''' – potocznie nazywane ''Kawa''. Modele zx6r wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia ''Kawy'' uważają, aby nie urwać ucha w kubku. |
* '''[[Kawasaki]]''' – potocznie nazywane ''Kawa''. Modele zx6r wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia ''Kawy'' uważają, aby nie urwać ucha w kubku. |
||
* '''[[Yamaha Corporation |
* '''[[Yamaha Corporation|Yamaha]]''' – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty. |
||
* '''[[Romet]]''' – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 206. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę chińczykom. A ludzie dopłacają kasę za znaczek. |
* '''[[Romet]]''' – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 206. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę chińczykom. A ludzie dopłacają kasę za znaczek. |
||
* '''[[Honda]]''' – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej [[Słownik:Fajne|spoko]]. |
* '''[[Honda]]''' – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej [[Słownik:Fajne|spoko]]. |
Wersja z 17:04, 15 lut 2017
Motocykl – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny samobieżny. Koła są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.
Budowa
Motocykl posiada silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc[1]. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez motocyklistów, którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, życia i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. dresiarzy i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj.
Obecnie w Polsce motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h[2].
Rodzaje
Podział popularny
- Ścigacz (Dresbajk) – wszystko co zapier i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
- Harley – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
- Cross – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.
Podział ekspercki
- Przecinaki – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez dresiarzy, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
- Naked Bike – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
- Sportowo-turystyczne – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale nie wiedzą co to było.
- Turystyczne – sztandarowy model to Honda Gold Wing, czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
- Choppery – dosiadane przez rockersów. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
- Klasyki – nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
- Enduro i Crossy – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
- Supermoto – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
- Oldtimery – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
- Skutery – niegdyś pojazd subkultury modsów, obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.
Marki
- Kawasaki – potocznie nazywane Kawa. Modele zx6r wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia Kawy uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
- Yamaha – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty.
- Romet – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 206. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę chińczykom. A ludzie dopłacają kasę za znaczek.
- Honda – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej spoko.
- Harley Davidson – w 1901 w małej szopie gdzieś w USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś.
- Ducati – wygląda, ale nie jedzie. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
- Suzuki – suzuki to same stuki. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący koniec. Modele z lat 90-tych zwane olejakami, działają nawet po wypluciu korbowodów.
- Zongshen – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
- MZ – Szwabskie sprzęty wytwarzane w 20 wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilki itp.
- JAWA – Czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.