Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Dodanie Jacyny Witt do przeciwników SST)
Linia 20: Linia 20:
* '''Mieszkańcy Osiedla Majowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Majowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Bukowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Bukowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* [[Małgorzata_Jacyna-Witt|Jacyna-Witt]] w ramach walki z biedą. Tramwajami jeżdżą biedni. Nie będzie tramwajów, nie będzie biedy.


== Obojętni ==
== Obojętni ==

Wersja z 17:38, 28 sty 2018

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania 3 Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awaria zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Cel inwestycji

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
  • Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.

Przeciwnicy inwestycji

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Jacyna-Witt w ramach walki z biedą. Tramwajami jeżdżą biedni. Nie będzie tramwajów, nie będzie biedy.

Obojętni

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
  • Przechodni – pieCenzura2.svglą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
  • Żule – pieCenzura2.svglą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.