Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Wady: korekta)
Linia 1: Linia 1:
{{inkubator}}
{{inkubator}}
[[Plik:ZAPOC.jpeg|thumb|300px|Jeden z problemów zaporożca]]
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.


Linia 22: Linia 23:
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].


<gallery>
Plik:ZAPOC.jpeg|Jeden z problemów zaporożca
</gallery>
{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Wersja z 14:23, 24 maj 2018

Szablon:Inkubator

Plik:ZAPOC.jpeg
Jeden z problemów zaporożca

ZAZ Zaporożec (Zapo, Ruskie Porsche, ZapCenzura2.svgolec, NSU Kozak, T-34 Sport) – ukraiński traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600 a potem NSU Prinza.

Historia

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów, traktor auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy 41 1 KM i pojemności 0.70 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.

Zalety

  • Dobry w terenie;
  • Tani;
  • Podatny na tuning;
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
  • Mocne silniki 0.9 i 1.0;
  • Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
  • Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
  • Luksusowe wyposażenie.

Wady

  • Drzwi się nie zamykają;
  • Nie ma kluczyka;
  • Słabe hamulce;
  • Koroduje szybciej niż Omega.