Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (commons)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Wandalizm w tramwaju.jpg|thumb|250px|Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000]]
[[Plik:Vandalism in Szczecin tram.jpg|thumb|250px|Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000]]


'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]].
'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]].

Wersja z 12:52, 5 maj 2019

Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000

Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.

Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką

Różnice

Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj robi BZZZZZZZZ. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.

Podobieństwa

Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.

Odmiany

W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.

Ciekawostki

  • W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
  • Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu