Skuter

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 19:49, 6 lip 2014 autorstwa Zupomaniak (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Józef Piłsudski. Autor wycofanej wersji to 82.160.113.1.)

Szablon:T pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po mieście lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarek. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.

Geneza skuterów w Polsce

Po latach dominacji na wsiach Komara i Ogara nadszedł potop chiński. Zalano polski rynek pierdzikółkami sprzedawanymi w supermarketach za polskich złotych 1499. Produkty z dalekiego wschodu są konstrukcjami bliźniaczymi z Rometami pod względem awaryjności. Kiedy kupuje się skuter? Najczęściej w Tesco, w niedzielę, po kościele. W przypadku awarii takiegoż pojazdu, można odesłać go do autoryzowanego serwisu w Chinach lub dać w obroty panu Zbysiowi, tu wkoło za pocztą.

Użytkownicy

95% użytkowników tych bestii to gimnazjaliści, zwani także Gimbusami. Rodzice kupili je dzieciom po długich błaganiach i woielu dniach odpierania argumentów dzieci wszyscy mają. Jak już gimbusy dostaną wymarzony sprzęt z Tesco, to jeżdżą 40km/h mniej niż mówią i uważają się za prawdziwych motocyklistów. Wtedy też nasila się dodawanie zdjęć na portale społecznościowe typu: nasza klasa , facebook okraszonych błyskotliwym tekstem w stylu lewa w góre, lubie zapierdalać czy patrz w lusterka dwa razy.

Komunia, skuter, a wypadki

Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele.

Społeczność skuterowa

Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku lat 8. Forumowicze pytają się starszych kolegów (w wieku ok. 14 lat) o usterki swoich maszyn. Często nawet po uzyskaniu wyczerpującej odpowiedzi i tak nie biorą się do pracy, tylko oddają swój skarb do mechanika, za którego zapłacą rodzice. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedziele, po kościele.

Rodzaje

  • Szablon:T głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści.
  • Szablon:T cichy, słaby, ale za to drogi (szpan!).
  • Szablon:T można nim jeździć używając karty motorowerowej, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100km/h, czyt. 65.
  • Szablon:T potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw.
  • Szablon:T a po co to komu?

Tuning

Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów benzyny oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na mieście najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę lachonów. Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada:

  • głośny wydech za 2000 zł
  • brak błotnika
  • lampy typu LED posiadające wycieraczki
  • łysą tylną oponę
  • denny kolor
  • kibel
  • cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z filozofów
  • głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać beznadziejną muzykę i wkurzać przy tym ludzi
  • kierownicę z wiejskiego roweru