Michał Białek

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 19:23, 26 paź 2016 autorstwa Runab (dyskusja • edycje) (na razie tyle)
Wywiad z Michałem Białkiem

Michał Białek wciąga rogale!

Michał o sobie

Czym się różni jajko od Białka? Jajko ma białko a Białek nie ma jajek

Popularna rymowanka wśród użytkowników wykopu

Michał Białek kończył nocną wartę w serwerowni wykopu…

Popularna historia opowiadana na wykopie, za którą można dostać bordo

Michał Białek – polski informatyk, główny dostawca rogali w Poznaniu, główna głowa na portalu wykop.pl, organizator akcji „Cenzopapa” mającego na celu oczernienie papieża-Polaka. Współzałożyciel marki cukierków Michałki, udziałowiec w reklamach Żubra oraz wieloletni przyjaciel Jarosława Sokołowskiego. Zajmuje się głównie promowaniem ksenofobii, rasizmu i nietolerancji wśród młodzieży.

Biografia

Michał studiował na Wydziale Prawa i Administracji oraz Informatykę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesował się internetem i marketingiem – do tego stopnia, że w 2002 roku zaczął rozsyłać spam, podszywając się pod nigeryjskiego biznesmena. W 2008 roku znalazł zatrudnienie na portalu wykop.pl.

Pasta o serwerowni

Michał Białek jest jednym z bohaterów pasty o serwerowni, czyli opowiadania na miarę XIII Księgi Pana Tadeusza. Według jednej z teorii wydarzenia opisane w historii są prawdziwe. Do dzisiaj główne postacie z pasty nie ustosunkowali się do sprawy. Jakiekolwiek zapytanie się o „serwerownie” grozi na wykopie blokadą konta przy jednoczesnym otrzymaniu bordo na 10 sekund oraz wpisów pożegnalnych od innych.

Sukcesy biznesowe

  • Stworzenie nowej waluty – rogala;
  • opieka nad portalem wykop.pl, gromadzących wykolejeńców życiowych z gimnazjów;
  • stworzenie marki cukierków Michałki;
  • wydanie książek: Masa o kobietach polskiej mafii, Masa o pieniądzach polskiej mafii oraz Masa o kilerach polskiej mafii;
  • zarobienie dwudziesty tysięcy rogali za umieszczenie reklamy piwa Żubr.