Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Instagram – portal społecznościowy, który w teorii służy do relacjonowania swojego życia poprzez zdjęcia, a w praktyce i tak wszyscy wykorzystują go do przesyłania samojebek, zdjęć sponsorowanych, kotów lub swojego dzisiejszego obiadu. Z racji tego, że Facebook zaczął coraz bardziej tracić użytkowników, Instagram został zakupiony przez ekipę Marka Cukierberga w 2012 roku.
Społeczność
Użytkownicy Instagramu to w większości ludzie, którym znudził się Facebook, modelki bądź gimbusy. Możemy wyróżnić kilka podgatunków tych ludzi:
- Hasztagowiec – przed każdym wyrazem w opisie zdjęcia musi dodać hashtag. Często łączy kilka wyrazów tworząc jeden hashtag typu „#idęwłaśnienamelanżzarazbędziepitehehehe”, co powoduje, że nikomu nie chce się tego czytać. Najczęściej jest to jakaś znana celebrytka.
- Dziad stalker – 40-50 latek, który w obserwowanych ma same kobiety, a często też i nastolatki. Najczęściej spami komentarzami typu „Cześć piękna”. Uwielbia używać tzw. hinduskiego podrywu.
- Hindus – inna wersja dziada stalkera.
- Komentator – najczęściej wstawia komentarze typu „ślicznie :***” albo „laska <3”. Komentatorzy komentują i lajkują wszystko jak leci, licząc na rewanż pod swoimi zdjęciami.
- Fotograf-amator – najczęściej dziewczynka w wieku ok. 12–15 lat. Jej profil jest zawalony różnymi debilnymi zdjęciami, w których najczęstsza poza to „selfie z kaczym dzióbkiem”, przerabiając je przedtem nieudolnie w Paincie. Zdjęcia które wstawiają, to w większości przypadków kicz zrobiony telefonem marki krzak i aparatem 0,4 MPix.
Przeciętny post na Instagramie
staragrażyna39 • 18 godz. temu | + Obserwuj |
Oto mój kotek 😺😺😺😻 #kot #hasztagdlabeki #cat #catsofinstagram | |
❤ 2137 polubień 💬 27 komentarzy |
Ta strona zawiera treści przetłumaczone z Uncyclopedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Instagram. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Treść Uncyclopedii udostępniona jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.0. |