Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 9: Linia 9:


== Walka ==
== Walka ==
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[śmierć|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[Śmierć|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką”.
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[śmierć|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się [[Śmierć|dedem]]. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką” połączonymi ze skillami, zyli super-duper umiejętnościami zdolnymi rozpiździć każdego potwora.


U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Bardzo słaby - Rozczarowanie, Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość, epicki - ragequit.
U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Bardzo słaby - Rozczarowanie, Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość, epicki - ragequit.

Wersja z 20:29, 9 gru 2010

Cud grafiki komputerowej, czyli potwór z gry Margonem
Jedne z najpotężniejszych potworów w Tibii

O kurwa! Ale orszy!

Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów

Human! You will die!

Przeciętny potwór 2 sekundy przed śmiercią

Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. Prawdopodobnie jedyne inteligentne istoty w grach online[2].

Cechy szczególne

Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór zmartwychwstaje po kilku minutach (sekundach, godzinach – zależnie od gry), żeby graczom nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.

Walka

Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodować zawieszanie się komputera. Takie zjawisko nazywa się lagiem i zazwyczaj kończy się dedem. Jeśli jednak graczowi uda się unicestwić potwora, robi to zazwyczaj „aksem” lub „ruszczką” połączonymi ze skillami, zyli super-duper umiejętnościami zdolnymi rozpiździć każdego potwora.

U gracza spotkanie potwora może powodować różnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Bardzo słaby - Rozczarowanie, Słaby – brak szczególnych reakcji, średni – uradowanie, dobry – strach, bardzo dobry – wściekłość, epicki - ragequit.

Rasy potworów

Potwory dzielą się na rasy, przykładowo w rasie kotów będzie znajdować się:

  • 1. kot,
  • 2. zmutowany kot,
  • 3. mroczny kot,
  • 4. kot demon,
  • w tym punkcie wszystkie kombinacje zaczynają się łączyć. Zawsze tak jest, kiedy autorowi gry reszta galarety wypływa uchem przez co resztę pomysłów trafia szlag.
  • 5. zmutowany mroczny kot,
  • 6. zmutowany kot demon,
  • 7. mroczny zmutowany kot,
  • 8. mroczny kot demon,
  • 9. zmutowany mroczny kot demon,
  • 10. zmutowany mroczny kot demon chaosu.
  • 11. przeklęty zmutowany mroczny kot demon chaosu
  • itd. itp.

W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danej rasy (w naszym przypadku: Boss Kotów.). Często posiadają szpanerskie nazwy typu Kaszana&budyniustoprawusświatus. Mają dużo punktów HP oraz można z nich wydłubać dużo monet lub dobry ekwipunek. Zabicie takiego bossa zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin i musi w nim brać udział ok. 20 Dzieci Neostrady pr0. Oczywiście mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.

Przypisy

  1. Lub w przypadku Tibii – piksel.
  2. Według niektórych źródeł oznaki inteligencji wykazują także NPC.