Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne) |
M (grafiki, półpauzy i inne duperele) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Urbino.png|thumb|right|200px|Mały, słodki, ZIELONY jamnik |
[[Plik:Urbino.png|thumb|right|200px|Mały, słodki, ZIELONY jamnik – symbol serii Urbino]] |
||
{{Cytat|Do Budy Solaris!|Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy |
{{Cytat|Do Budy Solaris!|Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy}} |
||
{{Cytat|Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki| |
{{Cytat|Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki|Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów}} |
||
'''Solaris Urbino''' – seria polskich, nisko<s>jakościowych</s>podłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło [[Poznań|Poznania]]. Obiekt <s>nienawiści</s> uwielbienia niektórych [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]]. |
|||
== Typy == |
== Typy == |
||
[[Plik:800px-2 Ikarus 280 Solaris Urbino 18 RB1.JPG|thumb| |
[[Plik:800px-2 Ikarus 280 Solaris Urbino 18 RB1.JPG|thumb|230px|Od lewej najnowsze modele]] |
||
*'''Solaris Alpino''' – około 9-metrowy wypierdek. |
*'''Solaris Alpino''' – około 9-metrowy wypierdek. |
||
*'''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy. |
*'''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy. |
||
*'''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy. |
*'''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy. |
||
*'''Solaris Urbino 12 CNG''' |
*'''Solaris Urbino 12 CNG''' – też krótki, z takim czymś na dachu. |
||
*'''Solaris Urbino 12 Hybrid''' |
*'''Solaris Urbino 12 Hybrid''' – też krótki, z takim większym czymś na dachu. |
||
*'''Solaris Urbino 15''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami. |
*'''Solaris Urbino 15''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami. |
||
*'''Solaris Urbino 15 CNG''' – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu. |
*'''Solaris Urbino 15 CNG''' – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
*'''Solaris Urbino 18 CNG''' – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu. |
*'''Solaris Urbino 18 CNG''' – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu. |
||
*'''Solaris Urbino 18 Hybrid''' – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu. |
*'''Solaris Urbino 18 Hybrid''' – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu. |
||
*'''Solaris Trollino 12 AC/T/M''' – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „''cyk-włłłiiiiiii-cyk''” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „''bu-buch''”, a w kabinie kierowcy – „''piiii''”. |
*'''Solaris Trollino 12 AC/T/M''' – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „''cyk-włłłiiiiiii-cyk''” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „''bu-buch''”, a w kabinie kierowcy – „''piiii''”. |
||
*'''Solaris Trollino 15 AC/T/M'''– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej). |
*'''Solaris Trollino 15 AC/T/M'''– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej). |
||
Linia 23: | Linia 22: | ||
== Opanowane miasta == |
== Opanowane miasta == |
||
[[Plik:Solaris 18 lodz.jpg|thumb|right| |
[[Plik:Solaris 18 lodz.jpg|thumb|right|300px|Łódzki koszmarek – czyż nie szpetny?]] |
||
[[Plik:olsztyn_solaris.jpg|thumb|rught| |
[[Plik:olsztyn_solaris.jpg|thumb|rught|300px|Olsztyńska armia dwunastek]] |
||
Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich: |
Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich: |
||
* [[Białystok]]; |
* [[Białystok]]; |
||
Linia 58: | Linia 57: | ||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
[[Plik: |
[[Plik:Ciżba.jpg|250px|thumb|right|System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek]] |
||
* Niskopodłogowy (raczej wada, bo ułatwia wsiadanie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]]). |
* Niskopodłogowy (raczej wada, bo ułatwia wsiadanie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]]). |
||
* Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych). |
* Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych). |
||
Linia 70: | Linia 69: | ||
* Jamniki na Solarisach we [[Kraków|Wsi Nadwiślańskiej]] mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki. |
* Jamniki na Solarisach we [[Kraków|Wsi Nadwiślańskiej]] mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki. |
||
* Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem. |
* Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem. |
||
* Potrafi też zostawić silnik na jezdni |
* Potrafi też zostawić silnik na jezdni. |
||
* Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji. |
* Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji. |
||
Wersja z 16:56, 2 sty 2011
Do Budy Solaris!
- Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy
Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki
- Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów
Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowychpodłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.
Typy
- Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek.
- Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
- Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
- Solaris Urbino 12 CNG – też krótki, z takim czymś na dachu.
- Solaris Urbino 12 Hybrid – też krótki, z takim większym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami.
- Solaris Urbino 15 CNG – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
- Solaris Urbino 18 CNG – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 Hybrid – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
- Solaris Trollino 15 AC/T/M– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
- Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
Opanowane miasta
Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:
- Białystok;
- Bielsko-Biała;
- Berlin;
- Budapeszt;
- Dubaj;
- Częstochowa;
- Gdańsk;
- Gdynia;
- Gliwice;
- Głogów;
- Kalisz;
- To obok Kalisza;
- Kielce;
- Wiocha nadwiślańska;
- Lublin;
- Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej;
- Gorzów;
- Różne wsie odległego południa;
- Olsztyn;
- Pyrlandia;
- Praga;
- Rędziny;
- Rzeszów;
- Sosnowiec;
- Wiocha z tramwajami;
- Świnoujście;
- Toruń;
- Za górami, za lasami;
- Wejherowo;
- Włocławek.
Zalety
- Niskopodłogowy (raczej wada, bo ułatwia wsiadanie babciom autobusowym).
- Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych).
- System zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza niż pomaga).
- Monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem MPK...)
Wady
- Pisk przy zamykaniu drzwi. Nie dotyczy starszych modeli z Krakowa.
Ciekawostki
- Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
- Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
- Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
- Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.