Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
({{t}})
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Garbus.jpg|thumb|200px|Tak wygląda Garbus]]
[[Plik:Garbus.jpg|thumb|200px|Tak wygląda Garbus]]
[[Plik:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|200px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]]
[[Plik:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|200px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]]
'''Volkswagen Garbus''' – (potocznie: '''Garbus''' lub '''Garbi Super Bryka''') - symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].
{{t|Volkswagen Garbus|pot. ''Garbus'' lub ''Garbi Super Bryka''}} symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].


==Historia==
==Historia==
Linia 9: Linia 9:


==Inne nazwy==
==Inne nazwy==
*[[język angielski|angielski]]: ''Beetle'' (''Żuczek'')
*{{t|[[język angielski|Angielski]]}} ''Beetle'' (''Żuczek'')
*[[język francuski|francuski]]: ''Coccinele'' (''Biedronka'')
*{{t|[[język francuski|Francuski]]}} ''Coccinele'' (''Biedronka'')
*[[język hiszpański|hiszpański]]: ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
*{{t|[[język hiszpański|Hiszpański]]}} ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
*{{t|[[język niemiecki|Niemiecki]]}} ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'')
*{{t|[[język słowacki|Słowacki]]}} ''Chrobák'' (''Robak'')
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|bubel]], tylko znowu ''Robak'')
*{{t|[[język szwedzki|Szwedzki]]}} ''Bubbla'' (Nie, nie [[Leszek Bubel|Bubel]], tylko znowu ''Robak'')


==Zobacz też==
==Zobacz też==

Wersja z 20:54, 29 lis 2012

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Szablon:T symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Plik:Greenbeetle.JPG
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Inne nazwy

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!