Żuk
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:26, 24 lut 2014 autorstwa ZelDelet (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 79.184.133.11. Autor wycofanej wersji to 83.11.207.79.)
Ten artykuł dotyczy samochodu. Zobacz też Żuk (owad). |
Zawsze jak włanczam żuuuk, to się rozlega huuuk!!
- Dr. Yry o żuku
Szablon:T rodzina polskich samochodów dostawczo – terenowo – wyścigowo – campingowo – militarnych a także rolniczych. W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
- prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
- przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha);
- prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
- właściwości silnika:
- moc: 2KF (Konie Fizyczne);
- pojemność: 50mm3;
- moment max: 2500 zygmuntometrów;
- spalanie: 3 tony węgla/100 km;
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej „Hung-Hoj302”.
- w standardzie:
- opony do driftowania;
- napęd 8x8;
- klucz francuski;
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
- 3 litry rdzy w płynie;
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) która może umyć przednią, tylną i boczne szyby.
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny;
- hamulec aerodynamiczny;
- katapulta + spadochron;
- poduszka powietrzna + pompka;
- pegasus pokładowy;
- NITRO (tzw. podtlenek LPG);
- gramofon na płyty gipsowe;
- antena satelitarna.
Wersje
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów);
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
- Ciężarówka (dla targmanów);
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
- Military edyszyn ultimejt (milicja i straż pożarna);
- Deluxe bułka edition super turbo;
- Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie;
- Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg;
- Głodno truck – wersja przystosowana do jazdy po drogach Głodna.
Zalety
- Produkt polski;
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
- Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
- 1000 w 1;
- Dobre osiągi;
- Dzięki najnowszej technologii "rozwal dach" można włączyć klimatyzację.
- Postrach Tureckich dróg
Wady
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem;
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy;
- Brak wersji cabrio;
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p.
- Przegrywa na starcie z odkurzaczem