Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami
(→Walka) |
(→Walka) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Walka == |
== Walka == |
||
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[śmierć|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[Śmierć|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką” połączonymi ze skillami, |
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[śmierć|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[Śmierć|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką” połączonymi ze skillami, czyli super-duper umiejętnościami zdolnymi rozpiździć każdego potwora. |
||
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny |
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. |
||
*Totalny flaczek - Totalna irytacja |
|||
*Bardzo słaby - Rozczarowanie |
|||
*Słaby – brak szczególnych reakcji |
|||
*Średni – uradowanie |
|||
*Dobry – strach |
|||
*Bardzo dobry – wściekłość |
|||
*Epicki - ragequit. |
|||
*Pr0 - kaftan bezpieczeństwa, rozwalony monitor, a dodatkowo policja stanowa. |
|||
== Rasy potworów == |
== Rasy potworów == |
Wersja z 20:32, 9 gru 2010
O kurwa! Ale orszy!
- Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów
Human! You will die!
- Przeciętny potwór 2 sekundy przed śmiercią
Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online[2].
Cechy szczególne
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Walka
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się lagiem i zazwyczaj kończy się dedem. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką” połączonymi ze skillami, czyli super-duper umiejętnościami zdolnymi rozpiździć każdego potwora.
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny.
- Totalny flaczek - Totalna irytacja
- Bardzo słaby - Rozczarowanie
- Słaby – brak szczególnych reakcji
- Średni – uradowanie
- Dobry – strach
- Bardzo dobry – wściekłość
- Epicki - ragequit.
- Pr0 - kaftan bezpieczeństwa, rozwalony monitor, a dodatkowo policja stanowa.
Rasy potworów
Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie kotów będzie znajdować się:
- 1. kot,
- 2. zmutowany kot,
- 3. mroczny kot,
- 4. kot demon,
- w tym punkcie wszystkie kombinacje zaczynają się łączyć. Zawsze tak jest, kiedy autorowi gry reszta galarety wypływa uchem przez co resztę pomysłów trafia szlag.
- 5. zmutowany mroczny kot,
- 6. zmutowany kot demon,
- 7. mroczny zmutowany kot,
- 8. mroczny kot demon,
- 9. zmutowany mroczny kot demon,
- 10. zmutowany mroczny kot demon chaosu.
- 11. przeklęty zmutowany mroczny kot demon chaosu
- itd. itp.
W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danej rasy (w naszym przypadku: Boss Kotów.). Często posiadają szpanerskie nazwy typu Kaszana&budyniustoprawusświatus. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 Dzieci Neostrady pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.
Przypisy