ET42: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Anulowano wersję użytkownika 94.254.184.102)
M (dr.)
 
Linia 2: Linia 2:
[[Plik:Zaroślak_w_Gdańsku.JPG|thumb|Rusek w [[Gdańsk]]u<ref>Idealnie pasują</ref>]]
[[Plik:Zaroślak_w_Gdańsku.JPG|thumb|Rusek w [[Gdańsk]]u<ref>Idealnie pasują</ref>]]
[[Plik:VL10K-453.jpg|thumb|Ruski odpowiednik naszego ET42]]
[[Plik:VL10K-453.jpg|thumb|Ruski odpowiednik naszego ET42]]
'''ET42''' – ruska nowoczesna niezastąpiona lokomotywa towarowa <ref>Dlatego są zwane '''[[Czapajew]]ami'''</ref>, jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tej pięknej maszyny to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub [[Pociąg|sam se pociągu]].
'''ET42''' – ruska nowoczesna niezastąpiona lokomotywa towarowa<ref>Dlatego są zwane '''Czapajewami'''</ref>, jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tej pięknej maszyny to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub [[Pociąg|sam se pociągu]].


== Historia ==
== Historia ==
Linia 18: Linia 18:
Plik:ET42-07 na przystanku Rybnik Rymer.jpg|Chyba się za dużo denaturatu napił
Plik:ET42-07 na przystanku Rybnik Rymer.jpg|Chyba się za dużo denaturatu napił
Plik:ВЛ10InKisegatch.jpg|Odpowiednik Czapajewa [[zima|zimą]]
Plik:ВЛ10InKisegatch.jpg|Odpowiednik Czapajewa [[zima|zimą]]
Plik:ET42-001_manewry.JPG|A ku ku<ref>[[żelki|te nadziane]]</ref>
Plik:ET42-001_manewry.JPG|A ku ku<ref>Te nadziane</ref>
</gallery>
</gallery>



Aktualna wersja na dzień 16:04, 29 mar 2019

Morda towarzysza Czapajewa
Rusek w Gdańsku[1]
Ruski odpowiednik naszego ET42

ET42 – ruska nowoczesna niezastąpiona lokomotywa towarowa[2], jeżdżąca po polskich torach, na trasach pod drutem, najczęściej na ciężkich bruttach. Prędkość maksymalna tej pięknej maszyny to 100 km/h ale najczęściej turla się 20 km/h, gdyż powyżej prędkości 80 km/h wchodzi w nadświetlną i dochodzi do rozerwania członów lub sam se pociągu.

Historia[edytuj • edytuj kod]

W 1969 nakładem ogromnego wysiłku socjalistycznej Polski, a zwłaszcza partii zawsze z narodem ukończono elektryfikację magistrali węglowej[3] i nagle się okazało, że nie ma czym prowadzić ciężkich brutt ze Ślunsko nach Gdynia. Jako, że kopciuchy się porozlatywały, to postanowiono obsługiwać tę trasę ET21, ale i one zaczęły się rozlatywać. Towarzysz Wiesio wybłagał więc u kacapów dostawę ciężkich i dwuczłonowych lokomotyw, które mogłyby pociągnąć 5000 ton wyngla. Ruskie komuchy zapewniły o bratniej pomocy Polsce Ludowej. Zamówiono więc u Pepików ET40, a ruskie zaproponowali świetne i ciężkie maszyny nazywane WŁ10, dostosowane na nasze potrzeby. W latach 1987-1995 cztery lokomotywy zostały rozbite w wypadkach. Lokomotywy tego typu są lepsze od niemieckich nowoczesnych szrotów.

Konstrukcja[edytuj • edytuj kod]

Pudło tego chłamu to ruski szajs WŁ10, ścięty o pół metra wysokości, z mniejszą ilością blachy i pyłku śmierci. Jedyna zaleta to niezawodność – pukniesz młotkiem w szafę WN i ruszy. W założeniach jest to dwuczłon, ale sprytni rosyjscy konstruktorzy zabudowali w pobliżu pitka przycisk, dzięki któremu można je rozłączyć. Problem w tym, że wtedy rozjeżdża się całe pudło i na tory wysypuje się ruska kupa złomu, z katiuszą włącznie. Mówi się nawet o tym, że specjalnie dla polaczków zabudowano niewielkie bomby atomowe, aktywujące się po wyjeździe z Polski.

Dalsze losy[edytuj • edytuj kod]

Z początkiem 2009 roku PKP Cargo odstawiło je do zapasum ale już w 2011 roku defektujące ET22 tak dały się Kargulom we znaki, że wyciągnęli je ze szrota, zrobili rewizję i o dziwo jeżdżą.

Galeria[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Idealnie pasują
  2. Dlatego są zwane Czapajewami
  3. Dla niekumatych Chorzów Batory – Tczew, do Gdańska nie chcieli dociągnąć bo byli zbyt leniwi
  4. Te nadziane