Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(wstawienie przekreślonego słowa)
Linia 3: Linia 3:
{{Cytat|Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki|forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów.}}
{{Cytat|Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki|forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów.}}


[[Solaris Urbino]] – seria polskich, niskopodłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło [[Poznań|Poznania]]. Obiekt <s>nienawiści</s> uwielbienia niektórych [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKMów]].
[[Solaris Urbino]] – seria polskich, nisko<s>jakościowych</s>podłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło [[Poznań|Poznania]]. Obiekt <s>nienawiści</s> uwielbienia niektórych [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKMów]].


== Typy ==
== Typy ==

Wersja z 17:35, 14 lis 2010

Plik:Urbino.png
Mały, słodki, ZIELONY jamnik - symbol serii Urbino.

Do Budy Solaris!

Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy.

Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki

forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów.

Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowychpodłogowych autobusów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKMów.

Typy

  • Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek.
  • Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
  • Solaris Urbino 12 CNG- też krótki, z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 12 Hybrid- też krótki, z takim większym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są dwa koła przed ostatnimi drzwiami.
  • Solaris Urbino 15 CNG – trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
  • Solaris Urbino 18 CNG – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
  • Solaris Urbino 18 Hybrid – niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
  • Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu „cyk-włłłiiiiiii-cyk” przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać „bu-buch”, a w kabinie kierowcy – „piiii”.
  • Solaris Trollino 15 AC/T/M– trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
  • Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).

Opanowane miasta

Plik:Solaris 18 lodz.jpg
Łódzki koszmarek - czyż nie szpetny?
Plik:Olsztyn solaris.jpg
Olsztyńska armia dwunastek.

Solarisy opanowały już wiele miast, nie tylko w Polsce, należą do nich:

Zalety

Plik:Ciżma.jpg
System zapowiadania przystanków właśnie zapowiedział przystanek
  • Niskopodłogowy (raczej wada, bo ułatwia wsiadanie babciom autobusowym).
  • Klimatyzacja (nie zawsze, ale w niektórych).
  • System zapowiadania przystanków (czasem bardziej wkurza niż pomaga).
  • Monitoring (co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem MPK...)

Wady

  • Pisk przy zamykaniu drzwi. Nie dotyczy starszych modeli z Krakowa.

Ciekawostki

  • Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
  • Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
  • Potrafi też zostawić silnik na jezdni
  • Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.

Zobacz też