FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 112: | Linia 112: | ||
* Wypadaniu kierowcy przez fotel, a następnie przez tylne okno; |
* Wypadaniu kierowcy przez fotel, a następnie przez tylne okno; |
||
* Zabrakło materiałów do produkcji tych samochodów, przeważnie zabrakło alarmów. |
* Zabrakło materiałów do produkcji tych samochodów, przeważnie zabrakło alarmów. |
||
* Zabrakło metalu na produkcje amortyzatorów |
* Zabrakło metalu na produkcje amortyzatorów. |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 14:41, 6 wrz 2013
Szablon:T coś, co powstało w 1950 na zlecenie Towarzysza Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę niestety się nie udało. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
- segment: Premium
- w standardzie:
- kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu lub spod drzewa,
- poduszka powietrzna dla kota,
- kołdra powietrzna dla psa,
- wiśniówkę z pobliskiego monopolowego za 3,50 zł,
- silnik ze złomowca
- piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
- Wtrysk oleju pod siedzenie teściowej
- komplet opon dla jazdy po tundrze,
- samochód lub jego pozostałość,
- kluczyki w postaci śrubokręta,widelca lub patyka,
- kierownica (w częściach),
- przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej,
- książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
- nadwozie poddające się samoczynnej biodegradacji
- Po dopłacie można otrzymać:
- Klimatyzacja (5-strefowa) działająca wyłącznie w zimę.
- Stalofelgi 22" od Malucha.
- sokowirówkę,
- 4 dziurawe poduszki powietrzne, do tego pompka.
- przednią szybę niekoniecznie w całości,
- wycieraczki (ręczne),
- karnet do klubu Go-Go Old Womans,
- elektryczną zapalniczkę, która podpala tapicerkę,
- pół litra,
- kierownicę obszytą skórą z królika,
- respirator pokładowy,
- dmuchaną prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
- szpachlówkę na bazie gipsu lub cementu,
- farbę podkładową na podkładzie spirytusu możliwą do wypicia,
- pól litra likieru/lakieru w kolorze podwozia,
- silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
- Pokładowy Commodore 64 z czarno-białym monitorem,
- radio lampowe Unitra,
- worek węgla do pieca kaflowego,
- rękawice ze świńskiej skóry,
- szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
- samochód,
- i kolejne pół litra,
- alarm pokładowy w postaci jamnika,
- naleśnik z dżemem po poprzednim właścicielu,
- trój-widłową kosiarkę do betonu,
- zestaw dziurek do durszlaka.
- sprzęgło do neostrady
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
- W końcu to polski samochód.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
- Po stłuczce nakładamy 1kg szpachli aby wzmocnić pancerz o 20%
- Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
- Brak przedniej klapy od komory silnikowej zapewniał dobre chłodzenie silnika.
- Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Ursusa C-330
- Opancerzenie
- W starszych modelach automatyczne otwieranie szyb przez tupnięcie w samochodzie
- Wysokie zawieszenie do orania i wywożenia gnoju
- Można nim ciągnąć traktor
- W starszych modelach można było wozić świnie i nikt by nie czuł różnicy w zapachu
- Dobrze idzie na złomie to części tanie
- Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
- Gdy nim jedziemy wszyscy wiedzą o tym.
- Szyba kamienio-odporna
- Doskonały do pościgów policyjnych
- Silnik od kosiarki (najpierw trzeba kupić kosiarkę).
- Wytrych (przydaje się do otwierania drzwi)
Wady
- Jest...
- Spala 20 litrów podtlenku LPG i 2 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 1 litra etyliny na godzinę podczas postoju;
- Wypoczynkowe hamowanie;
- Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie);
- W przypadku nie dożywiania alarmu jest możliwa utrata homologacji europejskiej E20 tegoż alarmu;
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów;
- W przypadku awarii pieca pozostaje nam klasyczne nacieranie się laczami lub kaloszami;
- Made in Poland (składane w Chinach, przy czym 9% śrub uznano za bezużyteczne);
- Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka;
- Nie powyrywa się na niego zbyt wiele lachonów;
- Rdzewiejące szyby;
- Po wrzuceniu piątego biegu pasażerowie mają wrażenie, że ich samochód zaraz się rozpadnie;
- Pękająca deska rozdzielcza.
Ciekawostki
- Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
- Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
- Silnik Poloneza był zrobiony z zamarzniętej chińskiej zupki i schłodzonego kleju w sztyfcie, dlatego się nie przegrzewał.
- W Polsce, staje się coraz bardziej popularne, określenie Poloneza jako „Zemsta Socjalizmu”.
- Był najszybszym autem na świecie dopóki nie wymyślono Wieśmagena
Zaprzestanie produkcji
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:
- Wybuchów silnika;
- Wypadków spowodowanych poprzez spadnięcie alarmu (jamnika) pod pedał hamulców;
- Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu;
- Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien;
- Zakończenia emisji Koła Fortuny;
- Częstych wypadków, ponieważ kierowca często był za bardzo pijany by prowadzić;
- Wypadaniu kierowcy przez fotel, a następnie przez tylne okno;
- Zabrakło materiałów do produkcji tych samochodów, przeważnie zabrakło alarmów.
- Zabrakło metalu na produkcje amortyzatorów.