Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 6: Linia 6:
== Typy ==
== Typy ==
[[Grafika:800px-2 Ikarus 280 Solaris Urbino 18 RB1.JPG|thumb|200px|Od lewej najnowsze modele.]]
[[Grafika:800px-2 Ikarus 280 Solaris Urbino 18 RB1.JPG|thumb|200px|Od lewej najnowsze modele.]]
*'''Solaris Alpino''' - około 9-metrowy wypierdek.
*'''Solaris Alpino''' około 9-metrowy wypierdek.
*'''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy.
*'''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy.
*'''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy.
*'''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy.
Linia 13: Linia 13:
*'''Solaris Urbino 15''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami.
*'''Solaris Urbino 15''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami.
*'''Solaris Urbino 15 CNG''' – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
*'''Solaris Urbino 15 CNG''' – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
*'''Solaris Urbino 18''' – 18-metrowy Big Brother - przegubowy.
*'''Solaris Urbino 18''' – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
*'''Solaris Urbino 18 CNG'''- niby zwykła "osiemnastka", ale z takim czymś na dachu.
*'''Solaris Urbino 18 CNG''' niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
*'''Solaris Urbino 18 Hybrid''' – niby zwykła "osiemnastka", ale z takim dużym czymś na dachu.
*'''Solaris Urbino 18 Hybrid''' – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.


*'''Solaris Trollino 12 AC/T/M''' też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „''cyk-włłłiiiiiii-cyk''” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać ''bu-buch'', a w kabinie kierowcy – „''piiii''”.

*'''Solaris Trollino 15 AC/T/M'''– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
*'''Solaris Trollino 12 AC/T/M'''- też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi z dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. cechą rozpoznawczą jest przy ruszaniu wydawanie odgłosu "cyk-włłłiiiiiii-cyk", a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać "''bu-buch''", a w kabinie kierowcy "-''piiii''"
*'''Solaris Trollino 15 AC/T/M'''- trochę dłuższy od 12-metrowego z takimi patykami i czymś na dachu (jak wyżej).
*'''Solaris Trollino 18 AC/T/M''' – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
*'''Solaris Trollino 18 AC/T/M'''- 18-metrowy, przegubowy z patykami za przegubem (jak wyżej wyżej z tym że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).


== Opanowane miasta ==
== Opanowane miasta ==

Wersja z 19:47, 11 paź 2010

Plik:Urbino.png
Mały, słodki, ZIELONY jamnik - symbol serii Urbino.

Do Budy Solaris!

Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy.

Solaris Urbino – seria polskich, niskopodłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt uwielbienia niektórych MKMów.

Typy

  • Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek.
  • Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 CNG- też krótki, z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 12 Hybrid- też krótki, z takim większym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami.
  • Solaris Urbino 15 CNG – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
  • Solaris Urbino 18 CNG – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 Hybrid – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
  • Solaris Trollino 15 AC/T/M– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
  • Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).

Opanowane miasta

Plik:Solaris 18 lodz.jpg
Łódzki koszmarek - czyż nie szpetny?
Plik:Olsztyn solaris.jpg
Olsztyńska armia dwunastek.

Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:

Zalety

Plik:Ciżma.jpg
System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek
  • Niskopodłogowy (raczej wada, bo ułatwia wsiadanie babciom autobusowym).
  • Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych).
  • System zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza niż pomaga).
  • Monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem MPK...)

Wady

  • Pisk przy zamykaniu drzwi. Nie dotyczy starszych modeli z Krakowa.

Ciekawostki

Zobacz też