Żuk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (dr.)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|samochodu|[[Żuk (owad)]]}}
{{sur|samochodu|[[Żuk (owad]]}}
[[Plik:Zuk.jpg|right|thumb|Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo]]
[[Plik:Zuk.jpg|right|thumb|Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo]]
{{Wikipediapage|FSC Żuk|Żuk}}
{{Wikipediapage|FSC Żuk|Żuk}}
{{cytat|Zawsze jak włanczam '''żuuuk''', to się rozlega huuuk!!|[[TPN 25|Dr. Yry]] o '''żuku'''}}
{{cytat|Zawsze jak włanczam '''żuuuk''', to się rozlega huuuk!|[[TPN 25|Dr. Yry]] o '''żuku'''}}
{{t|Żuk|[[Alkoholik|Żulerski]] Układ Kartonów}} rodzina polskich samochodów dostawczoterenowowyścigowocampingowomilitarnych a także rolniczych. W [[1950]] powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W [[1956]] Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W [[1957]] FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do [[1998]] wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
'''Żuk''' ([[Alkoholik|Żulerski]] Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. W [[1950]] powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W [[1956]] Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W [[1957]] FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do [[1998]] wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych.



== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
[[Plik:Zuk2.JPG|right|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej, należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]]
[[Plik:Zuk2.JPG|right|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej. Należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]]
[[Plik:Żulwóz.jpg|right|thumb|Nawalony żuczek]]
[[Plik:Żulwóz.jpg|right|thumb|Nawalony żuczek]]
[[Plik:Bułkowóz.jpeg|right|thumb|Nówka sztuka, nieśmigany!]]
[[Plik:Bułkowóz.jpeg|right|thumb|Nówka sztuka, nieśmigany!]]
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
* prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
* prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
* przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha);
* przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha);
* prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
* prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
* właściwości silnika:
* właściwości silnika:
** moc: 2KF (Konie Fizyczne);
** moc: 2 KF (Konie Fizyczne);
** pojemność: 50mm3;
** pojemność: 50 mm<sup>3</sup>;
** moment max: 2500 zygmuntometrów;
** moment max: 2500 zygmuntometrów;
** spalanie: 3 tony węgla/100 km;
** spalanie: 3 tony węgla/100 km;
Linia 58: Linia 57:
* 1000 w 1;
* 1000 w 1;
* Dobre osiągi;
* Dobre osiągi;
* Dzięki najnowszej technologii "rozwal dach" można włączyć klimatyzację.
* Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację;
* Postrach Tureckich dróg
* Postrach Tureckich dróg.


== Wady ==
== Wady ==
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem;
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem;
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz|dresiarzy]];
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz|dresiarzy]];
* Brak wersji cabrio;
* Brak wersji cabrio;
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]].
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]].
* Przegrywa na starcie z odkurzaczem
* Przegrywa na starcie z odkurzaczem.

{{Motoryzacja}}
{{Ciężarówki}}
{{motoryzacja}}
{{ciężarówki}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 10:41, 7 lut 2015

Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo
New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Żuk

Zawsze jak włanczam żuuuk, to się rozlega huuuk!

Dr. Yry o żuku

Żuk (Żulerski Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W 1956 Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych.

Dane techniczne

Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej. Należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika
Nawalony żuczek
Plik:Bułkowóz.jpeg
Nówka sztuka, nieśmigany!
  • liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
  • prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
  • przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha);
  • prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
  • właściwości silnika:
    • moc: 2 KF (Konie Fizyczne);
    • pojemność: 50 mm3;
    • moment max: 2500 zygmuntometrów;
    • spalanie: 3 tony węgla/100 km;
    • bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej „Hung-Hoj302”.
  • w standardzie:
    • opony do driftowania;
    • napęd 8x8;
    • klucz francuski;
    • 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
    • 3 litry rdzy w płynie;
    • kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
    • kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
    • 1 wycieraczka (3 w 1 ) która może umyć przednią, tylną i boczne szyby.
  • wyposażenie opcjonalne:
    • dodatkowy koń fizyczny;
    • hamulec aerodynamiczny;
    • katapulta + spadochron;
    • poduszka powietrzna + pompka;
    • pegasus pokładowy;
    • NITRO (tzw. podtlenek LPG);
    • gramofon na płyty gipsowe;
    • antena satelitarna.

Wersje

Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:

  • Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów);
  • Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
  • Ciężarówka (dla targmanów);
  • Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
  • Military edyszyn ultimejt (milicja i straż pożarna);
  • Deluxe bułka edition super turbo;
  • Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie;
  • Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg;
  • Głodno truck – wersja przystosowana do jazdy po drogach Głodna.

Zalety

  • Produkt polski;
  • Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
  • Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
  • Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
  • 1000 w 1;
  • Dobre osiągi;
  • Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację;
  • Postrach Tureckich dróg.

Wady

  • Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem;
  • Pada zbyt częstym łupem dresiarzy;
  • Brak wersji cabrio;
  • Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p.
  • Przegrywa na starcie z odkurzaczem.

Szablon:Ciężarówki