Kumitsu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Adlutex; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Infernusia.)
Linia 1: Linia 1:
{{Youtube|h87YawaGMQY|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu|width=300}}
{{Youtube|h87YawaGMQY|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu|width=300}}
'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap]]. [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, stworzony w oparciu o [[Karate do Tsunami|Karate Tsunami]]. (kumitsu to skrót od słów kumite (walka) i tsunami). Kumitsu powstało z myślą o tsunamistach, którzy spożywają dużo alkoholu, wobec czego nie stać ich na takie luksusowe dobra jak szpadel, sierp, czy krzesło. Zamiast tego Kumitsu opiera się na unikatowym stylu [[Żmija|żmii]].
'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap]]. [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej [[ręka|ręce]]. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010; jednakże mimo to szybko zdobył popularność, chociaż na świecie jest niewielu mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu [[Żmija|żmii]].

==Historia==

Styl został powstał około roku 1990 (Mistrz Marek w 2010 deklarował iż walczył już 20 lat temu) przez King Bruce Lee Karate Mistrza, o którym w 1991 piosenkę napisał Franek Kimono.


== Zasady Wojownika Kumitsu ==
== Zasady Wojownika Kumitsu ==
* Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej.
* Bruce Lee Karate Mistrz nigdy nie uderza w prawo. Wojownikowi Kumitsu wolno zatem wyprowadzać jedynie ciosy skierowane w lewo (prawy cep, prawy prosty, lewy odwrotny cep, prawy low-kick).
* Wojownicy Kumitsu muszą być [[honor]]owi.
* Muszą otaczać kultem swego założyciela - King Bruce Lee Karate Mistrza
* Muszą darzyć [[szacunek|szacunkiem]] swojego Mistrza-Żmiję.
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik.
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik.
* Mistrz Kumitsu musi być [[trzeźwość|wytrzeźwiały]].
* Mistrz Kumitsu musi być [[trzeźwość|wytrzeźwiały]].
Linia 14: Linia 11:
* Mistrz walczy tylko na twardym.
* Mistrz walczy tylko na twardym.
* Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze.
* Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze.
* Wojownicy Kumitsu muszą być [[honor]]owi. Kiedy przeciwnik, który już przegrał, poprosi o podniesienie walki do stójki, należy to zrobić.
* Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”.
* Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”.
* Wojownik musi uświadomić przeciwnika, że już przegrał.
* Kumitsu jest formułą no-gi (zabronione są chwyty za ubranie). Za złamanie tej zasady grozi skatowanie ryja.


== Główne ataki wojownika kumitsu ==
== Główne ataki wojownika kumitsu ==
Linia 23: Linia 19:
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]].
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]].
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (delikatnie skierowanymi w lewo, rzecz jasna) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (lewą mocniej, prawą tylko symbolicznie) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]].
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]].
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.
Linia 30: Linia 26:


== Wielcy Mistrzowie Kumitsu ==
== Wielcy Mistrzowie Kumitsu ==
* '''Mistyczny Wojownik''' – Niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. Podobno jego ruchy są tak szybkie, że potrafi odbijać strzały.
* '''King Bruce Lee Karate Mistrz''' – 53 Dan. Niewiele wiadomo o tym tajemniczym wojowniku, który przyjął pseudonim od zmarłego w 1973 Bruce'a Lee. Zaczynał jako zawodnik [[Karate do Tsunami|Karate Tsunami]] i pracował na bramce w klubie disco, gdzie odkrył, że dobrej wódzie jest lepszy w dżudzie. Stworzył dzięki temu unikatowy styl walki, w którym siłę i szybkość osiąga się poprzez regularne spożywanie napojów nisko-,średnio- i wysokoprocentowych. Odkrył także, że przez obudzenie w sobie mocy Żmii-Węża (starożytnego chińsko-azteckiego boga) można poradzić sobie w walce bez użycia krzesła, szpadla, czy sierpa. Najważniejszą jego zasadą jest, aby nigdy nie uderzać w prawo.
* '''Marek''' – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ [[Napój alkoholowy|alkoholu]] pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo.
* '''Marek''' – Najmłodszy z Mistrzów 28 Dan, uczeń samego Brusli KarateMistrza, walczył już w 1990 i to nie z takimi wariatami. Stworzył wiele nowych technik, które szlifował 20 lat, a zaprezentował w 2010 podczas Walki Stulecia ze swym największym rywalem - Klakierem. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści.
* '''Klakier''' – Były Mistrz Europy K1 federacji K.A.C. z aspiracją na 15 Dan Kumitsu, jednak pokonany w Walce Stulecia, na ubitej ziemi przez Mistrza Marka. Gdy stracił szacunek, majątek i urodę w wyniku trwałego skatowania ryja, postanowił popełnić samobójstwo poprzez podanie sobie dożylnie śmiertelnej dawki jadu żmii. Nie było go jednak stać na kupno jadu i strzykawki, ponieważ wszystkie pieniądze przepijał, toteż pije do dziś.
* '''Klakier''' – Były mistrz pokonany na Mistrzostwach Pijanego Ringu. Gdy stracił szacunek i majątek, postanowił popełnić ''[[kumikiri]]'', lecz Mistrz Marek ustrzegł go od tego. Od tamtej pory nierozłącznymi przyjaciółmi, choć ich przyjaźń spotkała już chwila zwątpienia.


{{memy}}
{{memy}}

Wersja z 19:47, 8 sty 2018

Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu

Kumitsu (jap. くみつ) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej ręce. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010; jednakże mimo to szybko zdobył popularność, chociaż na świecie jest niewielu mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu żmii.

Zasady Wojownika Kumitsu

  • Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej.
  • Wojownicy Kumitsu muszą być honorowi.
  • Muszą darzyć szacunkiem swojego Mistrza-Żmiję.
  • Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary dresik.
  • Mistrz Kumitsu musi być wytrzeźwiały.
  • Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie.
  • Mistrz walczy tylko na twardym.
  • Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze.
  • Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”.
  • Wojownik musi uświadomić przeciwnika, że już przegrał.

Główne ataki wojownika kumitsu

  • Szybkość czasu – najsilniejszy atak, który może być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim obiema rękami oraz ataku lewą ręką.
  • Grom króla węży – drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu Żmii zabijającej nieboszczyka (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewyobrażalną mocą uderza w czaszkę przeciwnika wydając przy tym okrzyk bojowy – „Paaaa” (jap.ヒープ).
  • Żmija zabija nieboszczyka – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj duszenia.
  • Powalenie żmii – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
  • Pchnięcie żmii – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (lewą mocniej, prawą tylko symbolicznie) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
  • Żmija zmyla węża – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie gardy.
  • Kopnięcie węża – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.

Wykrzyknięcie „Kumitsu!” przed wykonaniem ataku zwiększa siłę, skuteczność i szybkość ataku. Wykrzykując to stanowimy jedność ze żmiją.

Wielcy Mistrzowie Kumitsu

  • Mistyczny Wojownik – Niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. Podobno jego ruchy są tak szybkie, że potrafi odbijać strzały.
  • Marek – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ alkoholu pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo.
  • Klakier – Były mistrz pokonany na Mistrzostwach Pijanego Ringu. Gdy stracił szacunek i majątek, postanowił popełnić kumikiri, lecz Mistrz Marek ustrzegł go od tego. Od tamtej pory są nierozłącznymi przyjaciółmi, choć ich przyjaźń spotkała już chwila zwątpienia.